Преди имаше кабел които се поставя между два електровоза и каквото направиш на първия това правиш и на втория но при положение че машините са едни и същи!Heruvim написа:А при сдвоени "ЕМВ" та, "СМЕ" използва ли се?

Здравейте, изнамерих тази тема като най-толерантна към лаишки въпроси, за това си позволявам да си задам въпроса тук:
Дали е възможно някой да обясни накратко приборите на пулта на електровоза? Например по тази снимка на г-н Марио Евстатиев.
Аз разпознавам една част от игрите от типа на Train Simulator и точно за това ме човърка, че не знам за какво служат останалите. Най-много ме интересуват лампите - от тях различавам само (дано не бъркам) индикации за пробили изправители и системата за бдителност.
Поздрави!
Дали е възможно някой да обясни накратко приборите на пулта на електровоза? Например по тази снимка на г-н Марио Евстатиев.
Аз разпознавам една част от игрите от типа на Train Simulator и точно за това ме човърка, че не знам за какво служат останалите. Най-много ме интересуват лампите - от тях различавам само (дано не бъркам) индикации за пробили изправители и системата за бдителност.
Поздрави!
Когато почнах работа на локомотиви серия 06-00 през 1972 г си спомням следните норми;
при 0 промила -2200 тона
при 12 промила-1250 тона/Мездра -София,Волуяк-Разменна,Перник -Разменна/
при 23 промила-850 тона/Сливница-Драгоман,Калотина -Драгоман/
при 29 промила-540 тона /Зах.фабрика -Владая/.
При два локомотива от серията се намаляваше с някакъв процент ,но колко е било ,вече не помня,при комбиниране с 04-00 и 06-00 също се намаляваше ,а когато имаше електровоз и 06-00 на 06 -00 беше само 30 % от нормата за участъка.
През 1974 г поради многото товари се учеличи нормата на всички локомотиви с 15 % ,което доведе до тяхното съсипване,но фуражкаджийте се тупаха в гърдите ,че са превозили свръх товари,а за локомотиви и бригадите им нито се говореше ,нито им се плащаше.
По късно ,към 1990 г нормите бяха намалени доста,спрямо тези за които писах,но локомотивите бяха вече съсипани.В София при проба на реостат ,беше намалено и възбуждането ,от което пак се получаваше недостатъчна мощност на 06-00.
при 0 промила -2200 тона
при 12 промила-1250 тона/Мездра -София,Волуяк-Разменна,Перник -Разменна/
при 23 промила-850 тона/Сливница-Драгоман,Калотина -Драгоман/
при 29 промила-540 тона /Зах.фабрика -Владая/.
При два локомотива от серията се намаляваше с някакъв процент ,но колко е било ,вече не помня,при комбиниране с 04-00 и 06-00 също се намаляваше ,а когато имаше електровоз и 06-00 на 06 -00 беше само 30 % от нормата за участъка.
През 1974 г поради многото товари се учеличи нормата на всички локомотиви с 15 % ,което доведе до тяхното съсипване,но фуражкаджийте се тупаха в гърдите ,че са превозили свръх товари,а за локомотиви и бригадите им нито се говореше ,нито им се плащаше.
По късно ,към 1990 г нормите бяха намалени доста,спрямо тези за които писах,но локомотивите бяха вече съсипани.В София при проба на реостат ,беше намалено и възбуждането ,от което пак се получаваше недостатъчна мощност на 06-00.
Блиц въпросче !
Прави ми впечатление, че почти 90% от селските гари са на 2 етажа, но така и не знам какво се помещава на горния етаж. Видимо горните етажи изглеждат необитаеми, дори и в спомените си от детството не си спомням да са светили вечер или да са се мяркали хора зад прозорците. От архитектурата на еднотипните здания изглежда, че стълбището за горния кат е вътрешно и се влиза от канцелариите.
Та някой знае ли какво се помещава горе ?
