Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
Предлагам в тази тема всеки да дискутира своите най-интересни преживявания от пътувания с влак - изпускане на гара, загубване на билет, пътуване прав цяла нощ, изпусната връзка на възлова гара, смешни изцепки или пък някакъв луд купон в купето и т.н.

Нека започна със следната случка, като утре ще напиша и още някои други. :wink:

Датата беше 30 август 2008, когато осъществих денонощно пътуване по направлението Мездра - Шумен - Комунари - Карнобат - Бургас - Пловдив - София. След около 10 часа пътуване, с нашия съфорумец Веско пристигнахме в Бургас, където се срещнахме с 07 и Proformance. Малко преди да заминем обратно, към нас се присъедини bdz_bg, пристигнал в морския град с влак 8615. И така тук вече е интересната част - пътуването във влак 8626. В продължение на няколко часа с Весо и Наско го раздавахме на лаф-мохабет в коридора и така до Стара Загора през цялото време стояхме прави. Някъде към Михайлово-Свобода, Наско реши да отиде в купето малко да си отпочине, а ние с Веско останахме в коридора. Тогава все още силите ми бяха свежи, въпреки че 1 часа след полунощ вече минаваше и си казах "Щом от Бургас до тук издържах прав и не се изморих, защо да не се опитам да издържа прав в коридора и до .... София". Така и стана, на Пловдив слязоха Весо и Наско, и останах само аз. Все още бях със свежи сили, но те вече лека полека започваха да се изпаряват. Защо? Защото вече бях сам и нямаше с кого да си правя "лаф-мохабет", нямаше с кого да говоря, накратко казано - скука. Някъде след Костенец вече ми се доспа съвсем, но исках да си удържа на думата, казвайки си на ум: "Хайде Сашо, повече от 6 часа си издържал прав в коридора, та час и малко ли няма да издържиш". Е, макар и да бях напълно изтощен, реших да си изпълня започната задача докрай. Казах че ще го направя, трябваше да го направя и го направих! В 5 часа и 31 минути влакът "пусна котва" на 3-ти коловоз на гара София, слязох от влака и с радост на сърцето си казах: "Успях да издържа цяла нощ прав, без да спя, без да ми мигне окото!". Това са близо 8 часа път, и въпреки наличието на СВОБОДНИ места във влака, пътувах от единия до другия край на страната прав. Е после с полузатворени очи в едно кафене на гарата дочаках заминаването на 10204. И като слязох на Костинброд ме чакаше "ОЛЕ МАЛЕ" - 20 минути вървене пеша до вкъщи, а силите ми бяха тотално изчерпани. Макар и с много мъки, успях да се добера до вкъщи и после за почти цял ден потънах в дълбок сън.... Абе луда работа! 8) :D :twisted: :lol:
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Хах.. :lol: Луда работа...

Ето и нещо от мен:

Преди една година,реших да се прибера от Трявна в Габрово с 40106,който по разписание трябва да дойде на гара Трявна в 20.50 /Тогавашното,сега вече пристига в 21.17/ та,става 21.00 часа - влак няма...навън вече се заоблачаваше и идваше страшна бурия...21.30 - Влак няма ! Вече навън е тъмно,всички хора сме се скрили в чакалнята,и то като завяля един дъжд - ама вали,нямате си представа :D изведро..към 21.45 - спря да вали... и в 22.05 влака пристигна на гара Трявна...качихме се...обаче се чудим - дали на Царева Ливада ще чака 42214 до Габрово ? И да не чака - ако беше по обяд - хубаво,ще почакаме час-два и ще дойде пак електричката,обаче това е последен влак - и може и да си нощуваме на Царева Ливада...за щастие 42214 чакаше на Царева Ливада,прекачихме се и към 22.30-22.45 си бяхме в Габрово,на втори коловоз,а на първи бай седмак закачаше товарна композиция....
Това е от мен... :)
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Моята случка се развива преди 20г. /Е.а си колко съм дърт/.
Та някой акълия от мойто училище решил ,че бригадата ни ще се проведе в Завода за електроди в гр. Ихтиман и всеки ден пътувахме до там и обратно. На мен понеже ми е близо Горна баня та сутрин около 6.30 с електричката от Перник се придвижвах до Централна гара / тогава се движеха на половин час , като на кръглия не спираха на Грозна баня./ от там се събирахме и с групов билет до крайната цел.
Една студена сутрин чакаме си ние / тогава пътуваха бая народ към централна може би към 40-50 човека /билетчето струваше 6 ст/ е имало на гарата / , задава се Чамугата и без да спира " отлетява " към Централна гара ! Всички на гарата са в потрес ! Какво става?Какво да правим сега? Докато се окопитим и ХОП подава и се муцуната от надолнището ! Направо ми идеше да си разплетем чорапите от кеф!
Мнения: 91
Регистриран на: Пон Окт 19, 2009 4:33 pm
Местоположение: Сливен
Моята случка се развива преди 20г. /Е.а си колко съм дърт/.
А моята - преди 27 - 28 г. ( Аз какво да кажа?)


