Преди няколко дни ми се наложи да чакам влак на гара Враца. Докато си седях впечатление ми направи следното нещо, коловозите нямаха изходни светофори!? Само главния коловоз имаше изходни с три фара. Останалите коловози или поне първите за пътническо движение, понеже към последните нямах видимост бяха без изходни светофори. Досега не бях никога обръщал внимание, пък и ми стана интересно, тъй като досега не бях виждал гара с подобна сигнализация.
На какъв принцип се сигнализират тези коловози? Въобще, каква е причината да няма изходни?
На какъв принцип се сигнализират тези коловози? Въобще, каква е причината да няма изходни?


Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm



имам си най-общо понятие от сигнализация (повтарям, само най-най-общо), но пак не разбирам нещо. Значи не съм сигурен, но мисля че на Враца трети коловоз е главен. Нека предположим, че на първи има влак и на втори също (макар че той рядко се използва). Не би ли следвало да има някакви изходни светофори, които да забранят потеглянето на двата влака в една посока едновременно (или на единия от тях), за да се избегне сблъсък?
Това на Враца е групов изходен светофор, който не е само за главния, а за всички коловози.
От кой да е коловоз се заминава по разрешително показание на този единствен изходен светофор и по заповед от ръководител-движение, дадена недвусмислено на влака, който ще заминава.
Гара Видин също има(ше) такъв групов изходен светофор. Има и още няколко такива гари.
А има и гари без никакви изходни светофори... там се заминава само по заповед на ръководител-движение.
От кой да е коловоз се заминава по разрешително показание на този единствен изходен светофор и по заповед от ръководител-движение, дадена недвусмислено на влака, който ще заминава.
Гара Видин също има(ше) такъв групов изходен светофор. Има и още няколко такива гари.
А има и гари без никакви изходни светофори... там се заминава само по заповед на ръководител-движение.
Информация
Модератори