Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

bdz46 написа:Да може останало между бариерите ППС да се изтегли от прелеза.
И най-паче останало извън бариерите ППС да си мине царски, щото ако са нареди да чака ще го помислят за глупак.

В нормалните страни, например Холандия, повечето прелези са с цели или двойни бариери (там ръчни ПУ има само в музеите). Около 30 секунди преди спускането на бариерите се включва звуковата и светлинната сигнализация и шофьорите чинно спират доста преди спускането на бариерите, щото там всички са глупаци. Поради таз причина няма шанс някой да остане по средата.

Преди две години писаха в тамошни вестници как някакви германски запалянковци, отивайки на мач решили да минат по нашенски и останали заклещени между бариерите. Успяли да завъртят колата тъй че да е извън габарита и влакът не ги закачил. Но още с вдигането на бариерите ги чакала официална делегация от униформени. Писаха, че шофьорът бил пратен по бързата процедура за една година в Пандиз-палас. Туй било такъв безпрецедентен случай, че почти цяла седмица го коментираха в пресата и по телевизията. Че даже холандското външно министерство пращало нота по случая на германското.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 50
Регистриран на: Вто Фев 16, 2010 11:19 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Ekcnpec »

Колко просто и логично, но не можах да се сетя...
Благодаря...!

Пък дано повече хора се замислят преди да заобиколят спуснатите бариери...!
Таралежът е птица упорита...
Без да го ритнеш, не излита...
Мнения: 72
Регистриран на: Нед Май 24, 2009 11:25 pm
Местоположение: Перник

Мнение от pepino1990 »

Старите шофьори са наистина такива,защото навремето са ги карали да изяждат правилниците за движение и са карали 28 часа само на полигон,общо са били 78 учебни часа.Вече полигон няма а учебните часове са 32 и си станал шофьор аз така ги карах преди 2 години и през тия 32 часа един пат не ми се каза как се минава през прелез.За професионален шофьор(категория С) са 20 учебни часа а аз карах само 5,защото на инструктора му беше скъпа нафтата,но въпреки това искарах курса без проблем и не защото съм големя шофер ами инструктора има връзки тук там и срещу 50лв. които беше включил в цената на курса аз го искарах :evil: Добре че баща ми каза че той ще ме види как карам и ще прецени дали да ми даде кола или не сигурно и за това ме няма още по стълбовете.Така че настоящи и бъдещи шофери спазвайте закона за да останете живи,тия 30 сек. в които ще избарзаш при преминаване през прелеза или нещо друго може да костват живота ви.Първо помислете и тогава действаите.
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

pepino1990 написа:Старите шофьори са наистина такива,защото навремето са ги карали да изяждат правилниците за движение и са карали 28 часа само на полигон,общо са били 78 учебни часа.Вече полигон няма а учебните часове са 32 и си станал шофьор аз така ги карах преди 2 години и през тия 32 часа един пат не ми се каза как се минава през прелез.За професионален шофьор(категория С) са 20 учебни часа а аз карах само 5,защото на инструктора му беше скъпа нафтата,но въпреки това искарах курса без проблем и не защото съм големя шофер ами инструктора има връзки тук там и срещу 50лв. които беше включил в цената на курса аз го искарах :evil: Добре че баща ми каза че той ще ме види как карам и ще прецени дали да ми даде кола или не сигурно и за това ме няма още по стълбовете.Така че настоящи и бъдещи шофери спазвайте закона за да останете живи,тия 30 сек. в които ще избарзаш при преминаване през прелеза или нещо друго може да костват живота ви.Първо помислете и тогава действаите.
чукай на дърво да не се забиеш в някой стълб, защото работата ще стане шарена :wink:
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Мисля ,че съм го споделял и преди ! Баща ми като млад шофьор през миналия век предприел такова минаване на прелеза на Захарна фабрика , при което го видяли полицаи / тогава милиционери / и директно книжката на трупчета , той на проварочен изпит ! Сега ,ако ще да се приеме закон преминалите при спуснати бариери да ги бесят на най-близкия стълб , няма ли кой да го прилага е безсмислен !
Няма професионален шофьор , който да не е наясно каква заплаха и каква угроза го дебне при преминаване при затворен прелез !
Мнения: 72
Регистриран на: Нед Май 24, 2009 11:25 pm
Местоположение: Перник

Мнение от pepino1990 »

stankos написа:Няма професионален шофьор , който да не е наясно каква заплаха и каква угроза го дебне при преминаване при затворен прелез !
Има,защото някой само по документи се водят такива,а по умения са пълна скръб.Всеки шофьор трябва да знае за опасноста без значение дали е професионален или любител,но както казах инструкторите не си правят труда да го изяснят това.
Мнения: 316
Регистриран на: Чет Юни 08, 2006 12:06 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Railroader »

По време на бригадата ми Англия установих, че в близост до фермата, в която работих имаше ЖП прелез и естествено реших да се разходя до там. Оказа, че буквално секунди преди преминаването на влака започва да работи светлинната, звукова сигнализация, и падат бариерите. В момента на падането на бариерите в хоризонтално положение влака вече се вижда на няколкостотин метра от прелеза.
http://vbox7.com/play:ab7b3c2e

Там имат и специализирани прелези за пешеходци.
http://vbox7.com/play:3fb83fa7

По принцип пътища с прелези като този обикновено са от нисък второстепенен клас междуселищни пътища или градски ЖП прелези. В повечето случаи главните пътища и магистралите преминават под и над железопътните линии, както по принцип е и у нас. Там сякаш по-рядко може да си види ЖП прелез.

