Мнения: 303
Регистриран на: Сря Яну 06, 2010 6:42 pm
Местоположение: гр.София Ж.к.Обеля

Мнение от elektrovoz46 »

Heruvim написа:А при сдвоени "ЕМВ" та, "СМЕ" използва ли се?
Преди имаше кабел които се поставя между два електровоза и каквото направиш на първия това правиш и на втория но при положение че машините са едни и същи!
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

В смисъл една серия - например 43-00+43-00 , 44-00+44-00 и 45-00+45-00.
Мнения: 303
Регистриран на: Сря Яну 06, 2010 6:42 pm
Местоположение: гр.София Ж.к.Обеля

Мнение от elektrovoz46 »

VESO написа:В смисъл една серия - например 43-00+43-00 , 44-00+44-00 и 45-00+45-00.
да точно така неможе применро 43+44 или 44+45
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Може 42, 43, 44, 45 в произволна комбинация.
Няма изискване серията да е еднаква.
Мнения: 303
Регистриран на: Сря Яну 06, 2010 6:42 pm
Местоположение: гр.София Ж.к.Обеля

Мнение от elektrovoz46 »

bdz46 написа:Може 42, 43, 44, 45 в произволна комбинация.
Няма изискване серията да е еднаква.
Ахам значи греша!А това вече не се практикува нали?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Не се практикува и почти сигурно няма да работи, дори да се пробва.
Мнения: 2
Регистриран на: Чет Яну 12, 2012 12:58 am
Местоположение: София

Мнение от rado11 »

Здравейте, изнамерих тази тема като най-толерантна към лаишки въпроси, за това си позволявам да си задам въпроса тук:
Дали е възможно някой да обясни накратко приборите на пулта на електровоза? Например по тази снимка на г-н Марио Евстатиев.
Аз разпознавам една част от игрите от типа на Train Simulator и точно за това ме човърка, че не знам за какво служат останалите. Най-много ме интересуват лампите - от тях различавам само (дано не бъркам) индикации за пробили изправители и системата за бдителност.
Поздрави!
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Когато почнах работа на локомотиви серия 06-00 през 1972 г си спомням следните норми;

при 0 промила -2200 тона
при 12 промила-1250 тона/Мездра -София,Волуяк-Разменна,Перник -Разменна/
при 23 промила-850 тона/Сливница-Драгоман,Калотина -Драгоман/
при 29 промила-540 тона /Зах.фабрика -Владая/.
При два локомотива от серията се намаляваше с някакъв процент ,но колко е било ,вече не помня,при комбиниране с 04-00 и 06-00 също се намаляваше ,а когато имаше електровоз и 06-00 на 06 -00 беше само 30 % от нормата за участъка.
През 1974 г поради многото товари се учеличи нормата на всички локомотиви с 15 % ,което доведе до тяхното съсипване,но фуражкаджийте се тупаха в гърдите ,че са превозили свръх товари,а за локомотиви и бригадите им нито се говореше ,нито им се плащаше.
По късно ,към 1990 г нормите бяха намалени доста,спрямо тези за които писах,но локомотивите бяха вече съсипани.В София при проба на реостат ,беше намалено и възбуждането ,от което пак се получаваше недостатъчна мощност на 06-00.
Аватар
gzo
Мнения: 146
Регистриран на: Нед Яну 03, 2010 11:27 am
Местоположение: В. Търново
Аватар

Мнение от gzo »

Блиц въпросче !
Прави ми впечатление, че почти 90% от селските гари са на 2 етажа, но така и не знам какво се помещава на горния етаж. Видимо горните етажи изглеждат необитаеми, дори и в спомените си от детството не си спомням да са светили вечер или да са се мяркали хора зад прозорците. От архитектурата на еднотипните здания изглежда, че стълбището за горния кат е вътрешно и се влиза от канцелариите.
Та някой знае ли какво се помещава горе ?
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от shotik »

gzo написа:Блиц въпросче !
Прави ми впечатление, че почти 90% от селските гари са на 2 етажа, но така и не знам какво се помещава на горния етаж. Видимо горните етажи изглеждат необитаеми, дори и в спомените си от детството не си спомням да са светили вечер или да са се мяркали хора зад прозорците. От архитектурата на еднотипните здания изглежда, че стълбището за горния кат е вътрешно и се влиза от канцелариите.
Та някой знае ли какво се помещава горе ?
Някои помешенията се ползваха за дом на кантонери,деж.ръководители и др.ж.п работници,в някои имаше оборудване по електрическа и сигнални уредби.Може и за други цели да са ползвани,но това по-добре го знаят тези ,които са раболи в тези гари.
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Сеп 29, 2010 7:49 pm
Местоположение: Русе/Плевен

Мнение от gugu_134 »

Помня едно време, когато пътувах с 9621 и вътре имаше служител, който тикаше една количка с лакомства и се продаваха. Какво се случи с тази практика, защо я няма вече?
А до гарите на два етажа, ако се загледаш на някой гари на втория етаж по первазите има цветя и саксии, тоест някой се грижи за цветята и явно се ползва помещението за нещо.
Аватар
gzo
Мнения: 146
Регистриран на: Нед Яну 03, 2010 11:27 am
Местоположение: В. Търново
Аватар

Мнение от gzo »

И аз предположих, че може да е жилищни помещения, но в района на някои от тези гари има и отделен жилишен блок за железничарите. Същите тези блокове сега се рушат или в тях живеят мангали.
И друго нещо ми прави впечатление. Същите тези гарички обикновенно имат и товарна рампа с магазия на които в миналото е кипяла товарно-разтоварна дейност в "ударното строителство на социалистическа България" Та предполагам, че там са били канцелариите на "карго" служителите, хамалите и писарите ?!
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Жилищните блокчета обикновено са строени по-късно.
Тези стаи се ползват за всякакви цели според нуждите.
В някои се живее. Примерно един от дежурните на Своге живее на втория етаж на РП Левище.
Едно време като имаше влак 30123/30122 до Копривщица, локомотивната бригада спеше в стая на втория етаж на гарата, а сега за същото се ползва стая в гара Златица.
На Кулата половината втори етаж е стаи за почивка на локомотивни и превозни бригади.
На гарите с товаро-разтоварна и търговска дейност там има канцеларии.
В някои гари има помещения на дежурните електромеханици и складове с материали по ОТ и ЖП.
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
старо време беше

Мнение от shotik »

[quote="gugu_134"]Помня едно време, когато пътувах с 9621 и вътре имаше служител, който тикаше една количка с лакомства и се продаваха. Какво се случи с тази практика, защо я няма вече?


Сега ще трябва да имат касов апарат и много разправии за тази дейност.
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация