
Има ли някаква информация за предвидени пътувания с парна тяга?

Глобален модератор

Ето ви и линк към едно интервю на г-жа Недялка Райкова в сайта на КРОСС, имащо отношение към този въпрос:
http://www.cross-bg.net/intervyuta/1104 ... -ot-evropa
http://www.cross-bg.net/intervyuta/1104 ... -ot-evropa

Някой да има инфо за предстоящо на Великден пътуване на Парен Влак от София до Копривщица?!

По непотвърдени данни би трябвало композицията да тръгне 08,20 ч. от Централна гара, после Подуене, Казичене и по трета към Копривщица. Но пак казвам, не мога да гарантирам, че ще е така!

Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm



Глобален модератор
От "БДЖ-Пътнически превози" ООД, София, ул. Ив. Вазов №3.b_alexandrov написа:А по принцип откъде може да се разбере за кога има планирани пътувания на парна тяга. Сина е на 5 и си пуска само парни машини по Youtube. 10х.
За съжаление обаче няма да може да пътувате.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.


Глобален модератор
В неделя на обяд 609 ще излиза, тъй че ако искаш елате с детето на Септември да я видите.b_alexandrov написа:Мерси! Интересуват ме и всякакви излизания от депото, които могат да се видят. Е, и снимат де, ако може.Ето например 01.23 е излизал преди няма и седмица. Как ме е яд...
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
На 23-ти май с помощта на асоциация "Приятели на ж.п. транспорта" се проведе атракционно пътуване с парния локомотив 609.76 и ретро вагоните по линията Септември - Добринище в участъка Септември - Велинград , като на пътуването присъстваше представител на Български локомотивен форум в мое лице. Групата включваше гърци, англичани и австрийци с общ брой над сто души.На снимката виждате как парната машина се подготвя за път.
Пътуването мина повече от успешно и организацията на такава голяма група беше безупречна.
Часът на тръгване от начална гара не бе спазен , поради инцидентът , за който споменах , но все пак малко след 17:00 влакът потегли от Септември.
Времето обаче не бе благосклонно към участниците и още от Варвара започва да вали ситен дъжд.С пристиганането на Вра се проведе неофициална фотопауза , ето изглед към цялата композиция.Малко след гарата бе и първата официална фотопауза , снимка от преминаването на влака по моста.
Дъждът престана за кратко и на места изгря слънце.Възползвах се от това и фотографирах природата наоколо.Гората , поела краткия дъждец изглеждаше освежена , а пеещите на места птички от близките дървета придаваха особен колорит.
На бившата вече гара Цепина бе втората официална фотопауза , снимка от преминаването на влака и една преди потегляне.Организираността на гърците , които бяха преобладаваща част от туристите бе повече от плачевна - поне 4 - 5 минути им трябваха да се ориентират въпреки настоятелните подвиквания от преводачите и екипите.
По стара традиция третата официална фотопауза се провежда на прелеза малко след сп. Цепина , ето и снимка оттам.Получи се интересна ситуация , понеже както знаем , от снимката локомотивът не се вижда от пътуващите в колите откъм страна Велинград , а единственото , което се усеща е мирисът на дим и тънките струйки , подаващи се издайнически от скалите.Именно затова част от хората в колите помислиха , че влакът се е запалил , а бягащите с фотоапарати в ръце хора са пътниците , които незнайно защо се нареждат в права линия зад кантона и се приготвят.Все пак всичко мина благополучно и когато зърнаха атракционния влак , хората излязоха от колите и взеха да снимат с каквото им попадне.
Немалък престой имахме и в Долене , където парният локомотив се зарежда с вода.Използвах случая докато туристите не са слезли и направих една снимка на състава и друг поглед от мокрите релси.Фотография в междугарието Долене - Костандово.
На Кос престояхме една минута за разминаване със 16106 и побързахме , понеже 16107 беше по петите ни и ние го подпирахме постоянно.Дъждът отново започна и именно затова отпадна една от фотопаузите на семафора на Костандово , което е традиция от години наред.
Най - после с около два часа отклонение от редовното разписание пристигнахме в крайната за влака гара.Както обичайно , гърците с викове и многобройни подканяния се събраха и тръгнаха към автобусите , чакащи ги зад приемното сдание , които щяха да ги откарат към Банско.Парната машина бе откачена , след което се прегарира и зае своето място.
Най - после с около 50 минутно закъснение в гарата влезе 16107.Оказа се , че вместо на Костандово , разминаването между него и 16106 е станало на Долене.
Главните герои от атракционното пътуване.
И накрая един поздрав към целия форум от бай Tramway.

Пътуването мина повече от успешно и организацията на такава голяма група беше безупречна.
Часът на тръгване от начална гара не бе спазен , поради инцидентът , за който споменах , но все пак малко след 17:00 влакът потегли от Септември.
Времето обаче не бе благосклонно към участниците и още от Варвара започва да вали ситен дъжд.С пристиганането на Вра се проведе неофициална фотопауза , ето изглед към цялата композиция.Малко след гарата бе и първата официална фотопауза , снимка от преминаването на влака по моста.
Дъждът престана за кратко и на места изгря слънце.Възползвах се от това и фотографирах природата наоколо.Гората , поела краткия дъждец изглеждаше освежена , а пеещите на места птички от близките дървета придаваха особен колорит.
На бившата вече гара Цепина бе втората официална фотопауза , снимка от преминаването на влака и една преди потегляне.Организираността на гърците , които бяха преобладаваща част от туристите бе повече от плачевна - поне 4 - 5 минути им трябваха да се ориентират въпреки настоятелните подвиквания от преводачите и екипите.
По стара традиция третата официална фотопауза се провежда на прелеза малко след сп. Цепина , ето и снимка оттам.Получи се интересна ситуация , понеже както знаем , от снимката локомотивът не се вижда от пътуващите в колите откъм страна Велинград , а единственото , което се усеща е мирисът на дим и тънките струйки , подаващи се издайнически от скалите.Именно затова част от хората в колите помислиха , че влакът се е запалил , а бягащите с фотоапарати в ръце хора са пътниците , които незнайно защо се нареждат в права линия зад кантона и се приготвят.Все пак всичко мина благополучно и когато зърнаха атракционния влак , хората излязоха от колите и взеха да снимат с каквото им попадне.
Немалък престой имахме и в Долене , където парният локомотив се зарежда с вода.Използвах случая докато туристите не са слезли и направих една снимка на състава и друг поглед от мокрите релси.Фотография в междугарието Долене - Костандово.
На Кос престояхме една минута за разминаване със 16106 и побързахме , понеже 16107 беше по петите ни и ние го подпирахме постоянно.Дъждът отново започна и именно затова отпадна една от фотопаузите на семафора на Костандово , което е традиция от години наред.
Най - после с около два часа отклонение от редовното разписание пристигнахме в крайната за влака гара.Както обичайно , гърците с викове и многобройни подканяния се събраха и тръгнаха към автобусите , чакащи ги зад приемното сдание , които щяха да ги откарат към Банско.Парната машина бе откачена , след което се прегарира и зае своето място.
Най - после с около 50 минутно закъснение в гарата влезе 16107.Оказа се , че вместо на Костандово , разминаването между него и 16106 е станало на Долене.
Главните герои от атракционното пътуване.
И накрая един поздрав към целия форум от бай Tramway.
Последно промяна от VESO на Пет Юни 04, 2010 1:34 pm, променено общо 1 път.
Информация
Модератори