
Администратор

Администратор

Администратор
Е гати електровоза!!!
Ето такова возило наистина не бях виждал, дори и на снимка. Американците за пореден път доказват, че само те могат да правят подобни транспортни средства. Те просто винаги са били маниаци на тема превозни средства. Маниаци и грандомани. Абе американец му кажи и толкоз.
И като стана въпрос, в една Световна локомотивна енциклопедия, на английски език (беше купена от Великобритания), лятото видях един, отново щатски и май отново беше EMD, локомотив на Union pacific. Какъв ти локомотив бе, това си беше ЛОКОМОТИВИЩЕ
, с четири двуосни талиги и... Направо нямам коментар. Жалко, че не мога да пусна снимка. Ще се радвам ако някой го стори вместо мен.



Ето такова возило наистина не бях виждал, дори и на снимка. Американците за пореден път доказват, че само те могат да правят подобни транспортни средства. Те просто винаги са били маниаци на тема превозни средства. Маниаци и грандомани. Абе американец му кажи и толкоз.
И като стана въпрос, в една Световна локомотивна енциклопедия, на английски език (беше купена от Великобритания), лятото видях един, отново щатски и май отново беше EMD, локомотив на Union pacific. Какъв ти локомотив бе, това си беше ЛОКОМОТИВИЩЕ

Върху две гуми или върху две талиги по две релси!


Глобален модератор
Доста, интересна е съдбата на NOHAB- те в Европа, вид локомотив предлаган на тогавашните соц.,-републики за основна серия товарни и пътнически лок., но времето и епохата ако щете е била 19-ти 20-ти век!. Времето на студената война!, въпреки пробните пътувания в почети всички соц.- републики, единствената която го приема е Унгария,
, страна която и до ден днешен, както се вижда от снимката пази ревниво този легендарен вид локомотиви. Между друго това един от основоположниците на локомотиви с двутактов дизелов двигател. .... ако уважаемата ни аудитория иска продължение,... няма лошо ще продължим.

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
NOHAB-ът е идвал и у нас на проби в края на 50-те - началото на 60-те години, но се е оказал безнадеждно слаб за нашите профили с неговите 2 х 900к.с. двигатели (цитирам по памет, точната мощност ще проверя довечера). Освен в Унгария е доста разпространен и в Дания - все равнинни страни с много леки профили, малко бройки са експлоатирани и в Белгия, в северозападната й част която е плоска като тепсия.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Глобален модератор
Уважаеми колега, моля стиковайте си познанията, в Нохаба има само един двигател!!!.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Уф, изложих се. В акъла ми беше немския V200, който на всичкото отгоре е DH. За извинение давам някои данни за NOHAB-GM AA16. На английски са, но нямам време да ги превеждам. Ако някой нещо не разбира да пита.choveka_vlak написа:Уважаеми колега, моля стиковайте си познанията, в Нохава има само един двигател!!!.
Major dimensions:
Gauge 1435 mm
Length over buffers 18900 mm
Total wheel base 14300 mm
Distance between bogie centres 10300 mm
Bogie wheel base 2000+2000 mm
Maximum height without supplies 4280 mm
Maximum width 3090 mm
Wheel diameter 1040 mm
Weights
Total weight in running order 108660 kg
Adhesion weight 108660 kg
Maximum axle load 18110 kg
Operation data
Maximum speed 105 km/h
Maximum tractive effort at start 292 kN
Continuous speed 20 km/h
Continuous tractive effort (at 20 km/h) 198 kN
Radius of minimum riding curve 90 m
Supplies
Fuel 2700 litres
Lubricating oil tab 760 litres
Cooling water 920 litres
Water for train heating 3000 litres
Sand 525 kgs
Engine
The power plant of the locomotive is a GM-EMD 16-567D1 type Diesel, 16-cylinder, two-stroke, V-form engine.
Main data:
Nominal output 1435 kW (1950 HP)
Output on test pad 1620 kW (2200 HP)
Bore 8 1/2 " (216 mm)
Stroke 10"(254 mm)
Capacity 9072 cubic inches
(148,663 litres)
Idle speed 275 RPM
Nominal speed 835 RPM
Overspeed protection turns on at 910 RPM
Cooling-water temperature 77...83 C
Effective mid-pressure 7,07 bar
Injection pressure 130...150 bar
Transmission and auxiliaries
The locomotive is built with a 600 V DC transmission and a 2-way type auxiliary system.
The main generator is a GM D22 type 12 pole, nominally 600 V DC with forced ventilation, single bearing and directly connected to the crankshaft on the other end by a flexible coupling. The capacity is suitable to transmit the rated output of the engine continuously to the traction motors.
The alternator is a GM D-14 type AC generator, 3 phase, 16 pole and integral with the main generator. It serves to supply AC for the 4 engine cooling fan motors and the 6 traction motor blower motors. Its output is 100
The traction motors are GM D47 type , 4-pole motors, each cooled by individual, AC motor-driven cooling fans through flexible rubber ducts between the motor and the underframe opening. At lower speed, two motors are series wound, and three such circuits are paralleled; above 20 km/h three motors are series wound forming 2 paralleled circuits. This system is constructed to provide larger tractive effort at lower speeds.
The constant voltage, automatically regulated auxiliary generator is a GM A-8102 A type, 74 V DC generator. Output: 18 kW. Supplies the control circuits, lighting and battery charging. The battery is a 64 V 284 Ah, alkaline type, and situated in two cabinets underneath the main generator, accessible for servicing form outside. It is charged by the auxiliary generator, but it can also be charged from outside.
The control cabinet is situated at the end of the engine room, on the side of the main generator. It houses the high and low voltage control equipment of all electric systems. The driver's control station is located on the right side of the cab. It contains the speed control throttle, the reverse lever on its left side and the air brake handles (Knorr type) on its right side. The output of the engine is divided into 8 stages, where the engine speeds and the outputs are the following:
(Позиции - об. на дизела - мощност на ТД)
Stage____Engine speed (rpm)___Engine output (kW)
1_____________275_______________96
2_____________330______________220
3_____________455______________390
4_____________500______________580
5_____________630______________783
6_____________685______________995
7_____________760_____________1215
8_____________835_____________1435
Машините от клас АА се произвеждат от 1954 до 69г основно от Nydqvist och Holm Aktiebolag (NoHAB) - Швеция съвместно с General Motors. Разпределени са по администрации така:
Class__Operator_____Amount____Series__Numbers
AA16____DSB________59________MY____1101-1159
________NSB_________31_______Di3a___Di3.602-633
________NSB_________3________Di3b___Di3.641-643
________MÁV________20________M61___M61,001-020
AA12____DSB________45________MX____MX 1001-1045
Отделно са изработени малко бройки АА16 от Anglo-Franco Belge (AFB) - Белгия за нуждите на SNCB и CFL.
Още информация - утре-другиден.
Ето малко за оплакване на окото:
http://www.gbg.bonet.se/s-type/index.html

