
Администратор
Новият график за движение на влаковете може да бъде окачествен също с голям успех като една "малка постна пица"
Марио Евстатиев
На 13-ти Декември 2009 г. в сила влезе новия график за движение на влаковете по ЖП мрежата на Република България. Къде с ентусиазъм, къде с насмешка, а дори и безразличие, хората го приеха и се нагласиха според него. Обещаните позитивни промени обаче бяха малко в сравнение с очакваното. И всичко си има обяснение... Криза! Но дали е така!?
БДЖ като пицария
Подобно на вече фамозната пица "Дянков", новият Изпълнителен директор на БДЖ неволно се превърна в майстор готвач, че дори и кръстник на топлата още с доста отънял блат пица "Попов". Като кажа "отънял", драги читателю, искам да наблегна на момента, в който един разбиращ от железници човек държи табличната форма на новия график за движение - книжката разписание. Книжките вече по - скоро приличат на малоформатен каталог на голяма търговска верига. Тънки като брошури. Това отъняване не идва нито от намаляване на шрифта, нито от увеличаване на формата - идва от орязването на около 100 влака, които според специалистите са нерентабилни. До колко това е вярно, прегледите в Интернет на тази тема дават разнозначни отговори, но едно е сигурно. Схемата за обслужване на пътниците е нарушена, било то и с премахването на един чифт влакове по дадена линия. И тук отново нейно величество Кризата идва като манна небесна за оправданията на този, който е ударил теслата на влака, с който учениците си идват от училище, а бащите и майките им се прибират от работа от големия град. Отново след поглед в богатия на ЖП теми Интернет, у мен се прокрадва мисълта за сравняване на този прословут ГДВ* с любимото на мнозина от нас ястие - пицата. Ако през далечната 80-та година, пицата бе с дебел блат и богата на съставки(разбирай голям брой влакове), то с годините, пицарията БДЖ започна да намалява тенденциозно грамажа на деликатеса, излизащ веднъж в годината и прекрояван десетки пъти. Така до крайния потребител - пътникът, стига една твърда, тънка и леко прегоряла, постна и малко люта пица, която той е длъжен да прегръща всеки път, когато реши да потърси услугите на родния ЖП транспорт. И до тук не свършват енволите на пътника. Оказва се, че един от „сосовете” към пицата „Попов” са и неуредените връзки на пътниците във възелни гари. Пътниците от Троян например за 10 – 15 минути, хората, желаещи да пътуват за София изпускат връзката си с международния бърз влак към Столицата и Кулата. Тук обаче не можем да виним БДЖ, тук се натъкваме на един странен казус. Кмета на Троян е направил всичко възможно, влака за Левски да тръгва по – късно, само и само една шепа работници да можели да го хванат до Ловеч и селата. И така, поредната съставка в постната пица „Попов” е на лице. Този път благодарение на един кмет, нямащ дори и най – малка представа от организиране на влаковото движение.
Има светлина в тунела
Преглъщайки сухия залък от пицата, обаче клиентът на родната железница вижда и положителни промени. С влак до Бургас се стига за по – малко от 6 часа! Невероятно, но факт. Докато ние се радваме на свито с 20 мин. Времепътуване до морето, същото разстояние в Европа се взема за три – три и половина часа. Но всеки се простира според чергата си, а нашата е не само малко, но и доста съдрана. Похвално е и друго! Новото управление на пътническия превозвач „БДЖ.-Пътнически превози” е отворило очи към подобряване на услугата чрез различни мероприятия и предлагане на нови услуги. Но защо, това не стана преди години? Когато влаковете все още се пълнеха и имаше възможност да задържат пътниците си? Явно и тук, нечии интереси тогава изтласкаха пътническите превози с влак към дъното. А сега се говори за екология. Да, един влак изхвърля пъти по-малко вредни емисии при пъти повече превозени пътници, но как да накарат пътниците да се качат на влака? И тук идва момента на гъвкавата маркетингова политика, каквато тепърва се гради от пътническия национален ЖП оператор. В последните месеци, наистина има подобрение – предложиха се нови услуги, на пазара се появиха различни атрактивни търговски оферти. Но тук проблема е до рекламата. Докато в развитите европейски държави, железниците широко рекламират своите услуги, у нас реклама се прави само чрез любителските интернет сайтове и безбройните масиви фотографии и видеоматериали на тема „Железници”. Това трябва да се промени. Медиите са четвърта власт – това е известно от десетки години, но на никой у нас не му идва и на ум да покаже железницата в положителна светлина. Сутрешните блокове по телевизиите са богати на какви ли не теми, но защо за железницата се чува само когато я не дадат заплати на бедните железничари, я някой гузен полицай подгони фотографите, правещи всъщност реклама на тази железница? Отговорът е пределно ясен. Няма обществен интерес. Обаче, как да има такъв интерес, като гражданството се захранва с