
Метрото на път да свали цените на маршрутките
05.09.2009
Лъскави мотриси за левче, или раздрънкано бусче за 1,50
Пускът на метрото от понеделник ще бръкне в джоба на някои от собствениците на маршрутки.
Затова те със затаен дъх следят какво ще стане и колко от пътниците ще предпочетат да се возят на новите лъскави мотриси или ще заложат на раздрънканите вече бусчета, пише в днешния си брой вестник "24 часа".
”Очакваме да има отлив на пътници, но какъв ще бъде той, ще стане ясно след поне седмица-две, след като тръгне новата линия на метрото”, казва Петър Шопов от фирма “Сиси-Т”.
На практика метрото вече ще свързва столичните квартали Младост, Люлин и Обеля.
“Сиси-Т” е един от най-големите играчи в сектора, с 9 линии в София.
С пускането на целия диаметър на метрото от Младост до Люлин от общината предполагат, че повече хора ще се возят под земята.
Това ще наложи част от паралелните линии на градския транспорт също да отпаднат.
Промяната на градските линии вече започна - заради връзка с метрото някои от автобусите са с променени спирки и маршрути.
dnes.bg
05.09.2009
Лъскави мотриси за левче, или раздрънкано бусче за 1,50
Пускът на метрото от понеделник ще бръкне в джоба на някои от собствениците на маршрутки.
Затова те със затаен дъх следят какво ще стане и колко от пътниците ще предпочетат да се возят на новите лъскави мотриси или ще заложат на раздрънканите вече бусчета, пише в днешния си брой вестник "24 часа".
”Очакваме да има отлив на пътници, но какъв ще бъде той, ще стане ясно след поне седмица-две, след като тръгне новата линия на метрото”, казва Петър Шопов от фирма “Сиси-Т”.
На практика метрото вече ще свързва столичните квартали Младост, Люлин и Обеля.
“Сиси-Т” е един от най-големите играчи в сектора, с 9 линии в София.
С пускането на целия диаметър на метрото от Младост до Люлин от общината предполагат, че повече хора ще се возят под земята.
Това ще наложи част от паралелните линии на градския транспорт също да отпаднат.
Промяната на градските линии вече започна - заради връзка с метрото някои от автобусите са с променени спирки и маршрути.
dnes.bg

Администратор
Днес направих разходка из столичните метростанции и установих една много приятна изненада. В станциите са разположени киоскове за безплатен достъп до Интернет. Тоест докато си чакаш влака или в бързината си забравил да си провериш пощата, в станцията можеш да свършиш това без да губиш ценно време.
На станция СУ "Климент Охридски" разговарях с касиерката, която беше пощуряла от бабичките, които въпреки обясненията как се валидира пенсионерска карта, пак я поставят срещу четеца за метрокартите. Докато си говорихме именно една такава баба вися пред апарата две минути, докато накрая и валидирах картата за да влезе. Въобще още не се е научил народа как да пътува. Касиерката се оплака и от групите пияни студенти, които въпреки забраната за внасяне на храни и всякакви други питиета и боклуци, щурмуват станцията необезпокоявани. А полицаят му е през... За снимането все още НЕ правят проблеми.
На "Сердика" пък както винаги биваш посрещнат от много оскъдно осветление, типичната мърсотия около пейките и небивала тъпканица. Тук също има киоск с Интернет и работи. Забелязах че тук двама младежи си правеха снимки необезпокоявани от никого. На самата станция горе пред вестибюла както винаги бяха дежурните улични музиканти и просякиня с дете на ръце.
Между станциите Сердика и К. Величков обикалят контрольори за проверка редовността на пътниците. С тях се срещнах три пъти, любезни и вежливи, не създаваха проблеми. На Сердика си поговорих с единия от тях и той ми разказа интересни случки от днес - плъзнаха учениците и почнаха тарикатлъците. На станциите със старите билетни автомати с едно билетче пътуват по няколко пъти. Пробват и трикове с мушкане в тълпата, които също работели. Но ги хващат
Единия от контрольорите се пошегува, че днес не ги глобявали, защото било на "промоция" заради първия учебен ден.
На "Опълченска" една солидно натоварена бабка се пльосна като кюфте на перона в бързината да хване влак за Люлин. След като и помогнахме с още двама пътници да стане, госпожата изчака следващия влак, който дойде след 9 мин.
На станция СУ "Климент Охридски" разговарях с касиерката, която беше пощуряла от бабичките, които въпреки обясненията как се валидира пенсионерска карта, пак я поставят срещу четеца за метрокартите. Докато си говорихме именно една такава баба вися пред апарата две минути, докато накрая и валидирах картата за да влезе. Въобще още не се е научил народа как да пътува. Касиерката се оплака и от групите пияни студенти, които въпреки забраната за внасяне на храни и всякакви други питиета и боклуци, щурмуват станцията необезпокоявани. А полицаят му е през... За снимането все още НЕ правят проблеми.
На "Сердика" пък както винаги биваш посрещнат от много оскъдно осветление, типичната мърсотия около пейките и небивала тъпканица. Тук също има киоск с Интернет и работи. Забелязах че тук двама младежи си правеха снимки необезпокоявани от никого. На самата станция горе пред вестибюла както винаги бяха дежурните улични музиканти и просякиня с дете на ръце.
Между станциите Сердика и К. Величков обикалят контрольори за проверка редовността на пътниците. С тях се срещнах три пъти, любезни и вежливи, не създаваха проблеми. На Сердика си поговорих с единия от тях и той ми разказа интересни случки от днес - плъзнаха учениците и почнаха тарикатлъците. На станциите със старите билетни автомати с едно билетче пътуват по няколко пъти. Пробват и трикове с мушкане в тълпата, които също работели. Но ги хващат

