Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
42 077.8

Мнение от Mario Evstatiev »

Локомотива е единствения запазен в оригиналното заводско изпълнение и годен за възстановяване като действащ музеен локомотив и бе предмет на форумно мероприятие, провело се на 10.08.2009 г., отразено в ТАЗИ ТЕМА. На мероприятието присъстваха три лица, от които едно технически компетентно по електрическа тяга и се направи оглед, фотозаснемане и изготвяне на опис с липси и повреди, който беще толкова къс, че се събра на половин страничка от служебния тефтер.

За възстановяване на локомотива има идея, като имаше и проведени предварилетли разговори на централно ниво, бяха предоставени снимки, изготви се и доклад.

Локомотива е окомплектован на 95% и към момента се нуждае от следните ремонтни и административни мероприятия, за да бъде въведен в експлоатация:

1. Изготвяне на план - сметка за възстановяване на локомотива
2. Решение на Съвета на директорите на БДЖ за възстановяване
3. Определяне на депо, на което ще бъде възложена работата
4. Ревизия в обем "ГПР" на всички агрегати и апарати
5. Ремонт в обем "ГПР" на талигите
6. Смяна на бандажите на локомотива
7. Поправка на боята на коша
8. Подготовка на техническа документация за лицензиране
9. Лицензиране от НИИТ за движение по ЖП мрежата

С оглед на това, че локомотива е пазен много добре и при него липсите се свеждат до минимум, Сдружение "Български Локомотивен Форум" постави на дневен ред на работна среща с ръководството на "БДЖ - ЕАД" въпроса за възстановителен ремонт и евентуалните ползи от пускането в експлоатация на още един музеен локомотив.

Тъй като някои се изказаха, че идеята за възстановяване е дошла от "пишман специалисти", държа да отбележа, че в работната група по този проект са включени специалисти с опит и познания по електрическа тяга, а освен тях, в готовност да подкрепят идеята с аргументация на високо техническо ниво са и дългогодишни кадри - големи имена в ремонта на ел локомотиви в депо "Никола Коларов" - Подуяне. По тази идея се работи активно и предстои да бъдат внесени допълнително документация и технически снимки, които да подкрепят всичко, което до този момент е изнесло като факти Сдружението.

Предвид финансовата стагнация в "БДЖ - ЕАД" е нормално подобна идея да не се развие с космическа скорост, но прекалено несериозни са писанията на някои некомпетентни лица, които да твърдят, че идеите не се разглеждат. Тъй като политиката на Сдружението не е такава, че да даваме храна на технически неграмотни лица, които се ограничават само до суха теоретична подготовка и тичане с фотоапарат подир влаковете, ще запазя допълнителните елементи от идеята за вътрешно ползване в рамките на Сдружение "Български Локомотивен Форум".

Членовете на ТОЗИ форум, които имат интерес към този локомотив могат спокойно да дискутират по темата и да се води конструктивен спор, когато това е нужно.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

42-077 със заповед 200/1993 е включена в музейна колекция на БДЖ като машина, която след съответния ремонт ще бъде върната в експлоатация за обслужване на атракционни и специални влакове. В програмата на сдружение БЛФ е залегнало като дейност технологично съдействие при възстановителни ремонти на исторически подвижен състав, съгласувано с БДЖ. Една от тези единици подвижен състав е и 42-077. БДЖ естествено е основен изпълнител на ремонтите, а те се подпомагат от специалисти в съответните области, с каквито сдружението разполага. И те изобщо не са пишман, а са със съответните квалификации, познания и умения. За всяка една машина или вагон преди започване на ремонтните дейности сдружението съгласува с БДЖ участието на съответни негови специалисти, ако туй се налага.
Конкретно за таз машина още няма заповед за възстановяване, каквато са издава от изпълнителния директор на базата на решение на УС на БДЖ ЕАД за всяка една единица ПС, освен туй на опашката преди нея има други машини. Но за да са внесе в УС предложение за възстановяване е необходимо предварително да са извърши оглед, опис и ориентировъчна оценка на състоянието и необходимия обем работа, с резултатите от което да са направи план-сметка, да са изготви доклад и чак тогава УС да вземе решение кога, как и дали да са финансира ремонта. Ето с туй се занимават в момента хора от сдружението. Никой не е казал "от утре почваме", и няма и правото да го каже.

