Когато почнахме да възстановяваме 43-043 си поставихме ,като основна задача да я възстановим така ,че да не личи че е участвувала в катастрофа както външно така и вътре в кабините и машинното и най накрая да не и сменяме номера на локомотива ,както тогава беше модерно. Щом е забелязано, че и двете кабини са с СМЕ тогава обръщахме внимание на всяка дреболия. В интерес на истината но в момента съм забравил в коя кабина /от тогава минаха повече от 20г./ от вън има СМЕ но от вътре кабелен сноп към СМЕ няма. Всичко това направихме в памет на ДВАМАТА наши загинали колеги.


Техник
Златна машина, татко ми е бил старши на нея няколко години.Иван Иванов написа:Снимки на 44-068 след катастрофата на гара Бяла и след като я възстановихме в депо Русе.
http://www.foto.bg/uploads//6498/scan000110.jpg
http://www.foto.bg/uploads//6498/scan00027.jpg
http://www.foto.bg/uploads//6498/scan00037.jpg


Администратор

068 има и от двете страни, но частично тъй като долните 4 капачки ги няма.VESO написа:Някой може ли информативно да посочи в момента колко машини общо имат системата "много единици" , която се вижда само на едната кабина.На другата кабина няма.

Въпросът ти е сложен тъй като някои лок си я имат системата, но не работи, други си я имат и работи, трети изобщо я нямат. Локомотивите с работеща СМЕ са много малко, но тези имащи СМЕ външно са доста, не само от серия 43Р. 42 фабрично нямат СМЕ, 41 вече не ги броим. От серия 43 СМЕ имат и от двете страни локомотиви 502, 504, 506, 510, 512, 513, 514, 515, 517, 518, 519, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 531, 532, 534, 535, 539, 542, 544, 545, 547, 548, 550, 551, 553, 554, 555 и 556. 524, 555 и 556 са удряни, преправяни и имат частично СМЕ, което значи, че не работи. Останалите лок имат напълно здрави СМЕ, но едва ли работят. Останалите локомотиви от серия 43 - 509, 511, 516, 523, 533, 538, 541, 543, 546 и 552 са претърпяли сериозни инциденти, отнели им СМЕ, като на някои лок дори ударите са толкова сериозни, че се наложило направо поставянето на нова кабина. 509, 511, 516, 538, 541, 543, 546 и 552 имат само от едната страна СМЕ, 533 няма и от двете, 523 от едната няма, от другата има частично. Общо със СМЕ от серията сметнах 40 машини.

От серия 44 СМЕ и от двете страни имат локомотиви 057, 058, 059 (сегашната 310), 060, 061, 063, 065, 066 (частично от едната страна, от другата оригинал), 067, 068 (частично), 070, 071 (от едната страна оригинал, от другата от серия 41), 072, 073, 074, 075, 076, 078, 079, 080, 081, 082, 083, 084, 085, 088, 089, 090, 091, 094, 095, 096, 097, 098, 099, 100, 101, 102, 103, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 (и на двете кабини от серия 43), 113, 114, 115 (на едната кабина оригинал, на другата от серия 43), 117, 118, 121, 123, 125, 126, 127, 128, 131, 132, 133, 134, 135, 137, 138, 140, 141 и 142. Останалите локомотиви от серията - 062, 064, 087, 092, 093, 120, 130, 139, 143 и 144 са претърпяли инциденти. Само от едната страна СМЕ имат 062, 087, 092 и 093, останалите нямат и от двете страни. Общо от серията със СМЕ сметнах, че са 67 лок.
При серия 45 положението е следното: СМЕ и от двете страни имат локомотиви 146, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 159, 160, 162, 163, 166, 167, 169, 170, 172, 173, 174, 175, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 204 и 205. Останалите локомотиви от серията - 147, 158, 161, 164, 165, 171, 176 и 203 са претърпяли инциденти. Със СМЕ само от едната страна са 147, 158, 161, 165, 171 и 203. 164 и 176 нямат и от двете страни системата. Общо от серията със СМЕ са 57 лок. От серия 43 преброих 40 лок, до тук 97 лок със СМЕ. От серия 44 преброих 67 лок, при което в България би следвало да има около 164 лок със СМЕ. От тях дали има и 30 с работеща система.


Администратор
Направената от Nikss справка е полезна. Друг е въпроса, че на много машини СМЕ е отдавна изкорубена и са останали само конекторите. На някои пък са слагали само челните капачки декоративно.VESO написа:![]()
![]()
На 44 130.3 така и не разбрах защо махнаха капачките на СМЕ, но да кажем, че това не е болка за умиране. Поне ще направят машината добре, че като си я спомня преди спирането... Плаче ми се...
64.19

И все пак дори и да не се използва системата, един лок с нея е къде къде по-красив, фотогеничен така да се каже и както искате там го наречете пред челосан копторник. На 44 130 от едната страна беше абсолютно здрава и кабината и ситемата, не знам какво им пречеше дори и да не работи. От другата страна бяха останали само горните 2 конектора и беше малко грозно и трябваше да бъдат махнати, но от другата страна здрава и непокътната така зверски да я махнат... непростимо е според мен. И макар, че не се използва с нея локомотивите са по-красиви. Толкоз по темата. 

Може би при тази катастрофа:на гара Бяла е трябвало да се разминат МБВ от Москва и БВ за Силистра , но по неподготвен маршрут БВ се удря в спрелия МБВ , за щастие се размина само с ранени.lok45111 написа:Благодарности на колегата Иван Иванов за ценните исторически кадри, споделени с Форума. 44 068 при какви обстоятелства се е удряла?

Администратор
По това време Бяла е била с ръчни стрелки, което допълнително увеличава риска от човешка грешка, каквото е и станало. Ако не се лъжа има още една подобна катастрофа с участието на 43Р, в Одърне ако не се лъжа, където вместо за главния коловоз, стрелката е обърната за отклонение и електровоза излита с около 100 км/час. НЕ си спомням обаче коя машина беше пострадала там.
Иначе за възстановяване на ударени машини, веднага се сещам за два интересни екземпляра - 44 071 и 45 171. И двете машини са с по една кабина от 41-ва серия, като на 071 дори стоят типичните кръгли капачки на СМЕ. При 171 са премахнати, но двата фара издават от какво е кабината. Освен това и ниските челни стъкла.
Иначе за възстановяване на ударени машини, веднага се сещам за два интересни екземпляра - 44 071 и 45 171. И двете машини са с по една кабина от 41-ва серия, като на 071 дори стоят типичните кръгли капачки на СМЕ. При 171 са премахнати, но двата фара издават от какво е кабината. Освен това и ниските челни стъкла.
64.19


Акредитиран фотограф

Техник
Не е болка за умиране, да. СМЕ не се използва вече никъде от много време насам.. Следователно, никой не я подържа като система. На ревизии не я гледат и като план.lok45111 написа:Направената от Nikss справка е полезна. Друг е въпроса, че на много машини СМЕ е отдавна изкорубена и са останали само конекторите. На някои пък са слагали само челните капачки декоративно.VESO написа:![]()
![]()
На 44 130.3 така и не разбрах защо махнаха капачките на СМЕ, но да кажем, че това не е болка за умиране. Поне ще направят машината добре, че като си я спомня преди спирането... Плаче ми се...
Информация
Модератори