VESO написа:На 23-ти май се проведе атракционно пътуване с парния локомотив 609.76 и ретро вагоните по линията Септември - Добринище в участъка Септември - Велинград , като на пътуването присъстваше представител на Български локомотивен форум в мое лице.
......................
Немалък престой имахме и в Долене , където парният локомотив се зарежда с вода.
......................
Браво, Веско, за репортажа!
Искам само да добавя, че присъстваше още един представител на БЛФ
Искам да те коригирам, че престоят на Де беше необходим за да направим огъня и да вдигнем хубава пара, защото знаеш баира към Кос какъв е зверски, и ако падне парата и спрем, на тез мокри релси няма потегляне! Трябваше да връщаме влака обратно до Де и да са изложим като краставичари. Обаче като като очистихме огъня и прогряхме котела тръгнахме нагоре със силен тънък огън и пара 14 атм. По целия баир тя не падна под 11-12, машината само един-два пъти са опита да марширува (парнаджийския израз за буксуване), но с малко пясък я успокоихме. При влак 91 т по ВП и мокри релси туй си е постижение. В групата имаше машинисти, един от които 89-годишен парен машинист от депо Атина, които оцениха майсторлъка. Ето затуй са забавихме на Долене, но само с 10-на минути над предвидените по разписание 30. Хората разбраха защо и изобщо не недоволстваха. Пък и на фона на двучасовото закъснение заради изпадналия дизел и вагон туй е едно нищо.
Даже и при непрекъснатото мятане на въглища огънят не надебеля и не шлакува, в резултат на което на Вг за нула време го изтръскахме и подготвихме за обратно.
А вземането на вода става изключително бързо заради монтираната на цистерната бензинова помпа с голям дебит, която може да пълни машината и в движение.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.