негативизма по адрес на железницата и му се промиват мозъците с преувеличаване и драматизиране на новини за някой запушил спирачен диск или локомотив, който дал на късо и изпушил. Е, драги, Читателю, аз няма да ти промия мозъка с подобни измислени и комерсиализирани драми. Защото зад всички тези „новини”, които си чул всъщност стоят лобистките интереси на десетки фирми, извършващи автобусен превоз. Време е, ти Читателю, да разбереш, че влакът е един от основните участници в пътническия масов превоз в Европа, докато ние тук го отхвърляме. Ще попиташ... Къде я тая светлина в тунела? Светлината я има. Само за последните месеци, БДЖ проведоха кампания по обновяване на състави, повишаване качеството на услугата, предложиха атрактивната оферта „Бистро по релси”, в което на символични цени да хапнеш и пийнеш в уютна обстановка, пътувайки към Бургас или Варна. Не е нужно да се запасяваш с прескъпите води и мухлясали сандвичи от гаровите лавки, просто се качваш във влака и персонала на бистрото на колела сам ще те подкани да го посетиш и да опиташ прясно приготвените сандвичи, истинското и ароматно еспресо или просто да изпиеш по бира с приятели. И доброто не свършва до тук. Малцина знаят, че само след около месец, две композиции бързи влакове ще получат новорециклирани вагони, предлагащи всички удобства за приятно пътуване. Промените няма да спрат до тук. Железницата ни бавно се изправя на крака, години след като умишлено бе унищожавана и ограбвана. И на фона на кризата, която слава Богу свършва, железницата ни успя да се задържи поне на нивото, на което бе преди този тежък за цялата държава период на рецесия. Има положителни промени вече, надяваме се до година те да са повече и бъдещия график за движение на влаковете, който ще влезе в сила през Декември `2010 да ни впечатли с нещо ново, в услуга на пътника. А до тогава, остава ни през цялата година да преглъщаме залъците от постната пица на ГДВ 2010 и да чакаме по – добри времена. Но не забравяй, Читателю! Пътувайки с влак, Ти щадиш природата, тъй като само от това, че ти си оставил колата си в гаража, въздухът наоколо ще е с 0,4% по чист. Влакът щади природата, това трябва да влезе в съзнанието на всеки от нас. Защото България е на последно място по опазване на околната среда в Европа.
Пътувай с влак! Спаси природата!
*ГДВ - График за движение на влаковете, бел.ред.
______________________________________
Всички права запазени! lokforum news team
Марио Евстатиев
На 13-ти Декември 2009 г. в сила влезе новия график за движение на влаковете по ЖП мрежата на Република България. Къде с ентусиазъм, къде с насмешка, а дори и безразличие, хората го приеха и се нагласиха според него. Обещаните позитивни промени обаче бяха малко в сравнение с очакваното. И всичко си има обяснение... Криза! Но дали е така!?
БДЖ като пицария
Подобно на вече фамозната пица "Дянков", новият Изпълнителен директор на БДЖ неволно се превърна в майстор готвач, че дори и кръстник на топлата още с доста отънял блат пица "Попов". Като кажа "отънял", драги читателю, искам да наблегна на момента, в който един разбиращ от железници човек държи табличната форма на новия график за движение - книжката разписание. Книжките вече по - скоро приличат на малоформатен каталог на голяма търговска верига. Тънки като брошури. Това отъняване не идва нито от намаляване на шрифта, нито от увеличаване на формата - идва от орязването на около 100 влака, които според специалистите са нерентабилни. До колко това е вярно, прегледите в Интернет на тази тема дават разнозначни отговори, но едно е сигурно. Схемата за обслужване на пътниците е нарушена, било то и с премахването на един чифт влакове по дадена линия. И тук отново нейно величество Кризата идва като манна небесна за оправданията на този, който е ударил теслата на влака, с който учениците си идват от училище, а бащите и майките им се прибират от работа от големия град. Отново след поглед в богатия на ЖП теми Интернет, у мен се прокрадва мисълта за сравняване на този прословут ГДВ* с любимото на мнозина от нас ястие - пицата. Ако през далечната 80-та година, пицата бе с дебел блат и богата на съставки(разбирай голям брой влакове), то с годините, пицарията БДЖ започна да намалява тенденциозно грамажа на деликатеса, излизащ веднъж в годината и прекрояван десетки пъти. Така до крайния потребител - пътникът, стига една твърда, тънка и леко прегоряла, постна и малко люта пица, която той е длъжен да прегръща всеки път, когато реши да потърси услугите на родния ЖП транспорт. И до тук не свършват енволите на пътника. Оказва се, че един от „сосовете” към пицата „Попов” са и неуредените връзки на пътниците във възелни гари. Пътниците от Троян например за 10 – 15 минути, хората, желаещи да пътуват за София изпускат връзката си с международния бърз влак към Столицата и Кулата. Тук обаче не можем да виним БДЖ, тук се натъкваме на един странен казус. Кмета на Троян е направил всичко възможно, влака за Левски да тръгва по – късно, само и само една шепа работници да можели да го хванат до Ловеч и селата. И така, поредната съставка в постната пица „Попов” е на лице. Този път благодарение на един кмет, нямащ дори и най – малка представа от организиране на влаковото движение.