Прави ми впечатление, че почти 90% от селските гари са на 2 етажа, но така и не знам какво се помещава на горния етаж. Видимо горните етажи изглеждат необитаеми, дори и в спомените си от детството не си спомням да са светили вечер или да са се мяркали хора зад прозорците. От архитектурата на еднотипните здания изглежда, че стълбището за горния кат е вътрешно и се влиза от канцелариите.
Та някой знае ли какво се помещава горе ?
Някои помешенията се ползваха за дом на кантонери,деж.ръководители и др.ж.п работници,в някои имаше оборудване по електрическа и сигнални уредби.Може и за други цели да са ползвани,но това по-добре го знаят тези ,които са раболи в тези гари.gzo написа:Блиц въпросче !
Прави ми впечатление, че почти 90% от селските гари са на 2 етажа, но така и не знам какво се помещава на горния етаж. Видимо горните етажи изглеждат необитаеми, дори и в спомените си от детството не си спомням да са светили вечер или да са се мяркали хора зад прозорците. От архитектурата на еднотипните здания изглежда, че стълбището за горния кат е вътрешно и се влиза от канцелариите.
Та някой знае ли какво се помещава горе ?
Помня едно време, когато пътувах с 9621 и вътре имаше служител, който тикаше една количка с лакомства и се продаваха. Какво се случи с тази практика, защо я няма вече?
А до гарите на два етажа, ако се загледаш на някой гари на втория етаж по первазите има цветя и саксии, тоест някой се грижи за цветята и явно се ползва помещението за нещо.
А до гарите на два етажа, ако се загледаш на някой гари на втория етаж по первазите има цветя и саксии, тоест някой се грижи за цветята и явно се ползва помещението за нещо.
И аз предположих, че може да е жилищни помещения, но в района на някои от тези гари има и отделен жилишен блок за железничарите. Същите тези блокове сега се рушат или в тях живеят мангали.
И друго нещо ми прави впечатление. Същите тези гарички обикновенно имат и товарна рампа с магазия на които в миналото е кипяла товарно-разтоварна дейност в "ударното строителство на социалистическа България" Та предполагам, че там са били канцелариите на "карго" служителите, хамалите и писарите ?!
И друго нещо ми прави впечатление. Същите тези гарички обикновенно имат и товарна рампа с магазия на които в миналото е кипяла товарно-разтоварна дейност в "ударното строителство на социалистическа България" Та предполагам, че там са били канцелариите на "карго" служителите, хамалите и писарите ?!
Жилищните блокчета обикновено са строени по-късно.
Тези стаи се ползват за всякакви цели според нуждите.
В някои се живее. Примерно един от дежурните на Своге живее на втория етаж на РП Левище.
Едно време като имаше влак 30123/30122 до Копривщица, локомотивната бригада спеше в стая на втория етаж на гарата, а сега за същото се ползва стая в гара Златица.
На Кулата половината втори етаж е стаи за почивка на локомотивни и превозни бригади.
На гарите с товаро-разтоварна и търговска дейност там има канцеларии.
В някои гари има помещения на дежурните електромеханици и складове с материали по ОТ и ЖП.
Тези стаи се ползват за всякакви цели според нуждите.
В някои се живее. Примерно един от дежурните на Своге живее на втория етаж на РП Левище.
Едно време като имаше влак 30123/30122 до Копривщица, локомотивната бригада спеше в стая на втория етаж на гарата, а сега за същото се ползва стая в гара Златица.
На Кулата половината втори етаж е стаи за почивка на локомотивни и превозни бригади.
На гарите с товаро-разтоварна и търговска дейност там има канцеларии.
В някои гари има помещения на дежурните електромеханици и складове с материали по ОТ и ЖП.
[quote="gugu_134"]Помня едно време, когато пътувах с 9621 и вътре имаше служител, който тикаше една количка с лакомства и се продаваха. Какво се случи с тази практика, защо я няма вече?
Сега ще трябва да имат касов апарат и много разправии за тази дейност.
Сега ще трябва да имат касов апарат и много разправии за тази дейност.
Информация
Модератори