
Администратор
"КОРОНА ЕКСПРЕС" е съставен от 5 салон вагона с различно предназначение. Всички вагони към този момент са запазени и се отдават за туристически и атракционни пътувания от БДЖ - ЕАД.
По номер, тип и предназначение, вагоните на "КОРОНА ЕКСПРЕС" са както следва:
51 52 98 10 050-1 Личен вагон на Цар Борис ІІІ. Вагонът разполага с просторна спалня, кабини за личните прислужници на Царя, както и три служебни кабини. В едната част, вагонът разполага със салон са срещи, съвещания и хранене.
51 52 98 10 051-9 Личен вагон на Царица Йоанна. По оборудване, вагонът не се различава от описания по - горе с някои малки изключения.
51 52 98 10 052-7 Личен вагон на Принц Кирил. Именно с този вагон, принцът е изпратен в изгнание при изгонването на Царското семейство. Вагонът разполага със салонче за срещи и хранене, лична спалня на Принца, служебни и битови помещения.
51 52 98 10 055-0 Купеен вагон за обслужващ персонал и помощници. Този вагон е бил предназначен за иранския Шах, но войната го заварва при преминаването му през България. Вагона бива опазен, но след войната при запитване от страна на Шаха за цената, която трябва да заплати за съхранението на вагона, сумата, която му бива съобщена, Шахът смята за неизгодна и оставя вагона като дарение за Царя. Този вагон е оборудван с три отделения с купета с различно удобство.
51 52 98 10 056-8 Фурган - кухня.
51 52 98 10 057-6 Вагон - ресторант. Използвания сега такъв вагон е реплика на оригиналния, който е заменен през 1957 г. по незнайни причини. Вагон 057 е строен във ВЗ "Андрей Жданов" по оригинална документация, а талигите са построени в ЛВЗ "Васил Коларов", който по онова време произвежда и талиги. Вагонът е завършен през 1956 г. и година по - късно включен в състава на Царския влак, който тогава се е използвал от Комунистическата власт.
По номер, тип и предназначение, вагоните на "КОРОНА ЕКСПРЕС" са както следва:
51 52 98 10 050-1 Личен вагон на Цар Борис ІІІ. Вагонът разполага с просторна спалня, кабини за личните прислужници на Царя, както и три служебни кабини. В едната част, вагонът разполага със салон са срещи, съвещания и хранене.
51 52 98 10 051-9 Личен вагон на Царица Йоанна. По оборудване, вагонът не се различава от описания по - горе с някои малки изключения.
51 52 98 10 052-7 Личен вагон на Принц Кирил. Именно с този вагон, принцът е изпратен в изгнание при изгонването на Царското семейство. Вагонът разполага със салонче за срещи и хранене, лична спалня на Принца, служебни и битови помещения.
51 52 98 10 055-0 Купеен вагон за обслужващ персонал и помощници. Този вагон е бил предназначен за иранския Шах, но войната го заварва при преминаването му през България. Вагона бива опазен, но след войната при запитване от страна на Шаха за цената, която трябва да заплати за съхранението на вагона, сумата, която му бива съобщена, Шахът смята за неизгодна и оставя вагона като дарение за Царя. Този вагон е оборудван с три отделения с купета с различно удобство.
51 52 98 10 056-8 Фурган - кухня.
51 52 98 10 057-6 Вагон - ресторант. Използвания сега такъв вагон е реплика на оригиналния, който е заменен през 1957 г. по незнайни причини. Вагон 057 е строен във ВЗ "Андрей Жданов" по оригинална документация, а талигите са построени в ЛВЗ "Васил Коларов", който по онова време произвежда и талиги. Вагонът е завършен през 1956 г. и година по - късно включен в състава на Царския влак, който тогава се е използвал от Комунистическата власт.
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
Принц Кирил е бил регент на малолетния Симеон , след смъртта на баща му цар Борис III.Доколкото знам , заедно с другите двама регенти - Б. Филов и ген. Н. Михов е разстрелян от отечественофронтовската власт , дошла в България на 9-ти септември.На неговото място , в състава на новия регетски съвет ( все пак до рефенрендума за обявяване България за република е имало доста да се чака и по това време страната е била все още монархия) е посочен юристът Венелин Ганев.Той заедно с Цвятко Бобошевски и Т.Павлов са 3-мата регенти , избрани с единодушие от ОФ.
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Администратор

