
Това е еднозначно. Нека обаче , ако има възможност да се заснемат в последователен ред едновременните показания на:
1. Хаслера и GPS-а - от кабината на локомотива.
2. GPS-a и брояча - в стаята при gonzo8611.
Най - елементарно - GPS-а се държи с ръката , по аналог на моята снимка със скоростта , а камерата / фотоапарата да фиксира и другия източник на измерване. След това да се пуснат тук , за да видим и ние.
Желателно е локомотивът да е за 150 км/ч , а ако няма възможност - такъв за 130км/ч , но не за по - ниска скорост.Искам и аз да проверя нещо , понеже от сега имам едно съмнение , но е рано да го изказвам тук във форума.
1. Хаслера и GPS-а - от кабината на локомотива.
2. GPS-a и брояча - в стаята при gonzo8611.
Най - елементарно - GPS-а се държи с ръката , по аналог на моята снимка със скоростта , а камерата / фотоапарата да фиксира и другия източник на измерване. След това да се пуснат тук , за да видим и ние.
Желателно е локомотивът да е за 150 км/ч , а ако няма възможност - такъв за 130км/ч , но не за по - ниска скорост.Искам и аз да проверя нещо , понеже от сега имам едно съмнение , но е рано да го изказвам тук във форума.

Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm
Дълго използвах мерещ в метри/секунда. В 95% от случаите съвпада с показанията на хаслера. При 46 200/44 001+2 разлика GPS/хаслер е нижтожна. При червените машини почти винаги V GPS е по-висoка с 1 до 4 km/h от V hasler, което се потвърждaва от обхoдите. Значи можем да кажем че червените са мааалко по-бързички. 

Не можете, защото не е вярно. Не знам колко пъти си правил такива сравнения, за да правиш генерални изводи, но показанието на хаслера се променя значително с износването на бандажите до ±6 км/ч при 130 км/ч.
При нови бандажи хаслера показва 130, GPS показва 136-137, обратното - при износени GPS показва 123-124.
Също така отклонението е относително и зависи от скоростта. При 80 км/ч е ±3 км/ч.
Отделен въпрос е, че според GPS съм вдигал 193 км/ч по дефилето.
При нови бандажи хаслера показва 130, GPS показва 136-137, обратното - при износени GPS показва 123-124.
Също така отклонението е относително и зависи от скоростта. При 80 км/ч е ±3 км/ч.
Отделен въпрос е, че според GPS съм вдигал 193 км/ч по дефилето.

Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm
Гонзо, точно това се опитваме да разберем. Не съм казал изрично че брояча е неверен, просто някои данни изглеждат странно. И за да се разсее тази мъгла,ще ти благодарим да ни пуснеш още няколко бюлетина.gonzo8611 написа:А я забележете , че ако брояча показва с 10 км/ч по малко , само за днес ще има цели 7 влака , които в деиствителност превишават скоростта.46 242 написа:Абе знаеш ли какво ми дойде на акъля. Туй 114 дето отоново се появява на 3 пъти вероятно е 124, но незнайно защо компа ти го смалява на 114. В междугарието и по двата пътя е 125 и обикновено АЛС го крепва на 124.

Глобален модератор
Хора, недейте са изказва лаишки! Броячът не може да греши, защото той не отчита скорост, а импулси с определена честота. Софтуерът превръща честотата в скорост на база на елементарни формули с точност до четвъртия - петия десетичен знак. От друга страна скоростомерът има статут на търговски уред и меродавно е винаги неговото показание. Грешката му е от порядъка на 0.5 км/ч и е константна в целия диапазон на отчитане. Грешката от бандажите е известна, нелинейно пропорционална на скоростта и е в границите, съобщени от БДЖ46. Който иска може да си я сметне при различни скорости и различни степени на износване на бандажите, като знае диаметъра им като нови за съответната серия машини и минималния допустим диаметър на износен бандаж по норматив, и като има предвид, че скоростомерите са еталонират за средно износени бандажи. GPS-ът може да покаже най-фантастични стойности и за да е реално сравнението с него трябва да са направят неколкократни измервания по един и същ участък, с една и съща машина, в една и съща посока и по едно и също време на денонощието.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Администратор
..
Последно промяна от gonzo8611 на Чет Мар 18, 2010 2:30 pm, променено общо 1 път.
Днес, гара София, 06:50-08:30 h:
КПВ 10203 пристигна навреме с лок. 45 156
КПВ 20220 пристигна навреме с лок. 45 160
РБВ 2611 замина навреме с лок. 45 190
МБВ 462 се готвеше да замине с лок. 44 114
КПВ 50260 пристигна навреме лок. 46 234
БВ 7620 замина навреме с лок. 45 171
БВ 3621 замина навреме с лок. 46 231
ПВ 10121 замина навреме с лок. 45 149
БВ 5621 замина навреме с лок. 44 164
КПВ 50250 пристигна навреме с лок. 44 085
БВ 1621 замина навреме с лок. 44 134
БВ 1650 пристигна на гара Подуяне с 10 мин/з с лок. 45 187
КПВ 10203 пристигна навреме с лок. 45 156
КПВ 20220 пристигна навреме с лок. 45 160
РБВ 2611 замина навреме с лок. 45 190
МБВ 462 се готвеше да замине с лок. 44 114
КПВ 50260 пристигна навреме лок. 46 234
БВ 7620 замина навреме с лок. 45 171
БВ 3621 замина навреме с лок. 46 231
ПВ 10121 замина навреме с лок. 45 149
БВ 5621 замина навреме с лок. 44 164
КПВ 50250 пристигна навреме с лок. 44 085
БВ 1621 замина навреме с лок. 44 134
БВ 1650 пристигна на гара Подуяне с 10 мин/з с лок. 45 187
Информация
Модератори