Има светлина в тунела
Преглъщайки сухия залък от пицата, обаче клиентът на родната железница вижда и положителни промени. С влак до Бургас се стига за по – малко от 6 часа! Невероятно, но факт. Докато ние се радваме на свито с 20 мин. Времепътуване до морето, същото разстояние в Европа се взема за три – три и половина часа. Но всеки се простира според чергата си, а нашата е не само малко, но и доста съдрана. Похвално е и друго! Новото управление на пътническия превозвач „БДЖ.-Пътнически превози” е отворило очи към подобряване на услугата чрез различни мероприятия и предлагане на нови услуги. Но защо, това не стана преди години? Когато влаковете все още се пълнеха и имаше възможност да задържат пътниците си? Явно и тук, нечии интереси тогава изтласкаха пътническите превози с влак към дъното. А сега се говори за екология. Да, един влак изхвърля пъти по-малко вредни емисии при пъти повече превозени пътници, но как да накарат пътниците да се качат на влака? И тук идва момента на гъвкавата маркетингова политика, каквато тепърва се гради от пътническия национален ЖП оператор. В последните месеци, наистина има подобрение – предложиха се нови услуги, на пазара се появиха различни атрактивни търговски оферти. Но тук проблема е до рекламата. Докато в развитите европейски държави, железниците широко рекламират своите услуги, у нас реклама се прави само чрез любителските интернет сайтове и безбройните масиви фотографии и видеоматериали на тема „Железници”. Това трябва да се промени. Медиите са четвърта власт – това е известно от десетки години, но на никой у нас не му идва и на ум да покаже железницата в положителна светлина. Сутрешните блокове по телевизиите са богати на какви ли не теми, но защо за железницата се чува само когато я не дадат заплати на бедните железничари, я някой гузен полицай подгони фотографите, правещи всъщност реклама на тази железница? Отговорът е пределно ясен. Няма обществен интерес. Обаче, как да има такъв интерес, като гражданството се захранва с негативизма по адрес на железницата и му се промиват мозъците с преувеличаване и драматизиране на новини за някой запушил спирачен диск или локомотив, който дал на късо и изпушил. Е, драги, Читателю, аз няма да ти промия мозъка с подобни измислени и комерсиализирани драми. Защото зад всички тези „новини”, които си чул всъщност стоят лобистките интереси на десетки фирми, извършващи автобусен превоз. Време е, ти Читателю, да разбереш, че влакът е един от основните участници в пътническия масов превоз в Европа, докато ние тук го отхвърляме. Ще попиташ... Къде я тая светлина в тунела? Светлината я има. Само за последните месеци, БДЖ проведоха кампания по обновяване на състави, повишаване качеството на услугата, предложиха атрактивната оферта „Бистро по релси”, в което на символични цени да хапнеш и пийнеш в уютна обстановка, пътувайки към Бургас или Варна. Не е нужно да се запасяваш с прескъпите води и мухлясали сандвичи от гаровите лавки, просто се качваш във влака и персонала на бистрото на колела сам ще те подкани да го посетиш и да опиташ прясно приготвените сандвичи, истинското и ароматно еспресо или просто да изпиеш по бира с приятели. И доброто не свършва до тук. Малцина знаят, че само след около месец, две композиции бързи влакове ще получат новорециклирани вагони, предлагащи всички удобства за приятно пътуване. Промените няма да спрат до тук. Железницата ни бавно се изправя на крака, години след като умишлено бе унищожавана и ограбвана. И на фона на кризата, която слава Богу свършва, железницата ни успя да се задържи поне на нивото, на което бе преди този тежък за цялата държава период на рецесия. Има положителни промени вече, надяваме се до година те да са повече и бъдещия график за движение на влаковете, който ще влезе в сила през Декември `2010 да ни впечатли с нещо ново, в услуга на пътника. А до тогава, остава ни през цялата година да преглъщаме залъците от постната пица на ГДВ 2010 и да чакаме по – добри времена. Но не забравяй, Читателю! Пътувайки с влак, Ти щадиш природата, тъй като само от това, че ти си оставил колата си в гаража, въздухът наоколо ще е с 0,4% по чист. Влакът щади природата, това трябва да влезе в съзнанието на всеки от нас. Защото България е на последно място по опазване на околната среда в Европа.
Пътувай с влак! Спаси природата!
*ГДВ - График за движение на влаковете, бел.ред.
______________________________________
Всички права запазени! lokforum news team
Последно промяна от Mario Evstatiev на Съб Ное 12, 2011 2:16 pm, променено общо 1 път.
64.19
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm


Точно по празниците електрония пътеводител НЕ работи, както и он-лайн информацията за гарите Пловдив, Варна, Бургас.
От мойте наблюдения по 1-ва линия, не са пуснати допълнителни вагони, каквито изявления имаше


8627 си вървеше с 2 спални вагона,както обикновено, но беше съобщено, че няма места...Хубава работа, ама българска!

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Е, ако направят и тая простотия... Не стига, че набутаха маса влакове с тия чупени вагони, ами и ограничение до 100 км/ч. Ей, чиновници, опомнете се овреме! Озверели тълпи пътници да не ви линчуват в скоро време...както и предвиждащото се такова за серия 43![]()
Последно промяна от Labros на Чет Дек 24, 2009 3:54 pm, променено общо 2 пъти.

Акредитиран фотограф

Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Администратор

Ами например, аз имам някакви контакти с габровския кмет и съм го питал за ГДВ дали знае за подобно нещо. И какво излезе, че през кмета такова нещо не е минавало за одобрение!

Администратор
Случая с Троян е точно такъв обаче! Кмета пише до БДЖ да изместели влака по - късно, за да можело работниците да го хванат до селията си. Пък тези, които трябва да пътуват за София кучиня ги яли. Това се обсъди на една работна среща и в статията просто се даде като пример. Останалото няма нужда от коментар.
64.19
Не смятам че на някого толкова му пречи 463 да се изтегли още малко по късно, за да прави връзка с пътника... На София ще се поскъси престоя му и готово. Гледам вчера 462 е бил с 40 мин вътре в София а е заминал оттам с 10, което показва че може да се избива от престои, така че не виждам да е чак толкова невъзможно... Едва ли някой толкова много го бърка дали ще стигне в София в 21 30 или 21 45 да речем ... А от София 463 преспокойно може да продължи по същото време както е сега

Администратор
Международните влакове се движат по споразумение между държавите, през които преминават и промени не могат да се правят с тях. А въпросния пътник може да тръгва в 16:20 и ето ти връзката. Това вече го обсъдихме в темата за оптимизация на ГДВ.
В статията е засегнат проблема със слабата реклама на железницата и по - конкретно на пътническите превози. Тук има доста какво да се коментира. Проблема е доста голям и не от вчера.
В статията е засегнат проблема със слабата реклама на железницата и по - конкретно на пътническите превози. Тук има доста какво да се коментира. Проблема е доста голям и не от вчера.
64.19
Информация
Модератори