На "Опълченска" една солидно натоварена бабка се пльосна като кюфте на перона в бързината да хване влак за Люлин. След като и помогнахме с още двама пътници да стане, госпожата изчака следващия влак, който дойде след 9 мин.
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
Има и там ограничения, но кой и колко ги спазва не знам. Тая ми ти баба май беше изкупила близкия супермаркет преди да тръгне да се товари на метрополитена.
Иначе като цяло, така свързано метрото постоянно е пълно. Днес се возих на общо шест влакчета в двете посоки(това ми беше целта, да се возя безцелно)
и всичките бяха пълни. В две от тях за място не можех и да помисля, в останалите се намираше по някое ъгълче да се наседна.
Иначе като цяло, така свързано метрото постоянно е пълно. Днес се возих на общо шест влакчета в двете посоки(това ми беше целта, да се возя безцелно)

64.19


Администратор

ЕК отпуска 180 млн. евро за метрото
Европейската комисия е одобрила 180 млн. евро за инфраструктурни проекти на София по Оперативна програма "Транспорт", съобщи премиерът Бойко Борисов.
Срокът за усвояване на тези пари е до 2012 г.
Парите са за разширението на софийкото метро от пътен възел "Надежда" - Централна гара - "Св. Неделя" - бул. "Черни връх".
Общата сума за изграждането на тази отсечка е малко над 247 млн. евро, като общината вече е осигурила 61,9 млн. евро, посочи Борисов. Националното съфинансиране по проекта е 27 млн. евро.
След две години всички, които живеят в "Надежда", "Толстой", "Модерно предградие" ще стигат до централни точки в столицата за 5-8 минути, каза Борисов.
Той отбеляза, че девет месеца са продължили преговорите по проекта с Европейския съюз.
Благодарение на изключителния труд на общината към днешна дата e факт най-голямото финансиране към България за инфраструктурен проект, заяви премиерът.
netinfo.bg
Европейската комисия е одобрила 180 млн. евро за инфраструктурни проекти на София по Оперативна програма "Транспорт", съобщи премиерът Бойко Борисов.
Срокът за усвояване на тези пари е до 2012 г.
Парите са за разширението на софийкото метро от пътен възел "Надежда" - Централна гара - "Св. Неделя" - бул. "Черни връх".
Общата сума за изграждането на тази отсечка е малко над 247 млн. евро, като общината вече е осигурила 61,9 млн. евро, посочи Борисов. Националното съфинансиране по проекта е 27 млн. евро.
След две години всички, които живеят в "Надежда", "Толстой", "Модерно предградие" ще стигат до централни точки в столицата за 5-8 минути, каза Борисов.
Той отбеляза, че девет месеца са продължили преговорите по проекта с Европейския съюз.
Благодарение на изключителния труд на общината към днешна дата e факт най-голямото финансиране към България за инфраструктурен проект, заяви премиерът.
netinfo.bg

Администратор

Администратор
И да продължа темата за Метрополитена с няколко интересни снимки, правени от мен:
Изтеглителните коловози в Младост Тук се сменя и посоката на движение, като през S-ова стрелка се отива на път 2. Преминава се по червеното перонче, което се вижда на снимката

Влизане в станция Мусагеница Снимката е правена при влизане на влака в станцията от страна "Г.М. Димитров" в посока "Младост І"

Разминаване Една снимка, която може да се каже, че е любимата ми на тема "Метро". Тук със скорост 60 км/час се разминахме с влак в посока Центъра

Скорост Поглед в кабината по време на движение през новото трасе

Готов за път Влак А1 е подменна на станция Младост. Идеята за тази снимка ми дойде спонтанно и с нея целя да покажа работната атмосфера в кабината

В зелено Дежурното осветление в кабината на мотриса тип "Скиф" хвърля зелена светлина върху пулта

Изтеглителните коловози в Младост Тук се сменя и посоката на движение, като през S-ова стрелка се отива на път 2. Преминава се по червеното перонче, което се вижда на снимката

Влизане в станция Мусагеница Снимката е правена при влизане на влака в станцията от страна "Г.М. Димитров" в посока "Младост І"

Разминаване Една снимка, която може да се каже, че е любимата ми на тема "Метро". Тук със скорост 60 км/час се разминахме с влак в посока Центъра

Скорост Поглед в кабината по време на движение през новото трасе

Готов за път Влак А1 е подменна на станция Младост. Идеята за тази снимка ми дойде спонтанно и с нея целя да покажа работната атмосфера в кабината

В зелено Дежурното осветление в кабината на мотриса тип "Скиф" хвърля зелена светлина върху пулта

64.19

Акредитиран фотограф

http://every.bg/251 - Метрото през очите на машиниста ( МС "Обеля" --> МС "Младост 1" )
http://every.bg/253 - Кадри от тунелите за метрото под НДК
Видеоклиповете са собственост на http://www.every.bg . Оператор: AceXe
http://every.bg/253 - Кадри от тунелите за метрото под НДК
Видеоклиповете са собственост на http://www.every.bg . Оператор: AceXe
Информация
Модератори