

Администратор
Такива крути мерки трябва да се прилагат във всички влакове. Всеки от нас поне веднъж е виждал, как вагон, излязъл от ревизия преди дни или седмици, вече е обърнат на тотална кочина, как тапицерията е почерняла, пода е опляскан с разни неизмиваеми мазнотии. Според мен, железницата е редно да направи мащабна кампания за повишаване културата на пътуващите при ползване на влак и да се предприемат мерки за строго и ефективно санкциониране на нарушителите.07 написа:Аз ще го приема като обида! Но след като имената на пътуващите се записват - може след като окендзат кабината повече да не бъдат допускани в спален вагон!
64.19

Поименното записване е добра идея, тази практика би трябвало вече за всички спални вагони да се прилага след пожара с 2637. Това ме подсети за случай от миналата година когато ходихме на море във Варна и бяхме на квартира - взеха данните от личните карти на майка ми и баща ми и после щяха да ни намерят ако бяхме повредили нещо. Добре е и за всички категории ПВ да се прилага тая практика. Определено ще даде добри резултати.

Администратор
В спалните вагони се вписват името и фамилията на човека, който ще спи, както и ЕГН. Но шафнерите разчитат на доверие да получат данните. Лесно може някой да се представи за Иван някой си примерно с измислен ЕГН и пак да си свини или прави зулуми. Така, че и тази система има слаби страни.Nikss написа:Поименното записване е добра идея, тази практика би трябвало вече за всички спални вагони да се прилага след пожара с 2637. Това ме подсети за случай от миналата година когато ходихме на море във Варна и бяхме на квартира - взеха данните от личните карти на майка ми и баща ми и после щяха да ни намерят ако бяхме повредили нещо. Добре е и за всички категории ПВ да се прилага тая практика. Определено ще даде добри резултати.
64.19


Администратор
Имената и ЕГН, никой не ти иска лична карта дори за справка, камо ли да ти записва номера. Пътувах за три дни два пъти със спален вагон, и в двата случая беше едно и също. И визирам за всички пътници, не само за мен.Nikss написа:Е как така? Не си ли представят личните карти?Значи, че шафнерите не са си на мястото щом не ги изискват при настаняването на пътниците. Трите имена, ЕГН, номер на лична карта. Това трябва да се записва.
64.19

Полицаите вместо да се излежават по 500 и кусур километра в А-вагона ще помагат на шафнера при изискването на личните карти. Стига са дремали, проспаха си живота и пак нищо полезно не свършиха.
Айде намерихме им малко работа.
Пък като нямат сертификат да си извадят, но при положение, че транспортните куки може да помогнат в случая няма нужда да се гърмят патроните. 




Администратор
БДЖ - се водят "Администратор на лични данни", тъй, че контролните органи, в случая щафнера(кондуктор спални вагони) има право да поисква лични данни за регистриране на пътника при пътуването му. Друг е въпроса, че на никой не му се занимава.bdz46 написа:И как шафнера ще поиска личната карта на пътник?
Той и ЕГН няма право да иска без сертификат по ЗЗЛД.
64.19

Ами като не му се занимава да си търси друго препитание. От всяко дърво свирка не става. Железниците не са лъжица за всяка уста.lok45111 написа:БДЖ - се водят "Администратор на лични данни", тъй, че контролните органи, в случая щафнера(кондуктор спални вагони) има право да поисква лични данни за регистриране на пътника при пътуването му. Друг е въпроса, че на никой не му се занимава.bdz46 написа:И как шафнера ще поиска личната карта на пътник?
Той и ЕГН няма право да иска без сертификат по ЗЗЛД.
Хора , темата влезе в две зелени.Ориентирайте се да излизате по тях.
Колкото до това дали шафнера може да иска лични данни , ще разкажа една случка , която стана , когато ходих до румънската столица с 382.Още от София в спалния вагон на CFR шафнерът бе събрал личните карти и международните паспорти (кой каквото има) и на Русе , когато се качиха митничарите ги показа. Хората изобщо не бяха събуждани и изкарвани от спалните купета.Нашите митничари само четяха ЕГН-тата в слушaлkата за проверка , а румънците само ги погледнаха , след което ги върнаха обратно на шафнера.
Това беше в румънския вагон.За руските не знам , понеже те бяха назад.


Колкото до това дали шафнера може да иска лични данни , ще разкажа една случка , която стана , когато ходих до румънската столица с 382.Още от София в спалния вагон на CFR шафнерът бе събрал личните карти и международните паспорти (кой каквото има) и на Русе , когато се качиха митничарите ги показа. Хората изобщо не бяха събуждани и изкарвани от спалните купета.Нашите митничари само четяха ЕГН-тата в слушaлkата за проверка , а румънците само ги погледнаха , след което ги върнаха обратно на шафнера.
Това беше в румънския вагон.За руските не знам , понеже те бяха назад.
Последно промяна от VESO на Чет Окт 29, 2009 11:20 pm, променено общо 1 път.


Администратор
Разделих мненията в нова тема, тъй като се вижда, че дискусията буди интерес.VESO написа:Хора , темата влезе в две зелени.Ориентирайте се да излизате по тях.![]()
![]()
И у нас в международните влакове, документите за самоличност се събират от шафнера и след края на пътуването се връщат на пътуващия. Това се прави именно с цел да не се наруши спокойствието и комфорта на пътника. Но това само за Румъния и Гърция. За Сърбия си правят стандартна митническа проверка, но тя и границата е близо. Що се касае до изискването на лична карта или друг документ, удостоверяващ самоличността, това не епроблем за БДЖ. Просто на шафнерите се обръща внимание, пътниците да се вписват в "домовата книга" както бе по заповед. Поименния списък, който се прави всъщност представлява точно вид "домова книга" за наематели на хотел. Трите имена, ЕГН, периода на наемане(в случая от къде до къде пътува лицето), № на документ за самоличност и номера на спалната кабина. Ако коректно се записва всичко, никакъв проблем не е, лицето причинило повреда или друг вид щета, да бъде издирено и да заплати солидна глоба за свинщините си. Друг е въпроса, че и от "Спални вагони" могат да поработят върху културата на обслужване. Да се купят нови чаршафи, защото някои от тези вече са с дупки, да се възстановят контактите 220V в спалните кабини, да се сложат по три стъклени чаши за вода, сок или друг вид питие в барчетата на спалните кабини, да се изпират и редовно подменят "стъпките" в спалните кабини, да обучат шафнерите си да бъдат вежливи, защото съм чувал оплаквания от навъсен шафнер във варненски влак.VESO написа:Колкото до това дали шафнера може да иска лични данни , ще разкажа една случка , която стана , когато ходих до румънската столица с 382.Още от София в спалния вагон на CFR шафнерът бе събрал личните карти и международните паспорти (кой каквото има) и на Русе , когато се качиха митничарите ги показа. Хората изобщо не бяха събуждани и изкарвани от спалните купета.Нашите митничари само четяха ЕГН-тата в слушaлkата за проверка , а румънците само ги погледнаха , след което ги върнаха обратно на шафнера.
Това беше в румънския вагон.За руските не знам , понеже те бяха назад.
64.19

Глобален модератор
Редно би било да има "някаде" списък на всички институции които имат право на достъп до лични данни!. 

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Информация
Модератори