Надявам се сега вече да е ясно.
А на въпроса защо сдружението, отговорът е: защото сдружение БЛФ като юридическо лице има официални взаимоотношения и договорености с институции и компании от областта на железопътния транспорт.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

На базата на проведена днес работна среща между Сдружение "Български Локомотивен Форум" и Управителя на "БДЖ-ТПС/ЛОКОМОТИВИ/"-ЕООД се взе решение за стартиране на процедура по оценка и разглеждане възможностите за възстановителен ремонт на локомотив 42 077.8, поради което предстоят предремонтни огледи и експертна оценка.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

С писмо №06-00-586 на Управителя на "БДЖ-ТПС/Локомотиви/" ЕООД, днес бе назначен екип от двама души, които ще извършат идната седмица предремонтен оглед и ще съставят опис за престоящите ремонтни работи по локомотив 42 077.8.

Двулченният екип е командирован по реда на "Наредбата за командировките в страната" с разпореждане ан Управителя на "БДЖ-ТПС/Локомотиви/" ЕООД и на базата на възложените задачи, освен съставянето на описа и огледа ще се извършат и някои контролни измервания, които ще улеснят съставянето на план - сметка за възстановяване.

С това фактически се поставя началото на работата по възстановяването на локомотива, за което се радвам със сигурност не само аз!
Мнения: 213
Регистриран на: Нед Дек 27, 2009 11:53 pm
Местоположение: Varna

Мнение от dobo »

Туй, че се прави оглед и някой измервания за съставяне на план-сметка съвсем не означава, че се почва работа по локомотива.Може всичко да застине до изготвянето на план-сметката.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

dobo написа:Туй, че се прави оглед и някой измервания за съставяне на план-сметка съвсем не означава, че се почва работа по локомотива.Може всичко да застине до изготвянето на план-сметката.
Нещата са на етап да се работи. Пари има, в Дирекцията имат и желание за тази машина. Аргументацията също е на ниво!
Мнения: 213
Регистриран на: Нед Дек 27, 2009 11:53 pm
Местоположение: Varna

Мнение от dobo »

Е а дано я изправят на крака машинта.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

dobo написа:Е а дано я изправят на крака машинта.
Това е целта и за туй се хвърлят всички усилия, положени до тук. Екипа, който ще участва в огледа е изпратен за да даде крайното становище ще ли я бъде или да 42 077.8 :wink:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Групата от "пишман" специалисти се върна днес и в 15:00 доложи лично пред Изпълнителния директор на "БДЖ-ЕАД" за резултатите от предремонтния оглед на 42 077-8, след което нещата се развиват в насока "заповед за транспортиране в студено състояние до депо Подуяне и придружаване от експертен екип".

С туй, възстановяването на 42 077-8 може да се счете за факт и да чакаме развитието. Има снимки и клипове, които на по-късен етап ще бъдат качени. Екипа поради необходимост от добри условия на пътуване се превози с карта ПТПС в задните кабини на локомотивите на съответните влакове, а логистиката в Русенско бе обезпечена от "УаЗ"-ка "Командирка" :lol:

На връщане, екипа се запозна и с лок. инструктор от депо ГО, който след проверка на редовността на документа за правокачване, пожела приятен път и успех на 077!
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Браво на господата "пишман"-специалисти. Благодарение на тях, машината ще бъде възстановена. :)
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

По-добре Русе, в Подуяне-язък за пазенето.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Първото видео от серията от няколко клипа, направени при предремонтния оглед на локомотив 42 077.8 в база Долапите.

Тук проверяваме контакторния шкаф на СМ.
http://www.youtube.com/watch?v=hSU1pSAU-rU
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Брей, таз машина по-добра от наще "Ер"-ки. :D :D
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

n0_aLoNe написа:Брей, таз машина по-добра от наще "Ер"-ки. :D :D
Ами туй е идеята - машината да се направи перфектно и да се оправдае доверието на Изпълнителния директор на "БДЖ"-ЕАД и Управителя на "БДЖ-ТПС/Локомотиви/" ЕООД към Сдружението и екипа, нагърбил се с работата по 42 077-8.

Ето втори клип, на който се вижда как се измерва съпротивлението на токоизправителните мостове от ТИ 020 и се проверява за пробили вентили:
http://www.youtube.com/watch?v=jwA_jt-vD1s
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

43.309 написа:По-добре Русе, в Подуяне-язък за пазенето.
И аз това казах в едно мнение, но някой ми изтри мнението. А мнението ми беше, че таз машина я чакат вече в пункта за вторични суровини "надин" близо до депо Пд. Дойде ли в Пд смятайте я за разграбена. Защо интересно русенци са се примирили с това, не ми е ясно. Могат и те да си я възстановят. Има нещо гнило тука. Този напън за възстановяване в Подуяне ми се вижда много съмнителен.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Публикувай отговор

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация