С изненада забелязах , че такава тема , обхващаща обща информация за този тип машини , лиспва.Ще помоля администратора да прехвърли информацията за серия 80-00 и 81-00 тук , а сега ще ви покажа на какъв интересен локомотив се натъкнах , докато бях на визита във "ВРЗ 99" - гр. Септември.
Това е "Той" (така е известен сред работниците).Няма си име , но си има номер - 91-40. Никой не помни от колко време работи тук , но въпреки окаяния му вид , е в движение.Понеже нямах време , му обърнах внимание за 15-тина минути и го удостоих със следните фотографии:
външен вид:
- отпред;
- отзад;
- табелка;
от кабината:
- снимка 1;
- снимка 2.
По думи на работниците , "Той" извършва маневрата с теснопътните пътнически вагони , които отивали за модернизация.Обратно ги докарвал в района на теснопътната гара , откъдето били поемани от маневрените 81-00-ци.
Това е "Той" (така е известен сред работниците).Няма си име , но си има номер - 91-40. Никой не помни от колко време работи тук , но въпреки окаяния му вид , е в движение.Понеже нямах време , му обърнах внимание за 15-тина минути и го удостоих със следните фотографии:
външен вид:
- отпред;
- отзад;
- табелка;
от кабината:
- снимка 1;
- снимка 2.
По думи на работниците , "Той" извършва маневрата с теснопътните пътнически вагони , които отивали за модернизация.Обратно ги докарвал в района на теснопътната гара , откъдето били поемани от маневрените 81-00-ци.
Последно промяна от VESO на Вто Сеп 28, 2010 7:28 am, променено общо 2 пъти.
Преди време попаднах на локомотив от серия 92-00 , който се намира в двора , зад депото.Негови снимки може да видите тук.Едно сравнение от книгата на Деянов "Тр. П. С. на БДЖ" част II показа , че това е именно 92-02 , тъй като 92-01 е изглеждал различно на външен вид и най - вероятно е нарязан.
Към категорията попада и изчезналата вече серия 93-00 , трите локомотивa от която са работили в ЗХФД гр. Разлог и се изършвали маневрена работа от предприятието към гарата.
Към категорията попада и изчезналата вече серия 93-00 , трите локомотивa от която са работили в ЗХФД гр. Разлог и се изършвали маневрена работа от предприятието към гарата.
Последно промяна от VESO на Сря Мар 03, 2010 9:42 am, променено общо 1 път.
Снимката с 93-03 съм я правил на един прелез в Разлог и както се вижда , е от кола.Тя е на хартиен носител и съм я сканирал , а копия съм пратил на Тодор (Bdz46) и на Марио.Пазя си за спомен и тази снимка на 93-01:

И на практика това май са единствените цветни снимки на тези локомотиви.В книгата "Тр. П. С. на БДЖ" част II има и чернобели фотографии , към които е обяснено , че са от гара Разлог.

И на практика това май са единствените цветни снимки на тези локомотиви.В книгата "Тр. П. С. на БДЖ" част II има и чернобели фотографии , към които е обяснено , че са от гара Разлог.
Има и още една цветна снимка , която е доста далечна , за да се прецени кой е локомотива. На нея има предприятие и "нещо" , подобно на 93-00-ка. Описанието към снимката бе , че това е някаква фабрика , линиите за която тръгвали от някогашната гара Генерал Ковачев. Дали е така обаче , не мога да кажа със сигурност.

Администратор
Веско,
серия 93-00 са представители на тип L45H и у нас са доставени само за маневрена дейност. В братска Сърбия обаче, със същия тип локомотиви си карат и пътнишките влакове. У нас за съжаление вече ги няма, тъй, че направата на пълна фотосесия ще е невъзможна.
____________________________________________
По темата за маневрената машина на ВРЗ-99, това е V10C, какъвто и БДЖ са имали. По "роднински" връзки е аналог на "Павел", който се намира в Столичната мелница и е за нормално междурелсие. В Септември има остатъци от V10C, който надали ще тръгне.Кабината не е оригинална, както и "пулта" - доколкото такъв е запазен. Явно ВРЗ-99 са си правили някакво свое ТНТМ, което е градено на основата на тоз тип локомотив.
серия 93-00 са представители на тип L45H и у нас са доставени само за маневрена дейност. В братска Сърбия обаче, със същия тип локомотиви си карат и пътнишките влакове. У нас за съжаление вече ги няма, тъй, че направата на пълна фотосесия ще е невъзможна.
____________________________________________
По темата за маневрената машина на ВРЗ-99, това е V10C, какъвто и БДЖ са имали. По "роднински" връзки е аналог на "Павел", който се намира в Столичната мелница и е за нормално междурелсие. В Септември има остатъци от V10C, който надали ще тръгне.Кабината не е оригинална, както и "пулта" - доколкото такъв е запазен. Явно ВРЗ-99 са си правили някакво свое ТНТМ, което е градено на основата на тоз тип локомотив.
Доколкото видях в Европейската галерия , в Сърбия има само един - единствен дизелов локомотив с номер L45H-098 и с него правят атракционни пътувания.Ето и галерията му.
А тук е галерията и за румънските събратя.Доколкото знам , в северната ни съседка вече няма действаща теснолинейка.От тези снимки научаваме как е изглеждал интериорът в кабината и на нашите 93-00-ки.
А тук е галерията и за румънските събратя.Доколкото знам , в северната ни съседка вече няма действаща теснолинейка.От тези снимки научаваме как е изглеждал интериорът в кабината и на нашите 93-00-ки.

Администратор
Редно е да се поразследва дали няма запазена 93-ка някъде по Разлог, може пък да не са бастисали всичко.
За локомотивчето на ВРЗ99: С тази правена кабина са му разказали играта. Ако питат мен, да вземат от депото онзи V10С, да сложат оригиналната кабина и да го направят като хората. Може да привлекат някой немски локомотивен клуб за атракция.
За локомотивчето на ВРЗ99: С тази правена кабина са му разказали играта. Ако питат мен, да вземат от депото онзи V10С, да сложат оригиналната кабина и да го направят като хората. Може да привлекат някой немски локомотивен клуб за атракция.

Администратор
Ами нека направим нещо по въпроса!bdz46 написа:От 93-ките в Раз още преди 8 години бяха останали само 1-2.
Предвид, че експлоатацията им спря преди 7 години и при липсата на интерес, най-вероятно са батисани всичките.
Което не пречи да се попита.
Имаш ли конкретни идеи как да се разбере има ли локомотив, къде е и става ли той за онагледяване пред ЖП обществото?
Информация
Модератори