Те май дупнишките 42-00-ки се сведоха до една - 184.Ако не се лъжа , 141 е спряна и едва ли ще тръгне вече. Причината - цяла тема има във форума с петите на тягата.
Въпрос - от дупнишките патици , кои към момента са в редовна експлоатация , някой знае ли? От 4 машини зачислени там , мяркам все едни и същи - единствено 008 и 012 , като последните пъти една от патиците беше и софийската 007 , явно е командировка там.
Въпрос - от дупнишките патици , кои към момента са в редовна експлоатация , някой знае ли? От 4 машини зачислени там , мяркам все едни и същи - единствено 008 и 012 , като последните пъти една от патиците беше и софийската 007 , явно е командировка там.


Спорите за тафталогии. Разбира се че ВО на патицата е слабо и изключва при повече от 4 вагона зимата като включат нагревателите за отопление по вагоните. А Чолаков се хваща за думите ти, че можела да дърпа до 3 вагона. Тя маже да дърпа колкото й е нормата по тягови разчети, а това че не може да ги захрани с ток от ВО си е отделен въпрос. Така че патичето може да дърпа много повече от 3 вагона съобразно нормата, но повече от 3-4 вагона зимата не й дават да дърпа щот й изключва ВО.elektrovoz46 написа:Еми може и да греша но това сам го забелязал аз и сам го чувал също...!Ако греша сажалявам!bdz46 написа:Всякога.elektrovoz46 написа: Да но това става лятото нали?


«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Добре , а как се отопляват през зимата влаковете в участъка Ген. Тодоров - Петрич? Композициите са 4 или 5 вагона , веднъж по празниците засякох и 6 , явно имаше увеличен състав.
Аз си мисля едно нещо , но не съм много сигурен дали съм в правилна посока.Предвид малкото разстояние на гореспоменатия участък (10 км) , патицата изобщо не отоплява влака , а вагоните са топли , още от София. След пристигането на Петрич , съставът се включва към колонките на гаровата инсталация (които са необичайно много , през няколко метра ) и малко преди тръгване , кабелите се махат.Отново до Гнт влакът не се отоплява , а там вагоните се прикачат към основния влак , идващ от Кулата и историята приключва.
Аз си мисля едно нещо , но не съм много сигурен дали съм в правилна посока.Предвид малкото разстояние на гореспоменатия участък (10 км) , патицата изобщо не отоплява влака , а вагоните са топли , още от София. След пристигането на Петрич , съставът се включва към колонките на гаровата инсталация (които са необичайно много , през няколко метра ) и малко преди тръгване , кабелите се махат.Отново до Гнт влакът не се отоплява , а там вагоните се прикачат към основния влак , идващ от Кулата и историята приключва.

Това което elektrovoz46 е чул е истина, щот се е случвало често да изключва максимално токова защита на ВО зимата при отопляването на повече от 4 вагона. Това просто се е случвало и не е мит нито легенда, но как зимата е отоплявала 6 вагона не знам - вероятно по този начин дето го описа.VESO написа:Добре , а как се отопляват през зимата влаковете в участъка Ген. Тодоров - Петрич? Композициите са 4 или 5 вагона , веднъж по празниците засякох и 6 , явно имаше увеличен състав.
Аз си мисля едно нещо , но не съм много сигурен дали съм в правилна посока.Предвид малкото разстояние на гореспоменатия участък (10 км) , патицата изобщо не отоплява влака , а вагоните са топли , още от София. След пристигането на Петрич , съставът се включва към колонките на гаровата инсталация (които са необичайно много , през няколко метра ) и малко преди тръгване , кабелите се махат.Отново до Гнт влакът не се отоплява , а там вагоните се прикачат към основния влак , идващ от Кулата и историята приключва.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Администратор
Влаковете между Генерал Тодоров и Петрич са винаги с 1 или 5 вагона (4 от състава на БВ + местния вагон 47 серия). Само лятото има още един вагон, това е директния спален до Бургас, значи общо 6 най-много. Чак 7, както казва Тошко, отдавна няма. То навремето бързите бяха с доста повече вагони - 10 или 11. Не си спомням кога ги намалиха, най-вероятно по времето на дедо вилхелм. Но тогава нямаше и патки де, само дизели кръстосваха дивия югозапад. 

Да те имат сила да теглат и 20вагона но това казвам че повече от 3,4 вагона според мене зимата няма как да ти отопляват!lok45111 написа:Като са били нови са включвали по 7-8 вагона на кабел, та за това им разказаха играта на трафовете. Като теглителни възможности си дърпат, но когато влака трябва да се грее, повече от 3-4 вагона не става. Просто намотката за ВО е с малка мощност.

Да и аз това сам забелязал точно като е на празен ход се чува доста добре!lok45111 написа:На доста 61-ци, трафът бучи на празен ход, което аз лично съм го забелязал на всички Сф машини. Знам, че бученето показва хлабавина в намотките или магнитопровода и обикновено е свързано с интензивно загряване на маслото, но просто до сега няма 61-ва серия в София, която да не бучи като трафопост.42 072.9 написа:Някой ти е изтрил предното мнение
Мисълта ми беше, че звукът се доближава.

Зависи кой точно ток те интересува - тока на консумация или измерения след токовия траф от токовото реле в шкаф защити. Токовото реле в шкаф защити е същото както при R-ките, но настроено за друг ток - за R-ка, 701А е за 4,6A (знам го по техн. документация). За патицата 701А се настройва за ток, който само бай ти Пешо-настройката знае, защото той настройва шкафове защити (по-точно той има право да настройва съобразно документа издаден му от ЦПО, че е оторизиран да настройва). За това не зная на колко ампера се настройва реле 701А на патиците.bdz46 написа:Трафа на 61 е по-сериозен от на повечето трафопостове.
@dido73 на колко А изключва МТЗ на ВО?

Това относно измерения ток от токовото реле 701А.
При всички положения настройката по ток на 701А на патиците е двойно по-малко защото...малка техническа справка показва:
Според техническата документация на 68Е1 1500V-товата намотка ВО на R-ка е с номинални данни ~1Ф/1500V/680kW/453A => последното е тока който явно те интересува (това е максимален ток при посочената максимална мощност). Предвид това че не зная коеф. на трансформация на токовите трафове за ВО предполагам, че тези 453А ще съответстват на 4,6A във вторичната намотка на токовите трафове захранващи 701А.
Толкова за R-ката.
По техническа документация на 56Е1 намотка ВО на патица има данни ~1Ф/1521V/300kW/?А. Не е посочен ток, но аритметически би следвало да е 197A
До тук всичко е по техническа документация.
Можеш сам да сравниш данните на двете намотки ВО на R-ка и на патица. Отношението в мощности(токове) е 2,2 пъти в полза на R-ката. Демек намотка ВО на патицата е 2,2 пъти по-маломощтна. Ако се направи чисто аритметическо съотношение логично е и 701А да се настройва на 2,2 пъти по-малко ток - приблизително 2A.
ОБАЧЕ, съвсем друг е въпроса, колко е реалната консумация на отоплението на 1, 2, 10 или 20 вагона от еди кой си тип

Мисля, че проблемите на патиците с ВО през зимата не са митове, притчи или градски легенди, а са в следствие на чисто технически дадености.

Ти би трябвало да си забелязал колко е консумацията на определен тип вагони през зимата, наблюдавайки ампермера на ВО в R-ката, в промеждутъците когато не гледаш мадами по пероните. Ха сега сподели колко ампера гълтат примерно 6 вагона серия 74 с включено отопление и дали достига 200А.

Моля вагончиците във форума да се включат и да кажат колко е мощността на отоплението на вагон серия 74.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Не съм провеждал трайни наблюдения по въпроса, но когато съм заглеждал, повече от 200 А не съм виждал.
Ако не ме лъже паметта със 7 студени вагона серия 45 е около 200 А, със студената Чайка 6 вагона също толкова.
Допускам обаче, че МТЗ изключва при ток по-голям от номиналния, т. е. допуска се известно претоварване.
А навремето Р-ките са карали по 20 вагона и са ги греели.
Ако не ме лъже паметта със 7 студени вагона серия 45 е около 200 А, със студената Чайка 6 вагона също толкова.
Допускам обаче, че МТЗ изключва при ток по-голям от номиналния, т. е. допуска се известно претоварване.
А навремето Р-ките са карали по 20 вагона и са ги греели.

Техническата документация доказва, че патешката ВО е 2,2 пъти по-маломощна от R-овата.
Проблемите с отопляването на вагоните от патици не са мит със сигурност. Поразпитайте експлоатацията и машинистите на патиците, те ще ви кажат.
Проблемите с отопляването на вагоните от патици не са мит със сигурност. Поразпитайте експлоатацията и машинистите на патиците, те ще ви кажат.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Информация
Модератори