Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Много интересно става когато влак задейства АПУ, спре и са върне назад (случай от практиката). АПУ-то остава задействано и пред спуснатите бариери колите чакат Годо. Нормализирането става след дълги разправии и обяснения по телефона.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Интересно е и когато влак спре между предпрелезния светофор и АПУ и му дойде помощна машина - АПУ се нормализира от помощната машина и тя минава през незадействан прелез. В образеца обаче нищо не пише за това.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

bdz46 написа:Интересно е и когато влак спре между предпрелезния светофор и АПУ и му дойде помощна машина - АПУ се нормализира от помощната машина и тя минава през незадействан прелез. В образеца обаче нищо не пише за това.
Има решение - АПУ с брояч на оси :)
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Ще е безсмислено... Не всеки ден влаковете се счупват точно преди прелези.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

bdz46 написа:Ще е безсмислено... Не всеки ден влаковете се счупват точно преди прелези.
Аз за това сложих "усмивка"...
КОгато прелеза е с "пазач" кой му нарежда да свали бариерите - рък. движение на близката гара?
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

07 написа:
bdz46 написа:Ще е безсмислено... Не всеки ден влаковете се счупват точно преди прелези.
Аз за това сложих "усмивка"...
КОгато прелеза е с "пазач" кой му нарежда да свали бариерите - рък. движение на близката гара?
Да. Все пак от снимки на пултове на ОИ се забелязват бележки от сорта на "Нареди ли на прелеза?"
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

bdz46 написа:Интересно е и когато влак спре между предпрелезния светофор и АПУ и му дойде помощна машина - АПУ се нормализира от помощната машина и тя минава през незадействан прелез. В образеца обаче нищо не пише за това.
Това може би е невъзможно , тъй като когато дойде помощната машина тя ще задейства насрещната токова верига която е преди звеното за нормализиране в обратна посока и прелеза дефакто ще е активиран от 2-те страни едновременно .
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Nikss написа:
07 написа:
bdz46 написа:Ще е безсмислено... Не всеки ден влаковете се счупват точно преди прелези.
Аз за това сложих "усмивка"...
КОгато прелеза е с "пазач" кой му нарежда да свали бариерите - рък. движение на близката гара?
Да. Все пак от снимки на пултове на ОИ се забелязват бележки от сорта на "Нареди ли на прелеза?"
Е да де но я си представи по 86та - Рък.Движение на Сарафово нарежда прелезите до ст.Нефтохимик и до Ел.пром. разстоянието е 10-11 км а влака се движи с 15 км/ч.... определено не се чака 1час
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Не. Прелеза не може да се активира от двете страни, защото активиращите го релета взаимо прекъсват веригите си. Иначе отминаващия влак също ще активира АПУ, когато мине обратния предпрелезен светофор.
Ама не ми се рови сега в схеми за останалото.
07 написа:Е да де но я си представи по 86та - Рък.Движение на Сарафово нарежда прелезите до ст.Нефтохимик и до Ел.пром. разстоянието е 10-11 км а влака се движи с 15 км/ч.... определено не се чака 1час
Прелезопазачът спуска бариерите 5 мин преди очакватото преминаване на влака, ако обхода от изпращащата гара е повече от 5 мин.
Мнения: 2
Регистриран на: Сря Апр 28, 2010 1:05 am
Местоположение: София

Мнение от kerchev »

bdz46 написа:Интересно е и когато влак спре между предпрелезния светофор и АПУ и му дойде помощна машина - АПУ се нормализира от помощната машина и тя минава през незадействан прелез. В образеца обаче нищо не пише за това.
не пише поради простата пречина,че това няма как да стане при работеща ОИ
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

kerchev написа:
bdz46 написа:Интересно е и когато влак спре между предпрелезния светофор и АПУ и му дойде помощна машина - АПУ се нормализира от помощната машина и тя минава през незадействан прелез. В образеца обаче нищо не пише за това.
не пише поради простата пречина,че това няма как да стане при работеща ОИ
Влака не може да "се счупи" между прелеза и предпрелзния светофор ли? В случая предпрелзния светофор от другата страна няма да мига и помощната машина ще приближи прелеза с 15 км/ч
Мнения: 2
Регистриран на: Сря Апр 28, 2010 1:05 am
Местоположение: София

Мнение от kerchev »

07 написа:
kerchev написа:
bdz46 написа:Интересно е и когато влак спре между предпрелезния светофор и АПУ и му дойде помощна машина - АПУ се нормализира от помощната машина и тя минава през незадействан прелез. В образеца обаче нищо не пише за това.
не пише поради простата пречина,че това няма как да стане при работеща ОИ
Влака не може да "се счупи" между прелеза и предпрелзния светофор ли? В случая предпрелзния светофор от другата страна няма да мига и помощната машина ще приближи прелеза с 15 км/ч
НЕЗНАМ ЗА КАКВА ГАРОВА ЦЕНТРАЛИЗАЦИЯ ГОВОРИШ КОЛЕГА НО ПРИ ТАЗИ КОЯТО ПОЗНАВАМ (РУСКА ЗА МАЛКИ ГАРИ С ДЦ)ПОМОЩНА МАШИНА МОЖЕ ДА ИЗЛЕЗЕ САМО ПРИ МЕСТНА МАНЕВРА,А ТОГАВА ПРЕЛЕЗА Е ЗАДЕЙСТВАН И КАТО СЕ ИМА В ПРЕДВИД ЧЕ ВСИЧКИТЕ БЪЛГАРСКИ ЦЕНТРАЛИЗАЦИИ СА ПРЕПИСАНИ ИМЕННО ОТ НЕЯ ПРОСТО НЕ ВИЖДАМ КАК ЩЕ СТАНЕ.

АКО БЪРКАМ НЕЩО СЕ ИЗВИНЯВАМ ВСЕ ПАК ИЗМИНАХА ДОСТА ГОДИНИ ОТ КАКТО НАПУСНАХ ЖЕЛЕЗНИЦАТА ЗАРАДИ ПУСТИТЕ ПАРИ
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Бъркаш, да! Ние говорим за прелез на междугарие, какви гарови централизации намесваш?
Мнения: 15
Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 11:10 am
Местоположение: Монтана

Мнение от RZArector »

аз пък искам нещо да питам за АПУ-тата и предпрелезните светофори.

Интересува ме, когато даден прелез се намира в района на гарата (между входния светофор и стрелките, непосредствено до тях), предполагам предпрелезен светофор не се слага откъм гарата, тъй като изходните изпълняват такава функция. Но конкретното ми питане е откъм междугарието слага ли се предпрелезен светофор в този случай или не?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Ако е между входния и стрелките, откъм междугарието прелеза се огражда от входния, т. е. изцяло е обвързан с гаровата ОТ и АПУ задейства преди отваряне на входен, изходен или маневрен светофор.
Ако АПУ е между предупредителния и входния, предпрелезен се слага само откъм междугарието, а откъм гарата се ползват отново изходните.
Публикувай отговор

Обратно към “Сигнализация, централизация и блокировки | Signaling and blocking systems”

Информация