Преди време забелязах че светлинната сигнализация на прелеза до сп.Нефтозавод-прелез ( първата след Дружба посока Д.Езерово) свети през целия ден, независимо дали идва влак или не, всъщност когато няма влак сигналните лампи светят едва доловимо (даже ако е слънчево не се вижда), скоро забелязах че и предпрелезния светофор по път 1 посока Дружба на същия прелез мига (също трябва да е мрачно че да се види) без да има влак в участъка.... Всъщност прелеза е затворен за МПС (отваря се само при необходимост от охраната на ЛукОйл).... Въпроса ми е: защосвети сигнализацията (ако няма влак звукова сигнализация не се чува)- защото прелеза е постоянно затворен или защото има някаква "утечка" в АПУ?
Eто и точното място : http://wikimapia.org/#lat=42.5485159&lo ... 18&l=0&m=b
Eто и точното място : http://wikimapia.org/#lat=42.5485159&lo ... 18&l=0&m=b

Глобален модератор
Колега, задавайки въпроса е трябвало сам да се досетиш, именно заради охраната на Лукойл а прелеза е в двора на кобината. В смисъл че не могат и жп-пътя да оградят. И друго погледни в будката на прелепазача винаги има човек. АПУ-то е конструирано както трябва, но заради това че е задействано постоянно се получава така. Ако бариерите се вдигнат след преминаването на влака, шофьорът, които и да бил той много лесно може да се заблуди че е в двора и да не спре и тогава случая в София ще е просто нищо.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Акредитиран фотограф
Аз съм си го мислел и това, но лампите така мигат че ако е слънчево изобщо не се вижда, този прелез няма бариери, има заграждения които се отключват при предварителна заявка... Бариери има на другия прелез (страна Д.Езерово)choveka_vlak написа:Колега, задавайки въпроса е трябвало сам да се досетиш, именно заради охраната на Лукойл а прелеза е в двора на кобината. В смисъл че не могат и жп-пътя да оградят. И друго погледни в будката на прелепазача винаги има човек. АПУ-то е конструирано както трябва, но заради това че е задействано постоянно се получава така. Ако бариерите се вдигнат след преминаването на влака, шофьорът, които и да бил той много лесно може да се заблуди че е в двора и да не спре и тогава случая в София ще е просто нищо.
За паразитните явления на Дружба имах предвид.
А за двупътно АПУ освен на Томпсън, другаде не съм виждал да мигат и двата.
По мое мнение не е редно, даже е опасно, макар точно там да не е фатално.
Мигането и на двата пътя обаче поражда съмнение, дали не мига и този за обратната посока на другия път, което вече определено е опасно.
А за двупътно АПУ освен на Томпсън, другаде не съм виждал да мигат и двата.
По мое мнение не е редно, даже е опасно, макар точно там да не е фатално.
Мигането и на двата пътя обаче поражда съмнение, дали не мига и този за обратната посока на другия път, което вече определено е опасно.
Това http://schumacher200869.snimka.bg/hobby ... 547578.big прелезно устройство работи по същия начин описан по горе от теб.През деня не се забелязва,но вечерно време може да се види че постоянно свети.И така си е от години.И от двете му страни има маневрени светофори,чиито светлини мигат в такт с тези на АПУ-то07 написа:Преди време забелязах че светлинната сигнализация на прелеза до сп.Нефтозавод-прелез ( първата след Дружба посока Д.Езерово) свети през целия ден, независимо дали идва влак или не, всъщност когато няма влак сигналните лампи светят едва доловимо (даже ако е слънчево не се вижда), скоро забелязах че и предпрелезния светофор по път 1 посока Дружба на същия прелез мига (също трябва да е мрачно че да се види) без да има влак в участъка.... Всъщност прелеза е затворен за МПС (отваря се само при необходимост от охраната на ЛукОйл).... Въпроса ми е: защосвети сигнализацията (ако няма влак звукова сигнализация не се чува)- защото прелеза е постоянно затворен или защото има някаква "утечка" в АПУ?
Eто и точното място : http://wikimapia.org/#lat=42.5485159&lo ... 18&l=0&m=b


Глобален модератор
Не виждам нищо опасно. Какво като мигат всички прелезни светофори? Те сигнализират за изправно и редовно задействано АПУ, пък по кой път и в каква посока върви влака няма никакво значение.bdz46 написа:За паразитните явления на Дружба имах предвид.
А за двупътно АПУ освен на Томпсън, другаде не съм виждал да мигат и двата.
По мое мнение не е редно, даже е опасно, макар точно там да не е фатално.
Мигането и на двата пътя обаче поражда съмнение, дали не мига и този за обратната посока на другия път, което вече определено е опасно.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Недопустимо е.
АПУ се задействат с къса електронна релсова верига (КЕРВ), която не е сигурна - при повреда може да предизвика незадействане на АПУ. Това не е проблем, защото предпрелезният светофор остава неосветен и влакът минава с 15 км/ч през прелеза.
Но при двупътна линия е възможно влак А по единия път да задейства прелеза, а в същота време да има повреда по другия път и влак Б по него да не го задейства. Машинистът на влак Б обаче ще мине покрай мигащ предпрелезен светофор, без да знае, че прелезът е задействан само от влак А (най-вероятно без да подозира и за съществуването на влак А).
В това време влак А отминава и прелезът се нормализира, защото влак Б не го е задействал. Предпрелезните светофори угасват, но вече е късно и влак Б връхлита прелеза с максимална скорост секунди след нормализирането му, точно когато опашката от коли се преточва.
Затова предпрелезният светофор трябва да показва на машиниста, че АПУ е задействано именно от неговия влак и няма да се нормализира преждевременно.
АПУ се задействат с къса електронна релсова верига (КЕРВ), която не е сигурна - при повреда може да предизвика незадействане на АПУ. Това не е проблем, защото предпрелезният светофор остава неосветен и влакът минава с 15 км/ч през прелеза.
Но при двупътна линия е възможно влак А по единия път да задейства прелеза, а в същота време да има повреда по другия път и влак Б по него да не го задейства. Машинистът на влак Б обаче ще мине покрай мигащ предпрелезен светофор, без да знае, че прелезът е задействан само от влак А (най-вероятно без да подозира и за съществуването на влак А).
В това време влак А отминава и прелезът се нормализира, защото влак Б не го е задействал. Предпрелезните светофори угасват, но вече е късно и влак Б връхлита прелеза с максимална скорост секунди след нормализирането му, точно когато опашката от коли се преточва.
Затова предпрелезният светофор трябва да показва на машиниста, че АПУ е задействано именно от неговия влак и няма да се нормализира преждевременно.

Глобален модератор
Да, наистина! Не се сетих за възможни откази. Освен туй смятах, че задействането и задържането е на принципа override, т.е. влакът задейства, но не може да нормализира АПУ ако друг влак междувременно го е задействал, т.е. второто задействане възгечва по приоритет първото и т.н., при което АПУ-то би са нормализирало само от последния влак.
Последно промяна от Tramway на Сря Фев 24, 2010 5:07 pm, променено общо 1 път.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.


Акредитиран фотограф
Информация
Модератори