Тъй като имаше интересни запитвания от страна на потребителите, кога е започнало всичко, нека да дам малко подробности:
НАЧАЛОТО
Общо взето всичко тръгна на шега. През Февруари 2006 г., аз и Тодор Чолаков(bdz46) се споразумяхме да използвам хоста, домейна и теимплейта на неактивния вече форум за програмата "Локсим 3D". Направих си регистрация, получих права и тотално реорганизирах всичко. Първоначално, форумът се казваше "Електрически локомотиви" и обхващаше само този вид ТПС, заедно с ЕМВ. Разделите не бяха добре организирани и това се виждаше от пръв поглед, но все пак форума тръгна бавно. Не се пишеше много, имаше общо взето предимно техническа информация, много място бе отделено на сръбските конструкции локомотиви, което в последствие се видя, че е грешно.
През лятото на 2006 г., се запознах с колегата Федя Йоргов(choveka_vlak), който даде много напътствия на форума и стана негов Главен модератор. Основната му функция бе да изтрива и контролира писането на нецензурни изрази, обиди и много популярните тогава междуличностни интриги - за това и неправилно бе посочен като "Модератор по цензурата". В летните месеци на 2006 г., форумът претърпя и тотална реорганизация, добавиха се раздели за дизелов подвижен състав, вагони и чужди жп. оператори, разделът за сръбските локомотиви, малко префасониран си остана. Отвори врати и Сръбски подфорум, който не се радваше на особена активност, както тогава така и сега.
Годината бе тежка за форума, кавги и раздори между едни и други участници и членове на екипа доведоха да загуба на информация, гръмки напускания и други. Направи се и опит за хакване на форума от недоволни люде...
След всичко това, в началото на 2007 г., се учреди Управителния съвет на форума, чиито състав е следния:
Управител: Марио Евстатиев
Зам. управител: Борислав Борисов(той и втори Администратор)
Председател на УС и Зам. управител: Федя Йоргов
Членове: Ивайло Атанасов, Павел Вълчев, Веселин Малинов, Емил Стрезов;
Техническа подздръжка: Тодор Чолаков
Графично оформление: Никола Съев
Така създадената организация даде възможност, форума да работи и се контролира по - добре. Бе открит и раздел за градски транспорт, който обаче не потръгна и година по - късно бе закрит.
През Пролетта на 2007 г. се проведе и първата среща на УС на форума, която след това сложи началото на традиционни такива срещи, през 2008 г. се проведе и първата закрита Модераторска среща, на която се обсъдиха изключително важни за развитието ни неща.
Неминуемо 2008 г. обаче бе най - преломната за нас. През Септември с.г., на закрит разговор между Управителя и председателя на УС се взема решение за преместване на форума на независим сървър и нов домейн. Това става на 17.09.2008 г., в късната вечер на същата дата, форумът е на новото място, тотално реорганизиран, което малко по - късно ще разберем, че е било една грешка на избързването. Премахнати са цели раздели, изтрити са много мнения, които по един или друг начин карат мнозината до тогава редовни форумци да се оттеглят и да започне дългия период на летаргичен "сън" за Форум "Локомотиви". Въпреки, че бе решено да се създаде раздел "Вагони" с подраздели за технически и дискусионни теми, както и да се въведе ред в безредието с раздела за ТПС, това не бе постижение на фона на осакатяването, което бе допуснато от бързане. Тук вина има само Упвавителя, той и Администратор, за което още си посипвам главата с пепел.
Въпреки това, членовете на УС не се отказаха и бавно и по малко се създадоха нови дискусии, някои раздели вече плавно бяха реорганизирани, изчистваха се бъгове по форума.
През лятото на 2009 г., Форум "Локомотиви" започна една нова практика, която е и прецедент у нас. С неизменната помощ на Централно управление на БДЖ - ЕАД започна организирано посещение на интересни обекти от железницата с цел фотографиране на уникален или малоброен по вид подвижен жп . състав, което до някъде показа, че форума работи. Така отново се възвърна макар и плахо, аудиторията от потребители.
Само преди два дни, форумът претърпя отново не чак толкова драстична промяна - изработено и качено бе ново лого, което вече, за разлика от традиционното е разположено в горната част на темплейта и се явява и своеобразно заглавие. Като всичко ново, и тук мненията са противоречиви, но заедно с аудиторията от потребители постепенно ще изчистим грешките.
Макар и кратка, вижда се, че историята на Форум "Локомотиви" е доста динамична, като ние, Екипът и Вие участниците ще продължаваме заедно да я допълваме и градим, да се надяваме вече само с хубави моменти. Макар и да е имало моменти, в които Екипът да е допускал грешки, то със сигурност не е било нарочно и ще се стремим да бъдем максимално до всички вас - тези, които правите форума жив - ПОТРЕБИТЕЛИТЕ!

Администратор

Администратор
За много кратко време, историята бе допълнена от няколко особено важни за Форум "Локомотиви" събития:
Изпълнен бе нов реорганизационен план на разделите и секциите във форума с оглед оптимизиране на навигацията и правилно разпределение на темите;
Приет бе нов Правилник за структурата, членството и организацията на Форум "Локомотиви". Правилника е качен в раздел "Политика на форума";
Извършени бяха промени в състава на Управиления съвет, които са отразени в раздел "Политика на форума", тема "Екипът на Форум "Локомотиви";
Текат организационни мероприятия по учредяването на Сдружение с нестопанска цел, чиито дейности са:
• Фотографиране на железопътен подвижен състав и инфраструктурни обекти с некомерсиална цел;
• Провеждане на организирани тематични мероприятия за членовете на Клуба(посещения на ЖП обекти, музеи, гари и депа);
• Организиране на Интернет – форум и фотогалерия със свободен и безплатен достъп за членове и нечленуващи в Клуба лица;




• Фотографиране на железопътен подвижен състав и инфраструктурни обекти с некомерсиална цел;
• Провеждане на организирани тематични мероприятия за членовете на Клуба(посещения на ЖП обекти, музеи, гари и депа);
• Организиране на Интернет – форум и фотогалерия със свободен и безплатен достъп за членове и нечленуващи в Клуба лица;
64.19
Информация
Модератори