Мнения: 16
Регистриран на: Чет Ное 26, 2009 7:31 pm
Местоположение: Muenchen
Обратна връзка:

Мнение от Vesko »

lok45111 написа:Аз вчера посетих гарите Левски и Летница и "пробвах" функциите на пропуска. Началник - гарата ме прие по съвсем друг начин и нямаше дълго и продължително разпитване защо ще се снима ОИ. Обещах снимките да се качат своевременно на сайта, от където да си ги дръпнат.
Поздравления, точно така трябва да се действа: Прозрачност и обмяна (на информация, на снимки) вместо разграничение.
Cайт (на немски):
ИзображениеИзображениеИзображение
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Съгласен съм с Веско, че трябва да има прозрачност, обмяна на опит и информация и сътрудничество. Колкото и да бе оплюта идеята от дадени лица, не може да се отрече, че тя постави едно ново начало в развитието на жп любителското общество в България. Наложително беше някой да отиде и да заговори, че има такива хора, че тези хора срещат трудности при практикуване на хобито си и да се потърси решение. Нито аз, нито който и да било от този форум, няма никаква облага от реализирането на идеята. За нас, хората от екипа, остана задоволството, че се постави началото на едно добро сътрудничество и, че тепърва вече със съвместни усилия ще се действа в глобален аспект за решаване на проблемите на българските ЖП любители. В много развити страни, подобни сайтове щяха отдавна да са получили карти за достъп и фотографиране, тъй като развитите железопътни и инфраструктурни компании мислят перспективно. У нас, процесите тепърва започват и се надявам, освен тези пропуски, форумът да получи подкрепа и от превозвачите било то под формата на съдействие при проекти или под друга форма. С "БДЖ - ЕАД" също имаме доста успешно сътрудничесто, което си личи от изминалите проекти. Искам това да стане традиция и ще продължим напред да се борим за изграждане на едно добро име и авторитет на ЖП фотографите и любители на всички нива.
64.19
Мнения: 316
Регистриран на: Чет Юни 08, 2006 12:06 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Railroader »

Имам един въпрос, който всъщност се състои от няколко подвъпроса.
Как стои проблема с издаването на тези лични карти за достъп, каква е процедурата по издаването и всеки желаещ ли може да притежава такъв пропуск?
Благодаря предварително!

:)
Върху две гуми или върху две талиги по две релси!
Мнения: 4
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2008 12:39 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от БЖК »

Да, искам и аз да попитам кога ще има нова серия карти? И дали аз мога да получа.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

При проведен разговор днес, малко преди обяд със служител от БДЖ (няма да спомена длъжността му и към коя превозна служба работи) научих, че някой си стар жепеец от София е повдигнал пред него въпроса, че фотографските ни пропуски не били валидни и, че нямало вече да можем да снимаме нищо като за капак на всичко щели да бъдат предупредени машинисти и всякакъв друг персонал да не ни допускат и разрешават да снимаме. Алоо, пропуските са издадени от НК "ЖИ" и подписани лично от директора на ВС, имаме подкрепа от БДЖ, БЖК също ни дадоха зелена светлина, отделно частните предприятия като Експрес Сервиз, ЛВЗ (БДЖ-Трансимпекс) и други също са с нас. За жалост не си носех пропуска тъй като се прибирах от училище и не можах да покажа на този надувалник, че си има подпис и печат, вероятно тук се е проявила завистта, а тя както много добре знаем няма граници (ама абсолютно никакви). Въпреки това аз смятам, че при положение, че нещата са съгласувани със съответните фирми и дружества, няма място за притеснение, вероятно това е поредната простотия, с която се опитват да ни сплашат говорейки врели-некипели. Смятам, че никой не може да ни откаже от хобито ни тъй като не нарушаваме с нищо българското законодателство. До 1989 г. доколкото знам е било забранено всякакво снимане на влаковете - независимо пътнически и товарни, но след това забраната е променена и към днешна дата единствено забраната за снимане важи само за товарните влакове (ешалони) с военна техника и тези, превозващи опасни радиоактивни химични продукти. Очаквам някой да вземе отношение по въпроса макар, че нещата са повече от ясни - спотингът ще си продължава с пълна сила напук на завистниците и недоброжелателите на родната железница! Амин!
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Пропуските са си издадени от ДП "НКЖИ" и само те самите могат да ги анулират, а за това си има процедура, като притежателите им се уведомяват писмено и прочие и прочие. Всичко друго са врели некипели и явно породени от завистта.

Тук е редно да обърна и внимание на културата при използването им, тъй като тя също е много важна и предопределя отсрещната страна как ще ни приеме, тъй, че надявам се да няма изпълнения от страна на който и да било фотограф!

Що се касае до снимането в локомотиви, пропуска НЕ Е ПРАВОКАЧВАНЕ и не е необходимо да се размахва с надеждата някой да бъде качен в машината. Ако влака е на гара, питайте, помолете да снимате пулт и толкоз. Ако ви откажат, не се сърдете, тъй като само с правокачване може да се катерите по локомотивите.

