Мнения: 12
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 6:33 pm
Ето няколко думи за Trenitalia (www.trenitalia.it). Разказвам по памет, така че не претендирам за точна фактология.
Символ на компанията е бяло наклонено f на сивo-зелен фон (от 'ferrovia' - железница).
Основните категории влакове са:
ES* - Eurostar: най-бързите влакове (до 300км/ч). Свързват големи градове без междинни спирки и се движат по отделни скоростни трасета. Обслужват се предимно от локомотиви ETR500, които вдигат 350 км/ч и са доста шумни. Композициите са от по 10-тина климатизирани вагона с по един локомотив от двете страни, само първа класа, не се пуши.
Снимки.
IC - Intercity: масови влакове на всеки 1 или 2 часа между основните градове, някои покриват маршрути от порядъка на 1000 км (Торино - Рим - Реджо Калбриа). Теглят се от електровози със скорост 140-160 км/ч и по-бързо (докъм 190 км/ч), където линията позволява. Места - първа и втора класа.
Снимки.
Treni Notte: нощни влакове. Прекосяват Италия надлъжно (север-юг), имат обикновени купейни и спални вагони. За неспалните вагони се продават по 3 места в купе (от общо 6), като срещуположните седалки се изтеглят и събират и може да се лежи. Теглят се от същите електровози като IC.
IR - Treni Interregionali: интеррегионални, пътуват между областите, не спират на най-малките гари. Обикновено с двуетажни вагони. Места - само втора класа.
I - Treni Diretti: регионални, свързват малки гари с градове в рамките на една административна област (регион). Места - само втора класа. От тази категория се срещат стари вагони, които тракат през цялото време като часовник (тик-тик-тик-тик-тик...).
Интересни влакове, които могат да се видят по гарите на северните градове, са Cisalpino (чете се Чизалпино). Изцяло бели мотрисни композиции са и са проектирани така, че да се накланят към вътрешната страна по завоите. Това им позволява да се движат с 30% по-високи скорости по конвенционални трасета (мечтая да видя такива по нашите криволичещи линии, чудесни са тези влакчета). Комфортът естествено може да се сравни с бизнес-класата на самолет. Пътуват основно от Милано и Венеция през Швейцария (Алпите) до Германия (Щутгарт).
Снимки.
За Италия е характерно, че билетите се перфорират преди човек да се качи на влака.
Влаковете си движат в лявата линия, не тракат и не се люлеят. Вибрациите са едва доловими, шумът от движението е по-малък от този от климатиците (които духат доста силно и могат да ви простудят в горещите дни).
Особено комфортно се пътува по линиите Рим-Флоренция и Милано-Торино с ES*. Усещането е точно като от самолет, само че можете да наблюдавате отблизо как пейзажът се преобразява с бясна скорост.
Друго чудесно преживяване е пътуване в ясен слънчев ден или нощем по Лазурния бряг (в посока Монако/Ница) или по крайбрежната линия на юг от Генуа. Линията е калейдоскоп от тунели и къси мостове. Нощем ярко осветеният бряг изглежда като огърлица, която проблясва между тунелите и се скрива отново. Денем се вижда, че на места релсите минават на 2-3 метра от тъмносините морски вълни. Отгоре е планината (стръмните склонове на Апенините). Изключително красиво.
Символ на компанията е бяло наклонено f на сивo-зелен фон (от 'ferrovia' - железница).
Основните категории влакове са:
ES* - Eurostar: най-бързите влакове (до 300км/ч). Свързват големи градове без междинни спирки и се движат по отделни скоростни трасета. Обслужват се предимно от локомотиви ETR500, които вдигат 350 км/ч и са доста шумни. Композициите са от по 10-тина климатизирани вагона с по един локомотив от двете страни, само първа класа, не се пуши.
Снимки.
IC - Intercity: масови влакове на всеки 1 или 2 часа между основните градове, някои покриват маршрути от порядъка на 1000 км (Торино - Рим - Реджо Калбриа). Теглят се от електровози със скорост 140-160 км/ч и по-бързо (докъм 190 км/ч), където линията позволява. Места - първа и втора класа.
Снимки.
Treni Notte: нощни влакове. Прекосяват Италия надлъжно (север-юг), имат обикновени купейни и спални вагони. За неспалните вагони се продават по 3 места в купе (от общо 6), като срещуположните седалки се изтеглят и събират и може да се лежи. Теглят се от същите електровози като IC.
IR - Treni Interregionali: интеррегионални, пътуват между областите, не спират на най-малките гари. Обикновено с двуетажни вагони. Места - само втора класа.
I - Treni Diretti: регионални, свързват малки гари с градове в рамките на една административна област (регион). Места - само втора класа. От тази категория се срещат стари вагони, които тракат през цялото време като часовник (тик-тик-тик-тик-тик...).
Интересни влакове, които могат да се видят по гарите на северните градове, са Cisalpino (чете се Чизалпино). Изцяло бели мотрисни композиции са и са проектирани така, че да се накланят към вътрешната страна по завоите. Това им позволява да се движат с 30% по-високи скорости по конвенционални трасета (мечтая да видя такива по нашите криволичещи линии, чудесни са тези влакчета). Комфортът естествено може да се сравни с бизнес-класата на самолет. Пътуват основно от Милано и Венеция през Швейцария (Алпите) до Германия (Щутгарт).
Снимки.
За Италия е характерно, че билетите се перфорират преди човек да се качи на влака.
Влаковете си движат в лявата линия, не тракат и не се люлеят. Вибрациите са едва доловими, шумът от движението е по-малък от този от климатиците (които духат доста силно и могат да ви простудят в горещите дни).
Особено комфортно се пътува по линиите Рим-Флоренция и Милано-Торино с ES*. Усещането е точно като от самолет, само че можете да наблюдавате отблизо как пейзажът се преобразява с бясна скорост.
Друго чудесно преживяване е пътуване в ясен слънчев ден или нощем по Лазурния бряг (в посока Монако/Ница) или по крайбрежната линия на юг от Генуа. Линията е калейдоскоп от тунели и къси мостове. Нощем ярко осветеният бряг изглежда като огърлица, която проблясва между тунелите и се скрива отново. Денем се вижда, че на места релсите минават на 2-3 метра от тъмносините морски вълни. Отгоре е планината (стръмните склонове на Апенините). Изключително красиво.

