Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
ЖП гара Стара Загора се намира по 8-ма железопътна линия в участъка Пловдив - Бургас. Гарата приема и изпраща влакове в три направления - към Тулово(за Г. Оряховица и Русе), към Нова Загора(Ямбол, Карнобат, Бургас) и към Калояновец(Михайлово, Пловдив, София, Димитровград). Поради стратегическото си място, гарата е изключително важна за железопътната инфраструктура у нас.

Строежа на новото приемно здание на гара Стара Загора е завършен през Май 1981 г. В последствие започва реконструкцията на пероните и събарянето на старото приемно здание. На 20.12.1988 г. са предадени за експлоатация новите перони и перонните покрития на реконструираната гара Стара Загора.

В следващите години започва и процеса по проектиране и изграждане на маршрутно - релейна централизация. Работите се протакат дълго и поради идването на демокрацията през 1989 г. и последвалите тежки финансови ограничения. Гара Стара Загора продължава да е с релейна уредба за ключова зависимост, което осезаемо се усеща поради повишения оборот на товарните влакове в следващите години. През 1995 г., под ръководството на началник - гара инж. Т. Тенев, все пак започва усиленото изграждане на МРЦ. За по - малко от година е изградено релейното помещение, положени са електрическите кабели, стрелките, изградена е командната зала с пулт - манипулатор и светосхемно табло. На 21.12.1996 г., МРЦ в гара Стара ЗАгора се въвежда в 72 часова пробна експлоатация, през която не се проявяват никакви дефекти и след изтичане на срока, инсталацията се въвежда в редовна експлоатация. На същата дата в 18:00, председателя на приемателната комисия дава разрешение и се приема първия влак с МРЦ - пътническия влак 4103 от Русе бива приет с редовен входен сигнал на 1-ви коловоз. Това дългоочаквано събитие се отбелязва с малко тържество от началника на гарата Т. Тенев, който със шампанско поставя началото на един нов момент в гаровата дейност в Стара Загора.

Интересно е да се разкаже, че при проектиране на МРЦ, е имало втори вариант за комбиниране с ГАЦ за разпределителния парк и увеличаване на последния с още 15 коловоза, които да поемат увеличения товарообем. Поради липсата на средства обаче, тази идея е изоставена и разпределителния парк остава неавтоматизиран и до днес.

Снимки:

Старото приемно здание на гарата и пътеизмерителния вагон
Източник: Архив на гара Стара Загора

Момент от завършването на новото приемно здание
Източник: Архив на гара Стара Загора

Командна зала на МРЦ
Автор: Марио Евстатиев

МРЦ от позицията на оператора
Автор: Марио Евстатиев
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Като гледах снимката на старото приемно сдание все едно гледам гара Плевен в днешно време. Ама копие 1 към 1. :D
Инак гара Сз е много хубава за снимки, но проблемите от страна на машинистите, полицаите и другите служители развалят мерака на инак наистина заинтересованите и запалени по ТПС спотъри. :?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Старозагорската гара е хубава, но за снимане не съм много съгласен, че става заради покритите перони. Иначе ние онзи ден кажи речи цял следобед снимахме наоколо и нямаше проблеми от страна на никого. Полицай мернах само веднъж и той дори и не се заинтересова от мен какво правя с апарата в ръка.

Интересен е факта, че гарата много късно е съоръжена с МРЦ, въпреки, че коловозното развитие не е променяно след пускането в експлоатация на новите перони и приемно здание. До 1996 г., гарата е била с РУКЗ, което сами се сещате какъв чанч е представлявало за стрелочниците, особено в годините, когато е имало интензивно движение на пътнически и товарни влакове.
64.19
Мнения: 13
Регистриран на: Сря Окт 07, 2009 10:04 pm
Местоположение: Стара Загора
Нечетната гърловина(страна гара Калитиново и Змейово) наистина си беше чисто РУКЗ до 1996 година, като на постовете имаше помощници(които най често бяха войници от жп войски). А страна Калояновец действаше ЕМЦ с обвръзка с РУКЗ(т.е. стрелките се обръщаха електрически) от пост №3, където работеха ръководители движение на длъжност стрелечници. А разделен пост№7 беше с ЕМЦ и там работеше само ръководител движение.
А що се отнася за снимането до момента не ми е известно някой да е забранявал подобен род неща в гарата.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Здравей, колега!