Връщах се от командировка от София в Сливен с нощния влак за Варна през Карлово (сега 3637, тогава май беше 337). Беше някъде средата на септември 1982 или 1983 г. Краят на летния сезон, свободни места колкото искаш. Опънах се сам в купето и ... естествено, пропуснах Сливен. Събудих се, гледам - Зимница. Скочих , грабнах си куфарчето и почти в движение слязох от влака. Отидох да видя с какво да се придвижа до Сливен, защото от 7.30 трябваше да съм на дежурство. Мъка! Оказа се, че единственият влак в тази посока е Чайката, която не спира на Зимница. Да отида до Карнобат и там да се кача на Чайката? Да, ама не - оказа се , че всички други извънредни влакова за Бургас също не спират на Зимница!

Ами сега? Пък и беше доста студеничко! Разхождайки се по пероните на Зимница, изведнъж видях на най-крайния коловоз един товарен влак. Кабината на локомотива, обърнат към Сливен, светеше. Отидох до него, почуках на вратата на кабината и помолих машинистите да ме пуснат да се стопля. За мое учудване, но и радост, веднага ме поканиха горе. Като им разказах премеждието си, ми предложиха - ако искате, вярвайте! - да остана при тях горе, тъй като след няколко минути ще ги пуснат за Сливен, те там се сменят с друга бригада . Така и стана.

Успях да стигна в Сливен, отидох си нормално на работа, и се похвалих пред колегите си :
- Направо не можете ме стигна! Тази нощ се прибрах в Сливен на влакостоп!
- Хайде бе, как така?
- Ами така! На Зимница стопирах един товарен влак!

След което, разбира се, разказах най-подробно и добросъвестно какво ми се беше случило.

Можете ли да си представите изумлението ми, когато следващата година на едно наше общо събрание при мен дойдоха двама колеги от наше отдалечено подразделение, и ме запитаха:
- Вярно ли е, че си излязъл на Зимница на линията, дигнал си ръка и един товарен влак ти е спрял да се качиш?
Мнения: 19
Регистриран на: Съб Сеп 06, 2008 2:23 pm
Местоположение: гр.Нови Искър; Свищов
На ... февруари, отидохме със съпругата ми на гости, на племенника ни в Павликени. Пътувахме с директен влак Свищов - В. Търново. Около час, след като бяхме слезли вече от влака , искахме да снимаме виновника, заради който бяхме пътували...! Но...изведнъж ме обля студен душ...,защото се сетихме, че сме си забравили камерата и фотоапарата върху багажника във влака...!!! Веднага се обадих на колегите в Свищов, но не бяха сигурни дали имат телефони за връзка със обслужващата бригада. А те се бяха и сменили на Левски...! Но след това позвъних на касата в Търново и им обясних за какво става въпрос. И че ще се върнем с обратния влак за Свищов същия следобед. Жената , с която говорих там беше много развълнувана от това, което и казах. Обеща да ми помогне веднага - ако не е късно вече - сещайте се какво имам предвид...!!! Влакът току- що бе пристигнал. След малко и се обадих отново и .... направо не повярвах, като ми каза , че всичко си е там , както го описах . БЛАГОДАРЕН съм на превозната бригада, която ми върна забравената чантичка. Знам, че са нарушили правилата, но бяха се сетили за кого става въпрос, още като са им казали, че забраванкото е жп-еец. Процедурата за такива ситуации е толкова сложна, че не знам кога ще пиша и за това....????!!!! Сега не му е времето. Още ме гложди, че не можах да им се отблагодаря както се полага . Но имаше толкова хора във влака, че дори и не си помислих да им дам пари. Но ,какво да се прави- те се смениха само след 15 минути на Левси. Продължихме с друга бригада към Свищов. Казаха ми , че съм късметлия, защото в този ден не е имало......джебчии.....???!!! Умишлено не пиша датата, за да не се намери някой да развали благородната постъпка на колегите по линията Свищов - Левски - В. Търново. Сега вече съм сигурен, че има и такива колеги, такива ХОРА , с които да се гордея поне лично аз. Още веднъж БЛАГОДАРЯ ВИ КОЛЕГИ !
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Извадил си голям късмет... а колко случаи съм чувал жепейци да им изпадат от джобовете джиесеми, да си забравят чадъри и други неща и после няма и следя от тях... :? :evil: ето защо според мен трябва да има камери във вагоните!
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

Nikss написа:Извадил си голям късмет... а колко случаи съм чувал жепейци да им изпадат от джобовете джиесеми, да си забравят чадъри и други неща и после няма и следя от тях... :? :evil: ето защо според мен трябва да има камери във вагоните!
до някъде съм съгласен, ама само до някъде..., с камери и без камери пак ще си има кражби и корупции
Мнения: 58
Регистриран на: Пет Дек 14, 2007 10:00 pm
Местоположение: Велико Търново / Варна
Обратна връзка:

Мнение от Maikal »

Ето и една случка от мен:

