Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

18 01 има проблем с блокирания двигател.
Ако се изнамери друг такъв или близък по ходови качества, може евентуално да се говори за пускане в експлоатация по атракционни влакове.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Labros написа:18 01 има проблем с блокирания двигател.
Ако се изнамери друг такъв или близък по ходови качества, може евентуално да се говори за пускане в есплоатация по атракционни влакове.
Има здрав двигател в ТУ-Варна сложен е на стенд за изпитания но не е пален от години.... в халето на машинния факултет е - може да се види от терасата на втория етаж
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Не е лошо да се направи постъпка за заснемане на двигателя и стендово изпитване и евентуално да се откупи и да се възстанови ДМ 18-01.
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

lok45111 написа:Не е лошо да се направи постъпка за заснемане на двигателя и стендово изпитване и евентуално да се откупи и да се възстанови ДМ 18-01.
Няма да имаш проблем със снимането..... там не е БДЖ :) Навремето ни казаха че "двигателите са от мотриси ГАНЦ" ( дали е имало и други ганцове.....) два са но единия е разрязан и е учебно пособие.... Има и интересни експонати - Д-30 и АИ-20......
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Не е лошо да се даде подробност и да се направи една фотосесия на тия мотори. Няма други мотриси - 18-ки са :lol:
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

lok45111 написа:Не е лошо да се даде подробност и да се направи една фотосесия на тия мотори. Няма други мотриси - 18-ки са :lol:
Марио, трябва да е в работен ден, най добре е към 9 сутринта да се отиде на място, ако не мога да дойда потърси доц. (а може вече да е проф.) Ангел Димитров - ръководител катедра ТТТ - няма да ти откаже......
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Не е лошо да се отиде. Мерси за информацията.

Все пак е редно да се дадат координати, от където Форум "Локомотиви" да изпрати официално писмо.
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Лошо, нямат служебни e-mail адреси или поне не са публикувани......
http://www.tu-varna.bg/tu-varnattt/imag ... alo/p1.jpg виж долния десен ъгъл на снимката, малко е тъмно но мисля че това е единия ГАНЦ
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

07 написа:Лошо, нямат служебни e-mail адреси или поне не са публикувани......
http://www.tu-varna.bg/tu-varnattt/imag ... alo/p1.jpg виж долния десен ъгъл на снимката, малко е тъмно но мисля че това е единия ГАНЦ
От 18-та серия е дизеловия двигател. Сега остава да се види как ще стане посещението в лабораторията по ДВГ.
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

http://www.tu-varna.bg/tu-varna/index.p ... &Itemid=32
Това е визитката на факултета, декана е двигателист, само да го намериш на телефона - няма да ти откаже, ще се опитам да намеря и адрес на електронна поща, ще ти го пратя на ЛС На инспекторката не звъни, не може да ти помогне...............
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

То хубаво ще се направи заснемане и запознаване с двигателя. Но въпроса е дали от Университета ще го предоставят при евентуалното възстановяване на 18-01. Все пак това е единствения работещ двигател и едва ли толкова лесно ще се лишат от него.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:То хубаво ще се направи заснемане и запознаване с двигателя. Но въпроса е дали от Университета ще го предоставят при евентуалното възстановяване на 18-01. Все пак това е единствения работещ двигател и едва ли толкова лесно ще се лишат от него.
Срещу замяна с дург двигател може и да се лишат. Предполагам, че ако им бъде даден един 5Д49(от 07-ма серия) ще сколасат да дадат този за възстановяването за движение на 18-01. Въпросът е обаче друг. До каква степен е възможно, мотрисата да бъде изтеглена обратно от музея и дали не е предадена безвъзмездно. Ако е второто - за възстановяване забрави. Ако пък е дадена с условие, то спокойно може Форума да задвижи въпроса и след някой и друг месец борба и писане до Михаля да си имаме напълно годна и движеща се 18-ка. При този вариант веднага би трябвало снимки да бъдат изтипосани на сайта на "Улпия турс", че да я налазят английско - германските жп маниаци и да и се намери по този начин достатъчно работа. Но! Първо трябва да се види двигателя, след това да се отправи предпожение до "БДЖ - ТПС - Локомотиви" ЕООД, след това да се пита ТУ - Варна за възможността за замяна и най - накрая да се висне на главата на ръководството в депо Г. Оряховица докато не станем свидетели на пътната проба на 18-01. А това сами се сещате, че ще означава протакане с месеци. Но си заслужава да се опита...
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Определено е добре да се опита, а резултатът ще е впечатляващ ако всичко се получи както трябва. 8)
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

18-01 не е предадена на музея. Стои там само, за да не е музея празен докато ги няма парните.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Първо мислете за началните етапи как да се свърши работата , след това за резултатите - те сами ще си проличат накрая.
Но най - важното е Марио да осъществи контакт с този декан и да се огледа двигателя.Ако е напълно годен , стои въпроса за разрешение за транспортирането му , след това ако бъдат намерени средства за неговото транспортиране , от къде следва да се издаде разрешение за превозването му до 18-00-ката и евентуално монтирането му на нея.Не е зле да се помисли и за пробите , който ще се направят , след това трябва отново "отгоре" да се разреши привеждането на мотрисата в движение , тъй като тя не е на собствена тяга.Накрая ще се определи каква ще е съдбата и и за какво ще се използва , едва тогава можем да гледаме резултатите от свършената работа.
Публикувай отговор

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация