Мнения: 15
Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 11:10 am
Местоположение: Монтана
Преди няколко дни ми се наложи да чакам влак на гара Враца. Докато си седях впечатление ми направи следното нещо, коловозите нямаха изходни светофори!? Само главния коловоз имаше изходни с три фара. Останалите коловози или поне първите за пътническо движение, понеже към последните нямах видимост бяха без изходни светофори. Досега не бях никога обръщал внимание, пък и ми стана интересно, тъй като досега не бях виждал гара с подобна сигнализация.
На какъв принцип се сигнализират тези коловози? Въобще, каква е причината да няма изходни?
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

ОИ на Враца е РУКЗ с 6 ПОК. Тоест от 6 коловоза могат да се приемат и изпращат влакове.
Мнения: 83
Регистриран на: Пон Окт 01, 2007 9:12 pm
Местоположение: VIDIN

Мнение от rosko0172 »

Гара Видин е без ОИ и няма изходни светофори,но тя вече е в историята. :D
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Това е комбиниран изходен светофор.
Мнения: 83
Регистриран на: Пон Окт 01, 2007 9:12 pm
Местоположение: VIDIN

Мнение от rosko0172 »

Имах предвид,че гара Видин вече е в историята.
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Човека пита за Враца, не за Видин!
Мнения: 83
Регистриран на: Пон Окт 01, 2007 9:12 pm
Местоположение: VIDIN

Мнение от rosko0172 »

Темата е за гара без изходни светофори,за Враца вече беше обяснено.
Мнения: 15
Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 11:10 am
Местоположение: Монтана

Мнение от RZArector »

имам си най-общо понятие от сигнализация (повтарям, само най-най-общо), но пак не разбирам нещо. Значи не съм сигурен, но мисля че на Враца трети коловоз е главен. Нека предположим, че на първи има влак и на втори също (макар че той рядко се използва). Не би ли следвало да има някакви изходни светофори, които да забранят потеглянето на двата влака в една посока едновременно (или на единия от тях), за да се избегне сблъсък?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Това на Враца е групов изходен светофор, който не е само за главния, а за всички коловози.
От кой да е коловоз се заминава по разрешително показание на този единствен изходен светофор и по заповед от ръководител-движение, дадена недвусмислено на влака, който ще заминава.
Гара Видин също има(ше) такъв групов изходен светофор. Има и още няколко такива гари.
А има и гари без никакви изходни светофори... там се заминава само по заповед на ръководител-движение.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

bdz46 написа: А има и гари без никакви изходни светофори... там се заминава само по заповед на ръководител-движение.
Това къде го има?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

По 16-та повечето гари са така.
Гнт беше без изходи, има и още няколко забутани гари, като Станянци, Блб, Козяк, Златна панега др.
Публикувай отговор

Обратно към “Сигнализация, централизация и блокировки | Signaling and blocking systems”

Информация