Глобален модератор
Тъй че може спокйно да се каже че локомотива като технически параметри е огледало на нашата серия 06-Зулцер. Но политическото състояние в което се е намирала, държавата ни е наклонило везните в полза на 06, а не без начение бил факта, че локомотива се произвежда в съседна "брадстка" Румъния която е също в СИВ. 

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Глобален модератор
Това е така, но в чисто технически аспект имаше недостатъци, които не помня в момента и трябва да питам инж. Деянов. Едното беше недостатъчната трайна теглителна сила по големи градиенти от порядъка на 25-28‰. След пробите с NOHAB-а последваха проби с 2020 на SGP - Австрия и се сключи договор за пъвоначално 50 броя серия 04, които си останаха само 50 вече по политически причини. Шестакът също се е оказал по-сполучлив от NOHAB-а, който е с много стара конструткивна концепция - от 40-те години.choveka_vlak написа:Тъй че може спокйно да се каже че локомотива като технически параметри е огледало на нашата серия 06-Зулцер. Но политическото състояние в което се е намирала, държавата ни е наклонило везните в полза на 06, а не без начение бил факта, че локомотива се произвежда в съседна "брадстка" Румъния която е също в СИВ.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Railroader написа:Е гати електровоза!!!![]()
![]()
![]()
Ето такова возило наистина не бях виждал, дори и на снимка. Американците за пореден път доказват, че само те могат да правят подобни транспортни средства. Те просто винаги са били маниаци на тема превозни средства. Маниаци и грандомани. Абе американец му кажи и толкоз.
И като стана въпрос, в една Световна локомотивна енциклопедия, на английски език (беше купена от Великобритания), лятото видях един, отново щатски и май отново беше EMD, локомотив на Union pacific. Какъв ти локомотив бе, това си беше ЛОКОМОТИВИЩЕ, с четири двуосни талиги и... Направо нямам коментар. Жалко, че не мога да пусна снимка. Ще се радвам ако някой го стори вместо мен.
Въпросният локомотив е DDA40 Произвеждан от EMD в периода 69-71 Всяка от двете четириосни талиги се задвижва от собствена дизел-генераторна група (идентична с тази на GP40 и SD40)- EMD 16-645-E3
Мощността му е 4900 KW . Дълъг е 30 метра и с ширина 3.15 метра Висок е 4.98 метра.
Ето малко снимки:


А от това скромно пултче се управлява този звяр


Информация
Модератори