Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:
Има ли някаква информация за предвидени пътувания с парна тяга?
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Има заявки. Когато бъдат потвърдени ще съобщим.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 91
Регистриран на: Пон Окт 19, 2009 4:33 pm
Местоположение: Сливен
Ето ви и линк към едно интервю на г-жа Недялка Райкова в сайта на КРОСС, имащо отношение към този въпрос:
http://www.cross-bg.net/intervyuta/1104 ... -ot-evropa
Мнения: 5
Регистриран на: Пет Дек 25, 2009 12:47 pm
Местоположение: България
Някой да има инфо за предстоящо на Великден пътуване на Парен Влак от София до Копривщица?!
Мнения: 47
Регистриран на: Пет Авг 18, 2006 1:42 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
По Великден

Мнение от Vlado »

По непотвърдени данни би трябвало композицията да тръгне 08,20 ч. от Централна гара, после Подуене, Казичене и по трета към Копривщица. Но пак казвам, не мога да гарантирам, че ще е така!
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Утре в 7:30 е назначена проба.
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Не е проба, просто машината се държи под пара, подклажда се и трябва някой да и подхвърля кюмюр.
Мнения: 5
Регистриран на: Пет Дек 25, 2009 12:47 pm
Местоположение: България

Мнение от гаров спирач »

къде може да се види утре?!
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

В депо София.
Мнения: 5
Регистриран на: Пет Дек 25, 2009 12:47 pm
Местоположение: България

Мнение от гаров спирач »

Благодарско!
Мнения: 27
Регистриран на: Пет Май 21, 2010 10:04 am
Местоположение: София

Мнение от b_alexandrov »

А по принцип откъде може да се разбере за кога има планирани пътувания на парна тяга. Сина е на 5 и си пуска само парни машини по Youtube. 10х.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

b_alexandrov написа:А по принцип откъде може да се разбере за кога има планирани пътувания на парна тяга. Сина е на 5 и си пуска само парни машини по Youtube. 10х.
От "БДЖ-Пътнически превози" ООД, София, ул. Ив. Вазов №3.
За съжаление обаче няма да може да пътувате.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 27
Регистриран на: Пет Май 21, 2010 10:04 am
Местоположение: София

Мнение от b_alexandrov »

Мерси! Интересуват ме и всякакви излизания от депото, които могат да се видят. Е, и снимат де, ако може. :) Ето например 01.23 е излизал преди няма и седмица. Как ме е яд... :(
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

b_alexandrov написа:Мерси! Интересуват ме и всякакви излизания от депото, които могат да се видят. Е, и снимат де, ако може. :) Ето например 01.23 е излизал преди няма и седмица. Как ме е яд... :(
В неделя на обяд 609 ще излиза, тъй че ако искаш елате с детето на Септември да я видите.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

На 23-ти май с помощта на асоциация "Приятели на ж.п. транспорта" се проведе атракционно пътуване с парния локомотив 609.76 и ретро вагоните по линията Септември - Добринище в участъка Септември - Велинград , като на пътуването присъстваше представител на Български локомотивен форум в мое лице. Групата включваше гърци, англичани и австрийци с общ брой над сто души.На снимката виждате как парната машина се подготвя за път.

Пътуването мина повече от успешно и организацията на такава голяма група беше безупречна.
Часът на тръгване от начална гара не бе спазен , поради инцидентът , за който споменах , но все пак малко след 17:00 влакът потегли от Септември.
Времето обаче не бе благосклонно към участниците и още от Варвара започва да вали ситен дъжд.С пристиганането на Вра се проведе неофициална фотопауза , ето изглед към цялата композиция.Малко след гарата бе и първата официална фотопауза , снимка от преминаването на влака по моста.
Дъждът престана за кратко и на места изгря слънце.Възползвах се от това и фотографирах природата наоколо.Гората , поела краткия дъждец изглеждаше освежена , а пеещите на места птички от близките дървета придаваха особен колорит.

На бившата вече гара Цепина бе втората официална фотопауза , снимка от преминаването на влака и една преди потегляне.Организираността на гърците , които бяха преобладаваща част от туристите бе повече от плачевна - поне 4 - 5 минути им трябваха да се ориентират въпреки настоятелните подвиквания от преводачите и екипите.

По стара традиция третата официална фотопауза се провежда на прелеза малко след сп. Цепина , ето и снимка оттам.Получи се интересна ситуация , понеже както знаем , от снимката локомотивът не се вижда от пътуващите в колите откъм страна Велинград , а единственото , което се усеща е мирисът на дим и тънките струйки , подаващи се издайнически от скалите.Именно затова част от хората в колите помислиха , че влакът се е запалил , а бягащите с фотоапарати в ръце хора са пътниците , които незнайно защо се нареждат в права линия зад кантона и се приготвят.Все пак всичко мина благополучно и когато зърнаха атракционния влак , хората излязоха от колите и взеха да снимат с каквото им попадне.

Немалък престой имахме и в Долене , където парният локомотив се зарежда с вода.Използвах случая докато туристите не са слезли и направих една снимка на състава и друг поглед от мокрите релси.Фотография в междугарието Долене - Костандово.

На Кос престояхме една минута за разминаване със 16106 и побързахме , понеже 16107 беше по петите ни и ние го подпирахме постоянно.Дъждът отново започна и именно затова отпадна една от фотопаузите на семафора на Костандово , което е традиция от години наред.

Най - после с около два часа отклонение от редовното разписание пристигнахме в крайната за влака гара.Както обичайно , гърците с викове и многобройни подканяния се събраха и тръгнаха към автобусите , чакащи ги зад приемното сдание , които щяха да ги откарат към Банско.Парната машина бе откачена , след което се прегарира и зае своето място.
Най - после с около 50 минутно закъснение в гарата влезе 16107.Оказа се , че вместо на Костандово , разминаването между него и 16106 е станало на Долене.

Главните герои от атракционното пътуване.

И накрая един поздрав към целия форум от бай Tramway.

Изображение
Заключено

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация