

Глобален модератор
Ще помоля колегата 45-111, да ни разкаже колкото се може по обстоино както за контролера така и за скъпия за много от нас единствен и много прогресивен за времето си лок-41-60. 

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Батко ви Риko e paбoтил c таа кошница преди много гoдини...

Администратор
А батко ни Рико може ли да разкаже нещо за тая "кошница"riko написа:Батко ви Риko e paбoтил c таа кошница преди много гoдини...



64.19

Администратор
41-60:choveka_vlak написа:Ще помоля колегата 45-111, да ни разкаже колкото се може по обстоино както за контролера така и за скъпия за много от нас единствен и много прогресивен за времето си лок-41-60.
64.19

Глобален модератор
И така, може ли да счетем, че 41-60 е както върха така и края на модернизацията на серия-41!. Като се имат в напредвид и предните два л-тива. Ще се радваме, да чуем мнението на " бате ви Рико"!. 

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

Администратор
41-60(нов №41-103) е наистина върхът в модернизацията на серия 41. Изградена върху рама от 41-ва серия, с талиги от 43-та серия, и вътрешно оборудване смесица между 41 и 43 и кош и кабини, изградени и проектирани изцяло в Електролокомотивно депо "Никола Коларов". За мен тази машина е и най - красивата от серията, но за съжаление вече не е между оцелелите... През 2000 г. след като първо е запалена, машината бива нарязана на гара Световрачане за вторични суровини и така един ценен исторически експонат си отива безвъзвратно.
Ето снимкиа на кабината за управление(снимката е с неизвестен автор, предоставена ми е от Иван Свиленов и след обработка съм я качил в railwaymodeling.com)

Ето снимкиа на кабината за управление(снимката е с неизвестен автор, предоставена ми е от Иван Свиленов и след обработка съм я качил в railwaymodeling.com)

64.19


Администратор
Бъркаш, на 41 103 бяха от 43-та серия, но с нормално преводно число на редукторите - тоест за 130 км/час. До средата на 90-те нямаше 43-ки за 110 км/час, всичко беше за 130, после някой реши и с цел по - рационалното използване на сцепното тегло да им нашиба редуктори от 41-ва серия и така се пръкна серия 43 500, която в момента обхваща всички представители на 43-та серия.Nikss написа:Талигите на 41 103 бяха Р-овски... виж, че котвичката на Хаслера е до 130.
По времето, когато е "сторена" 41 103, талигите от 43-та серия не са били проблемни с поддръжката, сайлент блокове, листове за ресорни пакети, пружини, втулки, водила, тяги - имало е всичко в Подуянския склад. Машината след излизането си е вървяла дълго време само на "Синия Дунав" за Русе(сега 4611/4612 Р-Сф-Р). После започва да кара "Варна експрес", в последните си години(в началото на 90-те кара и "Вида" експрес, който след това бива спрян и машината отново се връща във Варненския и Русенския график. Последните години от експлоатационния си живот, локомотив 41 103 прекарва в "бермудския триъгълник" на ЖП възел - София(машинистите с по - голям стаж ще се досетят на кой район казват така).
64.19

Мда, поправям се, сега погледнах на снимка и талигите наистина са от серия 43, заблудих се от това, че преди време някой беше споменал, че били от серия 43Р и затова била до 130, но затова направих справка и установих, че са от серия 43, а единственото от серия 43Р са били пантографите...
а да ти кажа, че освен от 41-ва на повечето 43-ки са сложени редуктори от бракувани и нарязани 42-ки. Да не говорим, че в Сз на някои от 45-ците едната група редуктори са оригинални, другата са от 42-ка.
Изобщо голяма простотия е било според мен това преустройване на 43-ките с редуктори за 110 km/h... амчи защо бракувахте и нарязахте 42-ките, а?




Администратор
Радвам се, че стигнахме до консенсус, тъй като историята на 41 103 съм я проучвал и съм имал щастието през 1998 г., когато млад и зелен хлапак бях още да се возя на нея малко. От депото до Илиянци и от там до Трияжна. Що се касае до снимките, не е лошо(съответно с опоменаване на автора) да се качат в тази тема, тъй като наистина този локомотив е най - интересния от всички модернизирани у нас 41-00.
64.19

Яд ме е, че трябва от снимките да си спомняме какви времена са били вместо да се наслаждаваме на живо на машините...
а иначе ще се погрижа да пусна снимки, но нека някой провери по галериите и селектира възможно най-доброто, аз ще допълня според моята колекция каквото не съм видял и предценил, че е интересно и мястото му е тук. 



Администратор
За да не се повтаряме само ще напомня, че 41-09 също беше обявена за музейна, но така и никой не я опази.
Що се касае до 41 103.3 гледам че и в "оня форум" са се активизирали по темата, след като ние разровихме в осилото. И там са казали същите неща, като и тук с разликата, че има още много да се изприказва по въпроса за този локомотив. Машината през 1999 г. когато вече бе горяла, заемаше по едно време 10-та до халето, после незнайно кой и защо я държеше на правата
в Подуяне. От там я прехвърлиха до струга, след това пак се мяркаше на 10-та. Един ден, когто отидох в депото на гости, мисля, че беше в началото на 2000 г., 41 103 беше в халето и се разкомплектоваше. Смъртта и бе предизвестена. Два - три месеца след това, повече така и не видях локомотива... Беше заминал за нарязване и нарязан.
С този акт, тогавашното управление на ОЛД - София "спомогна" за доунищожаване на и без това достатъчно унищоженото ни и занемарено музейно богатство. Локомотиви като 41-100, 41-103, не забравайки и 41-09, трябваше да се реставрират и директно закарат в Музея на транспорта в Русе и по този начин да се опазят от алчността на обкръжението на Й.В., което през 1999 - 2001 г. все още не бе изметено напълно от ръководните постове на локомотивното депо в София.
Що се касае до 41 103.3 гледам че и в "оня форум" са се активизирали по темата, след като ние разровихме в осилото. И там са казали същите неща, като и тук с разликата, че има още много да се изприказва по въпроса за този локомотив. Машината през 1999 г. когато вече бе горяла, заемаше по едно време 10-та до халето, после незнайно кой и защо я държеше на правата

С този акт, тогавашното управление на ОЛД - София "спомогна" за доунищожаване на и без това достатъчно унищоженото ни и занемарено музейно богатство. Локомотиви като 41-100, 41-103, не забравайки и 41-09, трябваше да се реставрират и директно закарат в Музея на транспорта в Русе и по този начин да се опазят от алчността на обкръжението на Й.В., което през 1999 - 2001 г. все още не бе изметено напълно от ръководните постове на локомотивното депо в София.
64.19
Информация
Модератори