От Септември 2007 г. в БДЖ се експлоатират внесените от Германия пътнически второкласни вагони серия 22-97. Вагоните са конструирани за максимална скорост 160 км/час и са предназначени за обслужване на бързи и пътнически влакове. Разположението на местата във вагона е по схемата 3+2, като в двата края са обособени съответно две и три купета, а между тях има три общи помещения с по 12 места(сепарета). Страничният коридор е разделен от четири леки стъклени врати. Влизането във вагона става през четири външи въртящи се врати с автоматично блокиране и затваряне при потегляне. Осветлението на пътническите отделения и коридорите се осъществява от енергоспестяващи електрически осветителни тела, монтирани в плафониери на тавана. Отоплението и вентилацията на вагона се осъществяват от агрегат, монтиран под коша и засмукващ въздух през жалузи на страницата на вагона. Вагона е съоръжен с два вакуумни санитарни възела, захранвани с вода от отопляеми водни резервоари, монтирани под покрива. Зареждането на акумулаторните батерии се извършва от динамогенератор, куплиран за 4-та колоос. Двете двуосни талиги тип GP-200 осигуряват плавен ход на вагона при скорости до 160 км/час. Спирачната система е осъществена с функционен вентил KEss и дискова спирачна система. Вагоните имат конектори за групово управление на веригите за осветление и отопление, които при неделими композиции позволяват на обслужващия персонал да командва инсталациите на цялата композиция от ел. таблото на първия вагон.

Общ вид на вагоните серия 22-97

Купе във вагона

Сепаре

Умивалник в санитарния възел

Чертеж на пътнически вагон серия 22-97