
"В България единствената функционираща теснолинейка е по линията град Септември-село Добринище. Линията град Червен бряг-град Оряхово е закрита в началото на 21 век. Имало е също така теснолинейка от Кочериново до Рилския манастир, която е закрита в началото на 1969 г. Друга закрита теснолинейка е от Дупница до Петрич. Магията на теснолинейката е невъобразима, затова всеки, който има приключенски дух да се повози на тази до Добринище. Тръгва всеки ден от Септември около 9 часа сутринта."
Това го прочетох в укипедия,някой знае ли колко струват билетите
Това го прочетох в укипедия,някой знае ли колко струват билетите
От Септември до Добринище е 4.30 лв. Цените са като за нормални пътнически влакове.Машиниста написа:"Това го прочетох в укипедия,някой знае ли колко струват билетите
Един вагон, ама пълен! (4627)

Да благодаря при първа възможност ще се качаrexkos написа:От Септември до Добринище е 4.30 лв. Цените са като за нормални пътнически влакове.Машиниста написа:"Това го прочетох в укипедия,някой знае ли колко струват билетите
Аз съм си намесли една разходка с теснолинейката, но мисля да се спра при Велинград, щото знам, че там мога да преспя в хубав хотел, на другия ден ще се върна в септември и от там право в София с първия влак! 

Ако не отидеш до Добринище,ще изпуснеш толкова много красиви мигове от природата,която се вижда наоколо.Подкрепям тезата,че уникалността и очарованието на планината започва именно след сп.Велинград Юг,когато линията окончателно навлезе в недрата на Родопите.Освен това пътуване до крайната гара в рамките на един ден е напълно възможно.За справка,можеш да погледнеш разписанието. 
Между другото,в Банско има далеч по-модерни хотели от велинградските.

Между другото,в Банско има далеч по-модерни хотели от велинградските.
Значи мога да успея да ида до Добринище и да се върна до Велиград? Перфектно!
Само ще чакам хубав ден и тръгвам за Септември. Само трябва да съчетая влака от София с теснолинейния. Трябва да видя разписанието. Мерси Весо! 


Това ще ти го спестя.Nikola VS написа:...Трябва да видя разписанието.......

Най-удобната връзка е следната:
УБВ "Сл.бряг",София 6:30,Септември-8:11(друг вариант,ако не ти се дават толкова пари е 10111-София-6:15,Септември-8:51)
16103,Септември-9:03,Добринище-14:25;
16106,Добринище-15:05,Септември-20:12;
УБВ "Сл.бряг",Септември-20:49,София-22:35.
Хмм..... вече си стягам куфара
ПЕТ ЧАСА ПЪТ?????? Това ще е едно много готино преживяване, като включим още пет на връщане.
От всички съкращияния на видове влакове само УБВ не ми е ясно.
БВ е Бърз Влак, а У какво е?





БВ е Бърз Влак, а У какво е?

Администратор
Nikola VS написа:![]()
![]()
ПЕТ ЧАСА ПЪТ?????? Това ще е едно много готино преживяване, като включим още пет на връщане.
Преживяването ще е готино, само че 5 на отиване и 5 навръщане май ще ти дойдат множко, тъй като влакчето вози твърдичко и доста клати.

Аз съм пътувал с теснолинейката до Велинград - нещо за което много съжалявам, защото трябваше да отида до Добринище, а там мога да преспя при познати. Иначе до Велинград също е много красиво, но както Весо казва какво е след сп. Велинград, явно това просто не може да се опише.


Един вагон, ама пълен! (4627)
Е,то се свиква,нищо,че е е 5 часа път.
Понятието УБВ го въведоха от 2004г. и това са бившите експреси.Понеже в нашата страна тази категория влакове(експресен) не се движат със съответната нормативно фиксирана скорост според европейските стандарти,те не следва да носят наименование "Експрес",а категорията им се променя на УБВ(ускорен бръз влак),спиращ на по-малко станции от бързите и затова се води,че е нещо повече от бръз.Няма я и категорията международен експресен влак,а минаващите през България такива са само МВ.
Между другото така е и в Европа.Единствените влакове,които са експресни,са TGV и ICE.Всички останали се разпределят на 2 категории-InterCity(за вътрешно съобщение) и EuroCity(за международно).Към вторите спада и влака Eurostar,който свързва под Ламанша френските и британските гари.Интересното за него е,че дори и той НЕ е със статут на експрес.С 2 думи,у нас на InterCity отговаря УБВ.
Понятието УБВ го въведоха от 2004г. и това са бившите експреси.Понеже в нашата страна тази категория влакове(експресен) не се движат със съответната нормативно фиксирана скорост според европейските стандарти,те не следва да носят наименование "Експрес",а категорията им се променя на УБВ(ускорен бръз влак),спиращ на по-малко станции от бързите и затова се води,че е нещо повече от бръз.Няма я и категорията международен експресен влак,а минаващите през България такива са само МВ.
Между другото така е и в Европа.Единствените влакове,които са експресни,са TGV и ICE.Всички останали се разпределят на 2 категории-InterCity(за вътрешно съобщение) и EuroCity(за международно).Към вторите спада и влака Eurostar,който свързва под Ламанша френските и британските гари.Интересното за него е,че дори и той НЕ е със статут на експрес.С 2 думи,у нас на InterCity отговаря УБВ.

Да и ще е с парна машина! Задължително ще дойда!44-134 написа:аз също съм решил да си направя една разходка с теснолинейката обаче тя ще е само до Велинград и обратно обаче тя ще е лятото на по-топло

Един вагон, ама пълен! (4627)
Що с парна? Аз искам да ме вози 75 

Информация
Модератори