Ако бяхме нормална държава , този локомотив нямаше да стои на открито в това състояние , а от "Музейно дело" едва ли не щяха да тичат и да го лъскат всеки ден.
Между другото някой може ли да каже до коя година е бил в редовна експлоатация и са го спрели и евентуално дали от същата година е заповедта за запазването му като музеен експонат?


Администратор
Проблема на 41-09 е, че още когато е бракуван през 1992 г., е трябвало същия да се обяви за музеен, да се консервира и закара на съхранение в Долапите или Асеново. Обявяването за музеен експонат на този локомотив обаче става една през 2001 г., когато той е ограбен значително и общо взето от него е останал гол кош на две оригинални талиги. От тук насетне, отдел "Музейно дело" не си мръдва пръста(което е нормално за този отдел) и машината е обречена да си изгние на 10-та в Подуяне.
Вариант за спасение на локомотива има, като той се реставрира за стационарно експониране. За целта обаче е необходимо:
1. Цялостно разглобяване на всички останали елементи в коша
2. Обработка на коша и металните елементи с песъкоструен апарат
3. Полагане на АКЗ и боядисване съгласно приложена схема за оцветяване;
4. Оборудване на машинното помещение с елементи, идентични на използваните при серия 41(може и неизправни)
5. Оборудване на кабините с всички елементи, използвани при серия 41(уреди и копчетия са стандартни за 41,43 и 43)
6. Ревизиране на талигите и колоосите
7. Избиране на място, на което локомотива да бъде стационарно експониран с възможност и за вътрешен оглед
Вариант за спасение на локомотива има, като той се реставрира за стационарно експониране. За целта обаче е необходимо:
1. Цялостно разглобяване на всички останали елементи в коша
2. Обработка на коша и металните елементи с песъкоструен апарат
3. Полагане на АКЗ и боядисване съгласно приложена схема за оцветяване;
4. Оборудване на машинното помещение с елементи, идентични на използваните при серия 41(може и неизправни)
5. Оборудване на кабините с всички елементи, използвани при серия 41(уреди и копчетия са стандартни за 41,43 и 43)
6. Ревизиране на талигите и колоосите
7. Избиране на място, на което локомотива да бъде стационарно експониран с възможност и за вътрешен оглед
64.19
Информация
Модератори