Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Днес, Форум "Локомотиви" за пореден път доказа, че не живее само във виртуалноста, но и в реалността.

На базата на извършен оглед на 19.10.2009 г. на локомотив V10В, собственост на "София - Мел" АД, днес бе започната реално работата по възстановяване и въвеждане в експлоатация на локомотива. Нека припомня, че при огледа бяха уточнени и констатирани повредите по машинната част и Форумът прие да анализира и прецени възможностите за възстановяване с цел "Използване за атракция и музейни цели". В тази връзка, днес специалиста по гориво - нагнетателни апарати Радко Костов извърши демонтаж с цел ремонт на гориво - подаващите дюзи на двигателя, а в същото време аз подготвям извършването на периодична ревизия на спирачната система с ремонт на спирачното оборудване в обем "Подемен ремонт". В рамките на възстановяване на локомотива за въвеждане в експлоатация, ще се извършат и различни по обем шлосерско - бояджийски работи по кабината за управление.

След завършване на въстановителния ремонт, ще бъдат извършени всички проби съгласно Правиника за деповски ремонт на дизеловите локомотиви, както и подготовка за лицензиране на локомотива.
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Ще е интересно пътуването със локомотив такава серия след като бъде въстановен, лицензиран и пуснат в експлоатация. :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

veselintodorov написа:Ще е интересно пътуването със локомотив такава серия след като бъде въстановен, лицензиран и пуснат в експлоатация. :)
Преди пътуването има много и все отговорни работи по ремонта и въвеждането в експлоатация. Аз лично ще се радвам, форумците, които имат желание(и навършени 18 г) да се включат в работата и заедно да докажем, че жп. форумите не са само място за чешане на езици, но и за реални и ползотворни дейности, каквото е връщането към живот на един такъв прекрасен екземпляр от една интересна локомотивна конструкция, обединила в коша си сериите V10В, V18В и V22В и получила у нас различни названия, прякои и прозвища, най - новото от което е небезизвестното и станало причина за много скандали в разни други сайтове име "ПАВЕЛ", което в директен превод от някои езици означава просто "МАЛЪК".
64.19
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Защо сте захванали първо дюзите? Запекли разпръсквачи или нещо друго? И по-точно какво му е на самия двигател?
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Да потвърдя думите на Админа: на старогръцки Παβλος е малък. Та който не знае, да мълчи. А машинката наистина е малка.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

44-134 написа:Защо сте захванали първо дюзите? Запекли разпръсквачи или нещо друго? И по-точно какво му е на самия двигател?
Нафтаджията също се съмнява в разпръсквачинте, свалени са заедно с дюзите. Двигателя иначе е годен, но на 4-ти цилиндър е издухало гарнитурата и хвърля огнени езци. Ще се свали 4-та глава и ще се замени гарнитурата.

Паралелно с това, на локомотива се извършва ПРСС с ремонт на спирачното оборудване. Ще свалим и изпратим на проверка манометрите, ще се ревизират предпазните вентили на компресора и директната спирачка, ще се провери регулатора на автоматичната спирачка.

Освен това, кабината ще бъда боядисана, пулта ще бъде обработен със шкурка и боядисан в зелен "хамершлак", в какъвто ще се боядисат и стойките на спирачните апарати. Ще се почистят и лакират дървените подлакътници под прозорците.

За сега това е предвидено в рамките на възстановителния ремонт на локомотива. Следва намиране на подходящ номер в серийната група на малките локомотиви, изработване на номерни и именни табели и търсене на вариант за узаконяване за атракции.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

И за да подкрепя казаното от мен в предния пост, както и да покажа първите стъпки от възстановяването на локомотива, ще приложа две снимки от ЧЕтвъртък 22 Октомври 2009 г.:

1. Майстора по ГНП Радко извършва демонтаж на дюзите и дюзоразпръсквачите
Изображение

2. Ето ги и причинителите на ядовете
Изображение
64.19
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Дюзите така като гледам са от шкода мадара. Ремонтират се много лесно, стига да има нови разпръсквачи. Така като гледам са много нагорели, и ще трябва да се чистят на ултразвук.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

44-134 написа:Дюзите така като гледам са от шкода мадара. Ремонтират се много лесно, стига да има нови разпръсквачи. Така като гледам са много нагорели, и ще трябва да се чистят на ултразвук.
Бай Радко си знае работата, ще ги оправи, разпръсквачи ще се купят, за което членове на форума са си събрали пари. Следващия етап ще е да сменим гарнитурите, да се направи ПРСС, да се ревизират манометрите, за което манометърджията Г. Т. Иванов ще поработи малко, колкото и да не му се иска 8) За един шоколад "Милка" ще се хване в работа :lol:
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Имате моята морална подкрепа, пък като съм си в София за по-дълго със сигурност ще се включа да помогна с каквото мога да се раздвижи това Павелче :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

NiGhtPiSH написа:Имате моята морална подкрепа, пък като съм си в София за по-дълго със сигурност ще се включа да помогна с каквото мога да се раздвижи това Павелче :)
Докато си дойдеш в София, това "Павел"-че трябва да е излязло да пътува вече. Иначе съм сигурен, че ако беше ук, щеше да помогнеш безпрекословно.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

А кога ще монтираш "Хаслер"а?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:А кога ще монтираш "Хаслер"а?
Първо трябва да се провери възможността за куплиране на скоростомер, после да си каже специалист чмнението относно точността на измерването и чак тогава ще се монтира, ако въобще ще е нужен. Друг вариант е да се намери от някъде камионджийски тахограф тип 1318 на KIENZLE MANNESMAN комплект с датчика за скорост и да се монтира към предавателната кутия.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

А за какво ви е Хаслер?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:А за какво ви е Хаслер?
Отчитане на действителната скорост и регистриране движението и престоя на локомотива 8) То е толкоз просто и логично.
64.19
Заключено

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация