Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

VESO написа:Някой знае ли дали е премахнато , или още същестува? Не съм много сигурен , но ми се стори , че е само за единия път.
Това намаление е постоянно на път 2. Има го от много години и не е мръднало от там.
Имаше подобно и по път 1, но преди 2-3 г отпадна след смяна на част от пътя.
SGP
Мнения: 7
Регистриран на: Сря Авг 30, 2006 8:14 am
Здравейте!

Снощи докато си чаках трамвая ми се завъртя тази мисъл в главата - нали железният път е най-скъпото нещо в този вид транспорт. А какъв е животът му? Вярно, че всичко е много относително - предполагам, че зависи от типа строене, видовете траверси, от това дали е безнаставов или не, от интензивността на експлоатацията и т.н.

Според ЗКПО /Закон за корпоративното подоходно облагане/ чл. 55, доколкото железният път може да се вмести в определението "покрития на пътища и самолетни писти" би следвало да има годишна амортизационна норма 10%, т.е. счетоводно да се амортизира за 10 години /това си е лично мое тълкуване на закона - за точност трябва да се произнесе счетоводител от НК "ЖИ"/.

Та така - кое в състава на железния път се износва най-много при експлоатацията му /предполага се, че това са релсите/? Какви са критериите за да се нарече една релса износена? Какви са фактическите периоди за подмяна на железния път или поне на съставните му части - релси, траверси, джонтове, чакъл, дренажи и т.н? Какви са периодите за обслужването му със специализирани машини? И т.н. в този дух въпроси...

Нека оставя думата на спецовете - вие сте на ход!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
choveka_vlak написа:С две изречения отиде толкова далеч!, - че неще смогнем детайлно да ти отговорим в скоро време... (съжалявам но "подробно") прочетох въпроса Ти!.
Живота на железния път зависи главно от натоварването, износването и като цяло от поддръжката. Една релса тип 60 може да се бастиса и за по - малко от година, ако не се поддържа пътя както трябва. В същото време релси тип РПШ-31 изкарват по над 50 години по 16-та жп. линия без особена поддържка. Всичко зависи от условията на работа на съответния участък.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Какво разбираш под живот на пътя?
Релсите са най-износващата се част, но те са консуматив, сменят се бързо и лесно и са евтини в сравнение с останалото.
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Добре , аз ще задам малко по простичък въпрос ,от който да започнем тази интересна за лаиците дискусия / надявам се / .
Наблюдавам , че при трамвайните трасета от ж.п.тип ,като това по "Цар Борис ІІІ " са изпълнени с висящи настави , докато болщинството железопътни трасета са с подпрян настав . Ясно е има значителна разлика в колоосното натоварване на тези различни подвижни състави . Но би било интересно да се опишат предимствата и недостатъците на различните видове , включая и т.нар. американски тип , където наставите се разминават а не са срещуположни !
Благодаря от името на незнающите !
Мнения: 173
Регистриран на: Сря Юни 04, 2008 4:21 pm
Местоположение: София, България

Мнение от assen5 »

Относно плаващия настав какъвто си видял по ТМ 5. Целта му е да се запази еднаквата еластичност на пътя. Примерно при твърдия настав(2 траверса един до друг) се променя еластичноста, става по-корав в настава. Но пък по-добре поема ударите в настава. А относно американското наставяне е с цел да не се използват различни дължини на релсите. В крива външната релса е по дълга от вътршната и така ще се разминат наставите при нормално наставяне като у нас. Затова се прилагат разлчни дължини релси. Релси Н (нормална 18, 24, 25м релса) А, B, C, D като разлика в дължината им спрямо Н е съотвентно δ 2δ 3δ i 4δ .
Това си спомням нека някой да дапълни или корегира.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Впечатленията ми по железниците са, че висащите обикновено са в по-добро състояние от подпряните.
Мнения: 4
Регистриран на: Чет Ное 12, 2009 8:23 am
Местоположение: Дупница

Мнение от nikolovnb »

На въпроса за критериите за износване на релсите - в техническите норми са указани максимално допустимите странични, вертикални и приведени сработвания на релсите, след които е недопустимо използването им в железния път.
Мнения: 4
Регистриран на: Чет Ное 12, 2009 8:23 am
Местоположение: Дупница

Мнение от nikolovnb »

За останалите елементи от железния път също има норми за допустими износвания - за траверсите например наличието на пукнатини, за баласт - процента на замърсеност и други.
Мнения: 4
Регистриран на: Чет Ное 12, 2009 8:23 am
Местоположение: Дупница

Мнение от nikolovnb »

Относно разминаването на наставите в двете релсови нишки - удачно е за да се избегнат различните дължини на релсите, но по този начин ударите в наставите се удвояват, което създава дискомфорт при пътуване и създава предпоставки за повече неизправности по ниво.
В нашите норми е задължително наставите на двете релсови нишки да бъдат перпендикулярни на оста на железния път, а в криви - радиални.
Мнения: 2
Регистриран на: Чет Ное 12, 2009 7:50 pm

Мнение от nikikom »

Здравейте. Първо искам да Ви благодаря, че сте създали този форум.
Относно живота на железния път и в часност на релсите, искам да допълня, че времето на износване на релсата много зависи и от това да ли се намира в крива. Релсите в криви се подменят по-често, най вече външната релса.
Ако поради някаква причина има намаление на скороста, поради ремонтни работи, тежеста се измества на вътрешната релса, така започва да се натоварва доста повече и може да се забележи след време сплескване, все едно сте направили хоризонтален разрез на главата на релсата и същевременно се образува един ръб от вътрешната страна на главата на релсата. Не съм сигурен, но при намаление на скоростта за няколко дни поради ремонт, трябва да се намали и надвишението на кривата за да се избегне именно това натоварване и последващото деформиране на релсата.

Вътрешните релси са изравнителни. Размерите са
А-24.96
B-24.92
C-24.88
D-24.84
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Кой ще си играе да намалява надвишението за няколкодневно намаление? Никакви такива неща не се правят.
Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Мнение от 46 242 »

За няколко дни не, но много криви са "занижени". На места дори под допустимото спрямо съответната скорост. Които има желание да изкара плътно със 130 Лесичери-Пк. И да сложи една пластмасова чашка кафе на пулта.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Карали сме. Минава се в рамките на нормалното.
По-страшно е в гара Стралджа със 130. Надвишение почти никакво.
Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Мнение от 46 242 »

Ти говориш за лятото, сега 130 няма. А и плътно 130 през Стралджа май е трудно.
За надвишението- има си го. Иди в другата стая и питай релсаджията. Мисля че септември ги свалиха на 115,но не съм сигурен.
Публикувай отговор

Обратно към “Инфраструктура | Railway Infrastructure”

Информация