Относно снимането по гарите и в обекти на ДП "НКЖИ" и БДЖ(депа), уведомете някой от ръководството, легитимирайте се и ще получите необходимото съдействие.

Това е относно пропуските!
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Всичко това ми е ясно, Марио, но реших просто да споделя макар да очаквах какво ще отговориш. :)
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:Всичко това ми е ясно, Марио, но реших просто да споделя макар да очаквах какво ще отговориш. :)
Аз пак ще напомня към всички!

Не искам да се правят изпълнения, скандали и сплетни по гарите и да се следят машинисти по разписанието само за да се заядете с тях, защото са ви правили сечено! Не е това начина!

Ако не се промени културата на спотърите, лично аз и Сдружението ще сме длъжни да се дистанцираме официално от тези лица, които компрометират дейностите на ЖП фотографите в България.

Искате добро отношение, но трябва и вие да давате такова, за да получите!

Когато виждате, че се извършва някаква дейност, която налага съсредоточаване, не отвличайте вниманието на работниците! Изчакайте!

А към машинистите: Колеги, ЖП фотографите не са лоши хора, съдействайте им в рамките на позволеното от нормативната уредба :) Ако някой фотограф се издъни с нещо, пишете ми директно на: blf@lokforum.com и по възможност с имената на този човек, ще има санкции за него и то строги! Вашата професия не е за подигравки или за омаловажаване!
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Аз смятам да допълня, че за мен този пропуск значи много - сприятели ме с много машинисти и ми помогна да общувам по-лесно с тях. За съжаление диалогът между мен и тях не е продължавал дълго заради кратките престои на влаковете на гарата. :? Досега гледах да съм максимално коректен, когато се е налагало съм изчаквал, с риск да не направя дори 1 снимка. И още нещо - никой спотър не мисли, че професията е за омаловажаване и подигравки след като половината от нас сме се ориентирали точно към нея и желаем след години да я упражняваме!
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 585
Регистриран на: Сря Дек 16, 2009 10:58 am
Местоположение: Provadiq

Мнение от stani_46001 »

А какво стана, ще има ли изобщо раздаване на втора партида пропуски, защото съм сигурен, че още доста хора искат да се сдобият с тях?
Мнения: 77
Регистриран на: Пон Май 01, 2006 5:21 pm
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Мнение от Vlakov »

дам дано да стани тази година защото от другата година ще ме снимат на мястото на пом.машинист :)
серия 44 и 45 са номер 1
_____________________
Skoda Plzen ™
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

stani_46001 написа:А какво стана, ще има ли изобщо раздаване на втора партида пропуски, защото съм сигурен, че още доста хора искат да се сдобият с тях?
Пропуските за ЖП фотографи от ДП "НКЖИ" се издават след представяне на мотивирано искане и списък на лицата с предложение за издаване на такива документи. Тъй като Сдружението се явява гарант за тези лица, необходимо е и е редно събеседване с кандидатите за получаване на пропуск с акредитация "фотограф". Все пак не трябва да има изцепки от лица, притежаващи този документ, визирам основно спазването на ЗБУТ.

Към момента, след проведена работна среща с ръководството на Национална дирекция "Транспортна полиция", предстои подготвянето на мотивирано искане и списък за издаване на пропуски на членове на Сдружение "Български Локомотивен Форум", като възможно е да бъдат добавени към списъка и лица, нечленуващи в Сдружението след събеседване.
Мнения: 225
Регистриран на: Вто Апр 20, 2010 11:21 am
Местоположение: София

Мнение от WOLFMX »

Може ли да попитам нещо? С този пропуск имам ли право да правя интериорни снимки на вагони и дали има някакъв вариант да се заобиколи забраната за ползване на санитарния възел при престой на влака в гара с цел неговото заснимане или трябва да попитам машинистите,кондуктора или господата от транспортна полиция,които са на смяна на въпросния влак? Благодаря! :)
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Това се прави и без пропуск.Не е нужно да питаш дори и въпросните хора.А в тоалетната не е забранено да се влиза по принцип.Забранено е само използването и по предназначение (само по малка и голяма нужда) по време на престой на влака в гара.
Тук веднага излизат два въпроса - дали миенето на ръцете , което не е свързано с изтичането на вода от тоалетната навън е част от използването по предназначение и също така е казано да не се ползва , докато влакът е на гара.А ако влакът е спрял на спирка , или вагонът се намира в депо и работник отиде в тоалетната какво правим? :lol:
Забраната по - горе не важи за вагоните с вакуумни тоалетни и в мотрисите DESIRO.
Мнения: 225
Регистриран на: Вто Апр 20, 2010 11:21 am
Местоположение: София

Мнение от WOLFMX »

Много благодаря за помоща Весо! :)
Публикувай отговор

Обратно към “Trainspotters forum”

Информация