Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Та като се е започнало с ТЭМ-и да покажем и Пловдивския...
Изображение Изображение Изображение Изображение
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Красавец е.
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Некой път требе да съберем пловдивската група и да идем да го фанем някъде по път
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Хубав е.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Прегледах обстойно темата и се сетих да допълня за спирачката на ТЭМ2.

При варианта с модернизация "ОЕРЛИКОН": Използват се съществуващите тръбопроводи, влаковият кран-машинист се заменя с такъв тип FV3b, а директния с такъв FD1. Функционния вентил може да се замени с различни типове. Най - подходящ е Lst-1, локомотивен функционен вентил със степенно задържане и степенно разхлабване. Необходимите преустройства се свеждат асмо до монтиране на конзоли за работните резервоари на ФВ и КМ. Поради малкия си размер, влаковия кранмашинист може да се укрепи механически използвайки съществуващата стойка.

При вариант "КНОР": Частично се заменят някои тръбопроводи. Функционния вентил "Матросов" се заменя с "Кнор" обикновен, достатъчно надежден за локомотивна спирачка, освен това малък. Монтират се два преводача на налягането тип KR1, по един за всяка талига. Кранмашинистът се заменя с "Кнор Д2", който конзолно се укрепва посредством изработката на нова носеща планка. Директната спирачка може да се замени с различни типове, произведени от "КНОР" кранмашинисти.
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Трябва да се осъществи контакт с Кремиковци, че да може да се запази поне един ТЕМ от тамошните за атракция. Също за музей трябва да се говори и за EL-2.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 3
Регистриран на: Съб Май 08, 2010 10:32 am
Местоположение: Haskovo

Мнение от b.tonev »

Пичове, не съм от този бранш, но в момента ми се налага май малко проучване за ТЕМ 2Б. Има ли такива на пазара у нас втора ръка /продават ли се/ и колко е ориентировъчна цена според вас на едно такова нещо.
bt
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Може да се говори с ликвидационната комисия на Кремиковци и да се закупи.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 3
Регистриран на: Съб Май 08, 2010 10:32 am
Местоположение: Haskovo

Мнение от b.tonev »

Ок. Благодаря!
Предполагам, че понеже тези машини са все произведени около 1990 г и цената зависи от състоянието им в момента и това как са обслужвани през годините. Както и от навъртените километри !? И все пак - къде е мярката според вас ? Интересно ми е също колко са стрували нови едно време ?
bt
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Около 380-400000 (преводни рубли) за онова време като в по голямата си част доставката на тези локомотиви се водеше към технологичното обурудване на комбинатите. В днешно време реалната стойност ( в зависимост от пазърлъка, има и частен който се продава) е около 90-100000лв. Говорим за напълно изправен и в движение!. И то за ТЭМ-2БУ.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Мнения: 3
Регистриран на: Съб Май 08, 2010 10:32 am
Местоположение: Haskovo

Мнение от b.tonev »

Пак благодаря :)))
А има ли някакви данни на този ТЕМ ...,който се продава !? Година, км, техн.паспорт нещо, снимчица ...!? Щото покрай мен се върти един потенциален купувач. Може да свършим добра работа на човека...
bt
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Локомотива е собственост на Векта, Пловдив пореден номер 028 и в момента се съхранява в двора на КЦМ-АД Пловдив. За съжаление в момента нямам актулна снимка. Има някой дребни забележки по него но като цяло си е годен за употреба.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

ЖП тракция на КЦМ-АД гр. Пловдив

Състои се от локомотив ТГМ6Б, два локомотива ТЭМ2Б и един работоспособен локомотив серия 51, който ще засегна в друга тема. Локомотивите ТГМ и ТЭМ са следните:

ТГМ6Б-0136
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

ТЭМ2Б-029
Изображение
Изображение
Изображение

ТЭМ2Б-036
Изображение
Изображение
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Руснаците имали хубав научнопопулярен филм за ТЭМ2 : http://www.youtube.com/watch?v=TsfRU4vo ... re=related
64.19
Мнения: 212
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2011 7:33 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от KRAKOMOBILA »

Малко да повдигнеме темата - ето списък на ТГМ6 в България. Незнам актуалното състояние на локомотивите и колко е изчерпателен списъка:
ТГМ6А:
2494 - 1988 г. - Кремиковци
2495 - 1988 г. - Кремиковци
2503 - 1989 г. - Кремиковци
2504 - 1989 г. - Кремиковци
ТГМ6В:
0020 - 1989 г. - Кремиковци
0024 - 1989 г. - Кремиковци
0030 - 1989 г. - Кремиковци
0033 - 1989 г. - Кремиковци
0035 - 1989 г. - Кремиковци
0136 - 1990 г. - КЦМ АД
0137 - 1990 г. - Кремиковци
0155 - 1990 г. - Кремиковци
0156 - 1990 г. - Кремиковци
0157 - 1990 г. - Кремиковци
0170 - 1990 г. - Кремиковци
0171 - 1990 г. - Кремиковци
0172 - 1990 г. - Кремиковци
0173 - 1990 г. - Кремиковци

И една снимка - Кремиковци 2005:
Изображение
Публикувай отговор

Обратно към “Други превозвачи | Other rail carriers”

Информация