Моля да бъде извинен, къде съм тръгнал аз, че да съпоставям Англия с България по какъвто и да било показател! :?
Върху две гуми или върху две талиги по две релси!
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Вчера пътувайки в БВ 2614, дочух от железничари, че сега всички АПУ и АПС ще се преправят - вместо с по 2 ще бъдат с по 3 фара - освен 2-та червени ще има и бял под тях. Когато не идва влак ще свети бяло, а когато идва червените. Доколкото разбрах, това вече е въведено на 2 прелеза по 24-та линия (около Летница).
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Nikss написа:Вчера пътувайки в БВ 2614, дочух от железничари, че сега всички АПУ и АПС ще се преправят - вместо с по 2 ще бъдат с по 3 фара - освен 2-та червени ще има и бял под тях. Когато не идва влак ще свети бяло, а когато идва червените. Доколкото разбрах, това вече е въведено на 2 прелеза по 24-та линия (около Летница).
То, това го има въведено на много много места.
Бялото мига, когато прелеза е отворен за преминаване на МПС, показвайки, че същия е изправен и работи.
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

В Трявна има такива мисля, мисля че са 3 или 4.
Мнения: 316
Регистриран на: Чет Юни 08, 2006 12:06 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Railroader »

Има, има! На доста места вече прелезите са преустроени по този начин. :) Дори, до колкото знам, тенденцията е всички прелезопазачници да отпаднат. На някои места се появиха и чисто нови предпрелезни светофори, които мигат бая силно, особено по тъмно, докато някои от старите едвам мъждукат, все едно вътре няма ел. крушка, а свещ.
Веднъж по време на стажа, ми се случи да мига обратен предпрелезен и понеже беше на сто метра от обратния предупредителен на една гара, когато обявих на машинистите обратния мигащ предпрелезен сигнал, помощника се подаде за да се увери и той че наистина мига предпрелезния, а не предупредителния, макар че аз бях сигурен. :o Явно светофора, от там може би и светофарите на прелеза не са изключили след преминаването на последния влак в обратната посока.

Също по време на стажа, един от майсторите ми ме попита дали знам каква е разликата м/у автоматична прелезна сигнализация (АПС) и автоматично прелезно устройство (АПУ). Аз мислих, че е едно и също, но машиниста ми каза, че АПС е, когато прелеза е сигнализиран само със светлинна сигнализация (светофари) за автомобилите, а АПУ, когато вече е в комбинация и с автоматични полубариери.
Върху две гуми или върху две талиги по две релси!
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Прелезопазачниците са задължителни за прелези с над 2 коловоза в междугарие и за тези с повече автомобилно движение, тъй че няма да отпаднат всичките.
Мнения: 316
Регистриран на: Чет Юни 08, 2006 12:06 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Railroader »

Ясно. Благодаря за уточнението!
Върху две гуми или върху две талиги по две релси!
Мнения: 50
Регистриран на: Вто Фев 16, 2010 11:19 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Ekcnpec »

И в старозагорско има вече няколко такива прелеза с три фара... На прима-виста се сещам за поне два - прелезът до Баритна мина на 4-та линия (точно до минаването на железния път под северната дъга на околовръстното шосе) и прелезът на спирка Горно Ботево по 8-ма...
Таралежът е птица упорита...
Без да го ритнеш, не излита...
Мнения: 316
Регистриран на: Чет Юни 08, 2006 12:06 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Railroader »

В Русе, на едно възлово кръстовище (пресичат се улица с булевард), което се намира в съседство на един от охраняемите ЖП прелези в града, върху стълбовете на светофарните уредби поставиха специални светлинни индикатори, които ще индикират посредством светещ надпис: "ПРЕЛЕЗА ЗАТВОРЕН", когато бариерите паднат преди преминаване на влак. Целта е да се облекчи движението на автомобили по улицата, която пресича прелеза. Почти винаги когато бариерите паднат преди преминаване на влак, особено в пиков час, се образува голямо задръстване, а колоната от автомобили достига назад чак до светофарите, където вече са поставени тези светлинни уредби.
Така ще бъде, като вече в много семейства, едва ли не всеки член от семейството има кола, с която ако има как и в тоалетната ще ходи. :evil: Така че, вместо да пиша заключение ще насоча погледите ви към подписа ми. :wink:

Въпросното кръстовище на ул. "Шипка" с бул. "Цар Освободител" и ЖП прелеза.
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=43.8 ... 06899&z=17
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=43.8 ... 9&t=h&z=17
http://wikimapia.org/#lat=43.8414452&lo ... 17&l=0&m=b

Ако успея ще направя и пусна снимки.
Върху две гуми или върху две талиги по две релси!
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация