Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар
АПУ

Мнение от 07 »

Преди време забелязах че светлинната сигнализация на прелеза до сп.Нефтозавод-прелез ( първата след Дружба посока Д.Езерово) свети през целия ден, независимо дали идва влак или не, всъщност когато няма влак сигналните лампи светят едва доловимо (даже ако е слънчево не се вижда), скоро забелязах че и предпрелезния светофор по път 1 посока Дружба на същия прелез мига (също трябва да е мрачно че да се види) без да има влак в участъка.... Всъщност прелеза е затворен за МПС (отваря се само при необходимост от охраната на ЛукОйл).... Въпроса ми е: защосвети сигнализацията (ако няма влак звукова сигнализация не се чува)- защото прелеза е постоянно затворен или защото има някаква "утечка" в АПУ?
Eто и точното място : http://wikimapia.org/#lat=42.5485159&lo ... 18&l=0&m=b
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Колега, задавайки въпроса е трябвало сам да се досетиш, именно заради охраната на Лукойл а прелеза е в двора на кобината. В смисъл че не могат и жп-пътя да оградят. И друго погледни в будката на прелепазача винаги има човек. АПУ-то е конструирано както трябва, но заради това че е задействано постоянно се получава така. Ако бариерите се вдигнат след преминаването на влака, шофьорът, които и да бил той много лесно може да се заблуди че е в двора и да не спре и тогава случая в София ще е просто нищо.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Акредитиран фотограф
Мнения: 695
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 6:35 pm
Местоположение: РУСЕ
Акредитиран фотограф

Мнение от 44.123 »

Аз пък един път като се връщах от София мисля, че на Томпсън беше гледам и двете АПУ-та мигаха и за двата пътя.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

На Томпсън новото АПУ има тази особеност - мигат и двата пътя.
Така си е още от началото и не съм сигурен дали е редно. На други двупътни АПУ не съм го виждал.
На същото АПУ в обратната посока също не съм забелязал да мигат и двата.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
choveka_vlak написа:Колега, задавайки въпроса е трябвало сам да се досетиш, именно заради охраната на Лукойл а прелеза е в двора на кобината. В смисъл че не могат и жп-пътя да оградят. И друго погледни в будката на прелепазача винаги има човек. АПУ-то е конструирано както трябва, но заради това че е задействано постоянно се получава така. Ако бариерите се вдигнат след преминаването на влака, шофьорът, които и да бил той много лесно може да се заблуди че е в двора и да не спре и тогава случая в София ще е просто нищо.
Аз съм си го мислел и това, но лампите така мигат че ако е слънчево изобщо не се вижда, този прелез няма бариери, има заграждения които се отключват при предварителна заявка... Бариери има на другия прелез (страна Д.Езерово)
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Случва се да има паразитни явления при разните видове ОИ. Вероятно и този случай е такъв
Мнения: 15
Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 11:10 am
Местоположение: Монтана

Мнение от RZArector »

^^^ т.е. на удвоени участъци е редно да мига само единия предпрелезен светофор, който съответства на пътя по който идва влак, а другия не ? :?:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

За паразитните явления на Дружба имах предвид.
А за двупътно АПУ освен на Томпсън, другаде не съм виждал да мигат и двата.
По мое мнение не е редно, даже е опасно, макар точно там да не е фатално.
Мигането и на двата пътя обаче поражда съмнение, дали не мига и този за обратната посока на другия път, което вече определено е опасно.
Мнения: 39
Регистриран на: Нед Ное 08, 2009 5:32 pm
Местоположение: казанлък
Re: АПУ

Мнение от schumacher200869 »

07 написа:Преди време забелязах че светлинната сигнализация на прелеза до сп.Нефтозавод-прелез ( първата след Дружба посока Д.Езерово) свети през целия ден, независимо дали идва влак или не, всъщност когато няма влак сигналните лампи светят едва доловимо (даже ако е слънчево не се вижда), скоро забелязах че и предпрелезния светофор по път 1 посока Дружба на същия прелез мига (също трябва да е мрачно че да се види) без да има влак в участъка.... Всъщност прелеза е затворен за МПС (отваря се само при необходимост от охраната на ЛукОйл).... Въпроса ми е: защосвети сигнализацията (ако няма влак звукова сигнализация не се чува)- защото прелеза е постоянно затворен или защото има някаква "утечка" в АПУ?
Eто и точното място : http://wikimapia.org/#lat=42.5485159&lo ... 18&l=0&m=b
Това http://schumacher200869.snimka.bg/hobby ... 547578.big прелезно устройство работи по същия начин описан по горе от теб.През деня не се забелязва,но вечерно време може да се види че постоянно свети.И така си е от години.И от двете му страни има маневрени светофори,чиито светлини мигат в такт с тези на АПУ-то :)
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

bdz46 написа:За паразитните явления на Дружба имах предвид.
А за двупътно АПУ освен на Томпсън, другаде не съм виждал да мигат и двата.
По мое мнение не е редно, даже е опасно, макар точно там да не е фатално.
Мигането и на двата пътя обаче поражда съмнение, дали не мига и този за обратната посока на другия път, което вече определено е опасно.
Не виждам нищо опасно. Какво като мигат всички прелезни светофори? Те сигнализират за изправно и редовно задействано АПУ, пък по кой път и в каква посока върви влака няма никакво значение.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Недопустимо е.
АПУ се задействат с къса електронна релсова верига (КЕРВ), която не е сигурна - при повреда може да предизвика незадействане на АПУ. Това не е проблем, защото предпрелезният светофор остава неосветен и влакът минава с 15 км/ч през прелеза.
Но при двупътна линия е възможно влак А по единия път да задейства прелеза, а в същота време да има повреда по другия път и влак Б по него да не го задейства. Машинистът на влак Б обаче ще мине покрай мигащ предпрелезен светофор, без да знае, че прелезът е задействан само от влак А (най-вероятно без да подозира и за съществуването на влак А).
В това време влак А отминава и прелезът се нормализира, защото влак Б не го е задействал. Предпрелезните светофори угасват, но вече е късно и влак Б връхлита прелеза с максимална скорост секунди след нормализирането му, точно когато опашката от коли се преточва.
Затова предпрелезният светофор трябва да показва на машиниста, че АПУ е задействано именно от неговия влак и няма да се нормализира преждевременно.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Да, наистина! Не се сетих за възможни откази. Освен туй смятах, че задействането и задържането е на принципа override, т.е. влакът задейства, но не може да нормализира АПУ ако друг влак междувременно го е задействал, т.е. второто задействане възгечва по приоритет първото и т.н., при което АПУ-то би са нормализирало само от последния влак.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Ти си прав , при нормално състояние на ОТ ако един влак го задейства и малко след него друг стори същото първия дори и да отстъпи прелеза той ще остане задействан от втория влак и чак когато той премине ще се нормализира.
Мнения: 75
Регистриран на: Чет Сеп 27, 2007 12:03 pm
Местоположение: Kazanlak

Мнение от LALich »

44.123 написа:Аз пък един път като се връщах от София мисля, че на Томпсън беше гледам и двете АПУ-та мигаха и за двата пътя.
Под "Двете АПУ-та" ,Предпрелезните светофори по двата пътя ли имаш в предвид?
Акредитиран фотограф
Мнения: 695
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 6:35 pm
Местоположение: РУСЕ
Акредитиран фотограф

Мнение от 44.123 »

LALich написа:
44.123 написа:Аз пък един път като се връщах от София мисля, че на Томпсън беше гледам и двете АПУ-та мигаха и за двата пътя.
Под "Двете АПУ-та" ,Предпрелезните светофори по двата пътя ли имаш в предвид?
Да.
Публикувай отговор

Обратно към “Сигнализация, централизация и блокировки | Signaling and blocking systems”

Информация