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Една интересна история, свързана с "Царския влак":
Цар Симеон ІІ, сестра му Княгиня Мария Луиза и майка им Царица Иоанна, напускат София, тръгвайки с влак от гара Казичане (сега същата гара е една жалка картинка, прилича на след бомбандировка). В нейния салон са посрещани- през 1934 (няколко месеца преди да бъде убит в Марсилия от члена на ВМРО Владо Черноземски) краля на Югославия Александър, през 1936 краля на Англия Джордж IV.От нея през 1918 г. заминава в изгнание цар Фердинанд.
На българо-турската граница влакът престоява особено (ок. 7 часа) дълго време. Причината е, че машинистът (и огнярът) отказват да продължат и слизат от влака. Те заявяват, че няма да са тези, които ще изведеат царското семейство от страната. Налага се турските власти да изпратят специален локомотив. В Истанбул, за разлика от обстановката в София, царското семейство е посрещнато с държавни почести (както впрочем и по време на сватбата на цар Борис III с принцеса Джованна Савойска през 1930).
Машинистът първо влиза в затвора, а през 1947 г. е разстрелян като "царски агент". Огняра лежи около 8 години, пак по същото обвинение.
Цар Симеон ІІ, сестра му Княгиня Мария Луиза и майка им Царица Иоанна, напускат София, тръгвайки с влак от гара Казичане (сега същата гара е една жалка картинка, прилича на след бомбандировка). В нейния салон са посрещани- през 1934 (няколко месеца преди да бъде убит в Марсилия от члена на ВМРО Владо Черноземски) краля на Югославия Александър, през 1936 краля на Англия Джордж IV.От нея през 1918 г. заминава в изгнание цар Фердинанд.
На българо-турската граница влакът престоява особено (ок. 7 часа) дълго време. Причината е, че машинистът (и огнярът) отказват да продължат и слизат от влака. Те заявяват, че няма да са тези, които ще изведеат царското семейство от страната. Налага се турските власти да изпратят специален локомотив. В Истанбул, за разлика от обстановката в София, царското семейство е посрещнато с държавни почести (както впрочем и по време на сватбата на цар Борис III с принцеса Джованна Савойска през 1930).
Машинистът първо влиза в затвора, а през 1947 г. е разстрелян като "царски агент". Огняра лежи около 8 години, пак по същото обвинение.

Администратор
Има вероятност, БДЖ да се представи на международно изложение на ретро - вагони с един от салоните на Царския влак. Ако това стане, България ще докаже, че тук не живеят само диваци и варвари и не унищожаваме всичко, останало ни в наследство. А въпросния вагон ще докара и инвестиции към БДЖ под формата на заявки за атракционни пътувания и заснемане на филмови продукции.

Глобален модератор
Историята не е вярна.Labros написа:Една интересна история, свързана с "Царския влак":
Цар Симеон ІІ, сестра му Княгиня Мария Луиза и майка им Царица Иоанна, напускат София, тръгвайки с влак от гара Казичане (сега същата гара е една жалка картинка, прилича на след бомбандировка). В нейния салон са посрещани- през 1934 (няколко месеца преди да бъде убит в Марсилия от члена на ВМРО Владо Черноземски) краля на Югославия Александър, през 1936 краля на Англия Джордж IV.От нея през 1918 г. заминава в изгнание цар Фердинанд.
На българо-турската граница влакът престоява особено (ок. 7 часа) дълго време. Причината е, че машинистът (и огнярът) отказват да продължат и слизат от влака. Те заявяват, че няма да са тези, които ще изведеат царското семейство от страната. Налага се турските власти да изпратят специален локомотив. В Истанбул, за разлика от обстановката в София, царското семейство е посрещнато с държавни почести (както впрочем и по време на сватбата на цар Борис III с принцеса Джованна Савойска през 1930).
Машинистът първо влиза в затвора, а през 1947 г. е разстрелян като "царски агент". Огняра лежи около 8 години, пак по същото обвинение.
1. Царското семейство напуска страната не с царския, а със смесен влак, съставен от фургон, обикновен купеен А-вагон и няколко F-вагона с багаж и покъщнина.
2. Влакът престоява не на границата, а на Свиленград. И причината за големия престой е, че митничарите имат разпореждане да обърнат наопаки целия багаж, ей тъй, само за да са погаврят за последно с царицата и децата й. А причината машинистът да откаже да закара влака до Капъкуле е, че е комунистическо псе и иска царското семейство да бъде разстреляно по примера на болшевишките главорези през 1918г. Помощникът и огнярят остават на машината.
3. Никаква машина не пращат турците. Повикан е резервен машинист, който закарва влака на Капъкуле, предава го на TCDD и връща машината с фургона.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Информация
Модератори