svd90 написа:За Дианата ,когато пътува Ямбол-София населеността е доста висока и едно бистро хич няма да е безполезно , но както решат.
А тези ARmz колко са?
Общо 3 броя , две от тях се водят серия 91 , третото е 97-ца и надписите на него са "ARkimbz" , но е повече от очевидно , че има грешка , тъй като не съответства на бистрата от този тип.Най - малкото - тоалетната на "ARmz" е обикновена , не е вакуумна и е доста тясна - прилича на тези в exDB вагоните.
42 072.9 написа:Може би нашите ескпреси не покриват нормативите, които са приети от ЕС или железничарския съюз - затова номерацията им няма да отговаря на досегашната приета за ЕВ (УБВ).
На 5-ти септември т.г. във Виена се е провела ежегодната среща на UIC , на която е приет т. нар. "Пакт 206-R".Една от точките в пакта касае точно това , което предстои да се случи у нас , а именно - влаковете , движещи се като Inter City да запазят или получават тази категория само и единствено при покриване на едно изискване - средна скорост на движение - 100 км/ч на територията на страната.Понеже България също има представители там , те не са могли нищо да направят , освен да подпишат и ратифицират пакта.
Да напомня - това е второто сваляне на категорията на бившите експреси у нас - първото стана с приемането на Стокхолмската конвенция преди години , когато в Европа останаха само два експреса - TGV и ICE.Останалите влакове бяха разпределени на 2 категории - тези , които се движат през териториите на няколко държави (бившите международни експресни влакове) получиха категория EC (Euro City) , а бившите експресни влакове , движещи се във вътрешно съобщение през територията на съответната държава - членка - IC (Inter City).Сега , от новата 2010 г. за да е един влак Inter City трябва да покрива норматив , който му определя средна скорост от 100 км/ч.Френските делегати са предложили за обсъждане и второ изискване към IC - една осреднена степен на комфорт на пътуване във влака , но то е било отхвърлено от останалите присъстващи и е останало само изискването за скорост.
Оттук вече сами се досещате , че нито един от нашите УБВ-та не покрива тези нормативи и затова те са приравнени на обикновените бързи влакове.