Администратор
Описанието и снимките са чудесни, браво, приятелю! Аз да допълня, че влакове Евростар се използват и в тунела под Ламанша. Италиянските железници имат и доста интересни електровози, които можете да разгледате по серии:
Е402А
Е402В - Отвън
Е402В - Кабина
Е405
Има още много електровози, които ще намерите на http://railfaneurope.net
Е402А
Е402В - Отвън
Е402В - Кабина
Е405
Има още много електровози, които ще намерите на http://railfaneurope.net
64.19
Мнения: 12
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 6:33 pm
Мерси за допълнението.
Нека добавя, че предимно нощем могат да се срещнат товарни композиции с доста брутално изглеждащи червени електрически локомотиви (ръбати зверове), които дърпат по над 50 цистерни и платформи с контейнери. Естествено, тия по трасетата на Eurostar не се качват.
Нека добавя, че предимно нощем могат да се срещнат товарни композиции с доста брутално изглеждащи червени електрически локомотиви (ръбати зверове), които дърпат по над 50 цистерни и платформи с контейнери. Естествено, тия по трасетата на Eurostar не се качват.
В смисъл? Парният ли?bdz46 написа:А виждате ли какво се има отвън пред кабината?

Първо искам да кажа,че сте се справили много добре с инфото!Но не разбирам има ли общо ETR500 с Eurostar?
Имат много странни локомотиви
като този например
http://www.railfaneurope.net/pix/it/ele ... s_e323.jpg
Този
http://www.railfaneurope.net/pix/it/ele ... e656VI.jpg
Искам да разбера повече за тях
Имат много странни локомотиви
като този например
http://www.railfaneurope.net/pix/it/ele ... s_e323.jpg
Този
http://www.railfaneurope.net/pix/it/ele ... e656VI.jpg
Искам да разбера повече за тях

Мнения: 12
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 6:33 pm
Eurostar е категория влакове, ETR500 са им локомотивите. Онези, които пътуват под Ламанша, са други.KRAKOMOBILA написа:Но не разбирам има ли общо ETR500 с Eurostar?
Имат много странни локомотиви като този например
http://www.railfaneurope.net/pix/it/ele ... s_e323.jpg
Този
http://www.railfaneurope.net/pix/it/ele ... e656VI.jpg
Искам да разбера повече за тях
Такъв локомотив като на втората снимка съм виждал много пъти - огъват се по средата и пътуват предимно по планински линии. Например трасетата Генуа - Торино и Генуа - Милано прекосяват Апенините, така че влаковете само за 20-25 мин от тръгването от Генуа Принчипе се качват от морското равнище на няколкостотин метра височина. И то със забележителна скорост - още едно зрелищно жп преживяване на Ботуша. Там винаги ми заглъхват ушите.