Вчера 05.03 пребирайки се от Варна към ГО с 2654 бях един час преди потеглянето на влака на гарата. Когато си купувахме билетите от касата, касиерката отказа да ни даде запазени места с мотива че влака е празен и няма смисъл, но ние настоявахме и се сдобихме със запазени места. Към 16:50 (30 мин преди потеглянето на влака) положението беше сравнително поносимо - влака беше на около 30% пълен. С всяка минута влака се пълнеше все повече и все повече. Състава беше от един първокласен и три второкласни вагона. Към 17:15 влака беше на 120% процента пълен - не се виждаше свободно място по коридорите пред тоалетните абе нямаше никакво място.
Та въпроса ми е БДЖ толкова години се движи този влак не разбраха ли че петък точно това е влака който се нуждае да се състои от поне 5 вагона втора класа. До преди време състава беше от един първа и четири втора класа. Сега защо го намалиха не знам, но и тогава са се получавали подобни ситуации :) Може би за пренаселването на този влак спомага и липсата на влак от 12:40 до 17:20 посока ГО. Макар и да има карта за 50% намаление много пъти ако не мога да хвана влака на 12:40 си хващам автобус :(
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

Maikal написа:Ето и една случка от мен:

Вчера 05.03 пребирайки се от Варна към ГО с 2654 бях един час преди потеглянето на влака на гарата. Когато си купувахме билетите от касата, касиерката отказа да ни даде запазени места с мотива че влака е празен и няма смисъл, но ние настоявахме и се сдобихме със запазени места. Към 16:50 (30 мин преди потеглянето на влака) положението беше сравнително поносимо - влака беше на около 30% пълен. С всяка минута влака се пълнеше все повече и все повече. Състава беше от един първокласен и три второкласни вагона. Към 17:15 влака беше на 120% процента пълен - не се виждаше свободно място по коридорите пред тоалетните абе нямаше никакво място.
Та въпроса ми е БДЖ толкова години се движи този влак не разбраха ли че петък точно това е влака който се нуждае да се състои от поне 5 вагона втора класа. До преди време състава беше от един първа и четири втора класа. Сега защо го намалиха не знам, но и тогава са се получавали подобни ситуации :) Може би за пренаселването на този влак спомага и липсата на влак от 12:40 до 17:20 посока ГО. Макар и да има карта за 50% намаление много пъти ако не мога да хвана влака на 12:40 си хващам автобус :(
положението е същото и в Видин, отказват да ти дадът запазено място, а на един ПВ Видин-София го засякох с 1 вагон серия 43 при това беше почивен ден!
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

2654/2655 преди около година и малко си спомням, че се движеше с по 5 второкласни вагона... интересно къде са ги скрили... :roll:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

"Плевень" го помня , че беше с фургон и 6 вагона , един от които първокласен. Малко по - късно премахнаха фургона , но 6-те вагона останаха. По някое време съкратиха състава на 5 вагона (4 Bm+ 1 Am) , като 6 бяха пускани само в пикови дни , като петък и неделя.Когато беше с един час по - рано ( 5:50 от Плевен) , огромна част от шуменци се изсипваха във Варна , а на обратно , освен тях , с него се прибираха още жителите на Търговище , Попово , много горнооряховци , а също така павликенци и пътуващите за Свищов , понеже влакът има връзка с DESIRO-то на Левски. В крайната гара - Плевен да слизат не повече от 20-30-тина души.Каспичанци не пътуват с 2654 , понеже зад него се движи 9622 и той обира тях , както и провадийци.До колкото имам впечатления от плевенския влак , 5 вагона са напълно недостатъчни.
Мнения: 58
Регистриран на: Пет Дек 14, 2007 10:00 pm
Местоположение: Велико Търново / Варна
Обратна връзка:

Мнение от Maikal »

През седмицата се пътува поносимо с този влак. Пътувал съм понеделник към Варна ами никой не се е качвал в нашето купе. От Варна съм се връщал сряда с него и нямам никакви грижи. Но дойде ли петък и да ми се налага да се прибирам към Велико Търново става плачевно. Другото което е, че този влак няма връзка ГО-ВТ и обратното :(
Миналото лято на ГО закачаха 2 второкласни вагона и така състава ставаше шест втора и един първа класа, но уви сега само ги намалят.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Аз съм имал такъв случай - тръгва 2655 от Плевен в 5:50 с 5 вагона и на ГО пристига почти пълен , тъй като всички качващи се от Левски ( с две връзки от Свищов и влак от Ловеч идващ малко преди 6:00) и от Павликени бяха заели всички купета.На Г. Оряховица прикачиха два второкласни вагона - 47-ци , но голяма част от хората изчакаха да видят вагоните , които 55-00-цата буташе за закачане отзад на композицията , изгледаха ги и .... се качиха в нашите вагони.След Шумен стана нещо страшно , понеже на перона имаше повече от 100-тина души и тъй като ние се оказахме в нещо като консерва , хората запълниха и двете 47-ци на опашката.Пътници нямаше единствено във фургона.На Варна сме слизали поне 20 минути от влака.Помня , че по едно време този влак спираше на Пордим и там също се наблюдаваха тълпи.Сега дали спира на тази гара , не знам , не съм пътувал от години.
Публикувай отговор

Обратно към “Нещата от живота | Matters of Life”

Информация