Първо добре дошъл и второ много благодарим за информацията, която предостави за миналото на гара СЗ. Ще е интересно да се намерят снимки на старата ОИ, която е ясно, че отдавна е в историята. Аз много се заинтригувах от втория вариант за ГАЦ, който обаче не е реализиран.

Що се касае до снимането - тази вече банална тема, на гара СЗ не правят проблеми!
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

За снимането не съм съгласен, ще ви се доверя, ще организирам самостоятелно пътуване с цел спотинг, ако стане нещо вас ще държа отговорни за случилото се. :wink:
Мнения: 13
Регистриран на: Сря Окт 07, 2009 10:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнение от zagore-ekcnpec »

Добре заварили!
Гац-а който не е реализиран е в наличност но едвали ще види бял свят! Стои в контейнери със слама както са изпратени от братската страна голяма през далечната 1981 година! На гърбицата е построена гърбична кабина, която в настоящия момент момента е ограбена(няма ги положените кабели, врати и прозорци-в момента върши работа само за тоалетна на ромите тършуващи разпределителна гара! В отправния парк на разпределителна гара състоянието на зданието в което трябваше да бъде дежурния ръководител движение е в същото състояние! Дори са монтирани и изходни сигнали по скоростната сигнализация и то с чешката оптика! Но всичко на празно!
Пулта на разпоредителния апарат на РУКЗ до скоро стоеше между шкавчетата за преобличане на първия етаж на гарата! Не съм обърнал внимание да ли все още е там или вече е разфасован! ЕМЦ-то на пост №7 ако не е откраднато може да се заснеме! А това в пост№3 механиците по ОТ го ползват за работен плот и е нужно доста голямо въображение зада познаеш каква е тази дума на техниката!
Мнения: 13
Регистриран на: Сря Окт 07, 2009 10:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнение от zagore-ekcnpec »

И какво очакваш да се случи? Кой ви е наплашил така?
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Не съм единственият потърпевш, Весо също може да разкаже. Но един ден ще отида, ще си снимам на воля и да му мисли тоя, който ми се изправи на пътя. :twisted:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:Не съм единственият потърпевш, Весо също може да разкаже. Но един ден ще отида, ще си снимам на воля и да му мисли тоя, който ми се изправи на пътя. :twisted:
И тая тема я обърнахме за спотинга... ПолЮцията вместо да гони спотърите, да ходи да се оправя с циганите, ограбили сума ти жп обекти.

Не е лошо да се види къде са старите ОИ и да се заснемат. Ще са интересни от историческа гледна точка.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

От мен 3 нощни фотографии от гара Стара Загора , правени преди половин час.
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3.
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

снимките случайно да не са правени на моста :wink:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Именно от него.Хотелът , където бях настанен се намира на 10 минути път от моста.
Мнения: 391
Регистриран на: Сря Фев 24, 2010 12:29 am
Местоположение: Ямбол

Мнение от gonzo8611 »

хехе влака на снимката е локалния за Ямбол с 46-229 нали :lol:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

\:D/
Между другото , доста товарни влакове тръгват от гара Стара Загора през нощта.Само в рамките на няколко часа имаше както дълги товарачки с 46-00-ци , някои дори с двойна тяга , така и къси композиции от по 4-5 вагона , начело с 06-00-ци.През деня не съм наблюдавал такова стълптоворение.Тези с 06-00-ците са съставени предимно от "Fals" или "Еаоs" и като ги гледах , мисля , че отиват към Н. Загора , а оттам за Раднево.Нерядка гледка са и "Rgs"-тата , които могат да бъдат видени и на Огняново с надписите "ТЕЦ Марица изток 2".
Публикувай отговор

Обратно към “Инфраструктура | Railway Infrastructure”

Информация