
Два електрически локомотива се удариха днес по време на работна маневра в района на гара Стара Загора, съобщиха от пресцентъра на транспортното министерство.
Нанесени са материални щети на двете машини, ранени са трима души без опасност за живота. Пострадалите са прегледани в градската болница.
Регионална железопътна инспекция-Пловдив провежда разследване за причините, довели до инцидента и по установяване размера на щетите.
интересно кви са тези маневри на открит път....... днес като се прибирах от пловдив към зарата с 8615 влака спира на калояновец за образец , а после някаде преди входния на РП7 намали.... и както си зяпах през прозореца гледам намачкан локомотив....
Нанесени са материални щети на двете машини, ранени са трима души без опасност за живота. Пострадалите са прегледани в градската болница.
Регионална железопътна инспекция-Пловдив провежда разследване за причините, довели до инцидента и по установяване размера на щетите.
интересно кви са тези маневри на открит път....... днес като се прибирах от пловдив към зарата с 8615 влака спира на калояновец за образец , а после някаде преди входния на РП7 намали.... и както си зяпах през прозореца гледам намачкан локомотив....

Ехее, тия ми разбиха очакванията. Лошо, лошо.
Значи не е станало при скорост до 30 км/ч, тук е доста по-сериозно и е извън гарата макар, че тя е за 60 км/ч (не, че някой ги вдига) тъй, че пак същата работа дали е било в нея или на пост 7. А като вероятна причина може би не е от техническа неизправност. Странна ще да е била иначе тъзи маневра, та чак щети да има и ранени. 



Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
44 161 с новите колооси, колко я чакаха тази машина да стане. Пострадали са старши локомотивен инструктор, началник ел. цех, машинист. Информация никой не дава, тъй като хората които трябва да я дадът са в болница. Като гледам пострадалите сигурно 44 161 е била на спирачна проба. Ще стане сега една не ми се мисли. Цялото ръководство на депо Пловдив заедно с представители на "Безопастност и контрол" са там.
Последно промяна от Ghost на Сря Яну 20, 2010 9:51 pm, променено общо 1 път.


Администратор
От СЗ няма акредитиран фотограф. А и не ми се вярва да има особени поражения по локомотивите, което ще е добре да е така. Ако е станал удар с ниска скорост, може да има контузен персонал, но машините най - много да се разделят с по някой буфер...Ghost написа:Очаквах от толкова много акредитирани фотографи вече да има снимки? От Ст. Загора май имаше и модератор.
Едната машина е с унищожена кабина, другата е поправима.lok45111 написа:От СЗ няма акредитиран фотограф. А и не ми се вярва да има особени поражения по локомотивите, което ще е добре да е така. Ако е станал удар с ниска скорост, може да има контузен персонал, но машините най - много да се разделят с по някой буфер...Ghost написа:Очаквах от толкова много акредитирани фотографи вече да има снимки? От Ст. Загора май имаше и модератор.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.

Ударът е станал на км 103 + 800 в участъка между входния на гара Стара Загора и Стара Загора РП7 в участък с крива и намалена видимост предвид снеговалежа през целия ден в Стара Загора. Локомотивите бяха изтеглени от местопроизшествието на два пъти между 22:00 - 23:00 ч. По непотвърдена информация в момента на зблъсъка скоростта е била 49 км/ч. От това което се вижда личи, че 45 188 приближава входния светофор на гара Стара Загора и връхлита върху спрялата 45 161. Щетите по 45 188 на пръв поглед са откъртени буфери и леко смачкана челна буферна греда но по 44 161 щетите са по значителни. Цялата кабина е откъртена и деформирана. 44 161 и е със един счупен пантограф. При удъра не е имало дераелиране и след отстраняване на плутовете и резервоарите за въздух локомотивите се придвижени до депо. Локомотивите са били там за скроростно-спирачна проба, но не се знае защо 45 161 е била извън входния на Стара Загора. Ако тези дни отида в Стара Загора ще направя снимки.

Благодарим за информацията. Интересно 161 като навъртя вече 20 000 км от ПР каква ще да е тъзи проба. Тука не се връзва. Може да е била П(Г)РСС и затова да е била на проба, иначе друго обяснение не намирам. Иначе дано на 161 не е ударена здравата кабина...
това й е 2-ри удар. Първият не знам кога, къде и по каква причина е станал, но след това направо са сложили нова кабина. 


Всички истински мъже бачкат в БДЖ!


Последната информация която получих е, че 45 188 е заминала към гара Калояновец за скоростно-спирачна проба, след което се е връщала обратно към Стара Загора. Преминава входния сигнал на Стара Загора РП 7 с показание ЕДНА ЖЪЛТА светлина с около 80 км/ч. На локомотив 44 161 е трябвало да се извъши проба на реостатната спирачка. По незнайни все още причини 44 161 се отправя към участъка в който трябва да пристигне 45 188 след подаден маневрен сигнал от дежурен ръководител движение. Машиниста на 44 161 вижда приближаващата 45 188 и спира. Машиниста на 45 188 също вижда 44 161 но твърде късно тъй като по това време е валяло ситен сняг и видимоста е била ниска. Следва удар с около 50 км/ч, като основно щетите са по спрялата 44 161. Машиниста на 44 161 е с леки натъртвания, машиниста на 45 188 е с множество порезни рани по лицето, а нач. елцех е със счупен крак.


Последно промяна от spand на Чет Яну 21, 2010 1:00 pm, променено общо 1 път.

Администратор
Благодарности към spand за изчерпателната и добре илюстрирана картина на произшествието. От казаното се разбира, че по неясна причина, дежурния ръководител нарежда маневра по враждебен маршрут, без да обезопаси същия. Така 161 е пусната срещу 188, а от тук нататък, атмосферните условия са си свършили работата.
Освен да пожелаем на колегите бързо оздравяване, друго не ни остава.
Освен да пожелаем на колегите бързо оздравяване, друго не ни остава.

Внесох корекция - на 44 161 е трябвало да се извърши проба на реостатната спирачка.
Информация
Модератори