Администратор
Повечето италиански електровози са произведени в ANSALDO BREDA и се отличават с груби форми и много стара концепция. За пример ще дам няколко снимки на подобни грозотии, които можем само да се радваме, че няма в БДЖ:
Командният пулт
Прекъсвачи на задната стена в кабината
Отвън
Има още серии грозни локомотиви в Италия, като например Е645, който по схеми не се различава коренно от предходния показан. Кабината е същата.
Е655 също не отстъпва от "модната" линия на Ансалдо и макар с по - нов дизайн, той контрастиращо напомня за произхода си.
Командният пулт
Прекъсвачи на задната стена в кабината
Отвън
Има още серии грозни локомотиви в Италия, като например Е645, който по схеми не се различава коренно от предходния показан. Кабината е същата.
Е655 също не отстъпва от "модната" линия на Ансалдо и макар с по - нов дизайн, той контрастиращо напомня за произхода си.
64.19

Администратор
Мнения: 12
Регистриран на: Вто Май 09, 2006 6:33 pm
Само който не е произвеждал локомотиви може да се похвали, че няма несполучливи модели.
Добре поне, че шкодичките у нас държат като икарусите в градския транспорт.
Не съм споменал нищо за гарите, така че ето няколко думи.
Големите гари (Милано Чентрале, Рома Термини) имат по около 30 коловоза. Пероните са с електронни табла за всеки коловоз и там се изписва за къде пътува съответният влак. На вагоните не пише нищо - няма кой да смогне да реди табели. Влакове на даден коловоз идват и заминават на всеки 10-15 мин, международните понякога престояват малко повече на крайните гари.
Един неприятен номер, който се получава от време на време е, че малко преди да дойде влакът от някъде си му променят коловоза. Това е неизбежно - всяка минута на гарата идва или заминава влак (понякога по 2-3 в минута) и 5 мин. закъснение неминуемо водят до размествания. Случвало ми се е влак, който идва от 900 км да закъснее с повече от 10 мин. и 3 пъти да му сменят предписания коловоз. През това време на този коловоз дойдоха и заминаха 2 влака за съвсем други места.
Билетите на гарите се продават на гишета (на които се редят предимно чужденците) и на автомати, на които можете да си изберете вагон и място от свободните до момента. Билети могат да се купуват още от туристическите агенции в градовете (които са на всяка улица) или директно през интернет.
Качването е до 20 сек. преди тръгването на влака, после вратите се затварят и се блокират автоматично до следващата гара.
На купетата във влаковете има индикация кое място до коя гара по маршрута е резервирано.
Добре поне, че шкодичките у нас държат като икарусите в градския транспорт.
Не съм споменал нищо за гарите, така че ето няколко думи.
Големите гари (Милано Чентрале, Рома Термини) имат по около 30 коловоза. Пероните са с електронни табла за всеки коловоз и там се изписва за къде пътува съответният влак. На вагоните не пише нищо - няма кой да смогне да реди табели. Влакове на даден коловоз идват и заминават на всеки 10-15 мин, международните понякога престояват малко повече на крайните гари.
Един неприятен номер, който се получава от време на време е, че малко преди да дойде влакът от някъде си му променят коловоза. Това е неизбежно - всяка минута на гарата идва или заминава влак (понякога по 2-3 в минута) и 5 мин. закъснение неминуемо водят до размествания. Случвало ми се е влак, който идва от 900 км да закъснее с повече от 10 мин. и 3 пъти да му сменят предписания коловоз. През това време на този коловоз дойдоха и заминаха 2 влака за съвсем други места.
Билетите на гарите се продават на гишета (на които се редят предимно чужденците) и на автомати, на които можете да си изберете вагон и място от свободните до момента. Билети могат да се купуват още от туристическите агенции в градовете (които са на всяка улица) или директно през интернет.
Качването е до 20 сек. преди тръгването на влака, после вратите се затварят и се блокират автоматично до следващата гара.
На купетата във влаковете има индикация кое място до коя гара по маршрута е резервирано.
Мнения: 93
Регистриран на: Вто Авг 01, 2006 12:53 pm

Информация
Модератори