Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:
Локомотиви №№ 201-207

Мнение от 44-134 »

Първите локомотиви за товарни влакове по железопътната линия Цариброд – София - Вакарел, както и пътническитес които имат поредни фабрични номера, са доставени от австрийската локомотивна фабрика STAATSEISENBAHN GESELLSCHAFT (StEG) – Wien през 1888 година. Те са общо 7 локомотива, с първоначални №№ 51 до 57. Носят имената на планини, както следва: №51-"Витоша", №52-"Рила", №53-"Стара планина", №54-"Средна гора", №55-"Родопи", №56-"Люлин" и №57-"Странджа".Тракционните им възможности позволяват в нагорнище25 ‰ да возят влак с маса 190 t и скорост 18 km/h.
Характерни особенности за локомотивите №№ 51-57 са сравнително високоразположения котел (височината на осовата линия от SOК=2260 mm), относително малкия диаметър на двигателните колооси (1106 mm) и външно разположения пароразпределителен механизъм, които дават един специфичен облик на машините и ги отличават по външен вид от всички наши локомотиви в края на XІX и началота на XX век.
Първоначално всички локомотиви от тази серия остават в депо София. След 1891 година някои от тях са преместени на линията Ямбол-Бургас, но повечето остават в района на офийската тракция за по-леки товарни и смесени влакове, а така също за помощни локомотиви на товарните влакове на в големите нагорнища. Отделни машини са изпращани и в други райони, например в русенската тракция. това се вижда от заповед № 30212/10 ноември 1901 г ., която гласи " Машината №53 от серията 51-57 може да циркулира между Русе и Каспичан".
Локомотивите №№ 51-57 запазват първоначалните си номерав продължение на 20 години. През 1902 година за късо време получават буквена серия S, но номерата им остават същите. При общото преномериране на локомотивния парк по системата от 1908 година получават № 201 до 207, с които работят до бракуването им през 1914 година, след 26-годишна служба.
Смята се, че локомотивите №№ 201-207 са бракувани малко преждевременно, за което са допринесли редица недостатъци по парните м котли, проявяващи се във все по-тежка форма през последните години от експлоатацията на всяка машина от серията.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Изображение
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Изображение
Изображение
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Технически Данни
Locomotive
201-207
TypeD-n2G
B1430mm
V35km/h
nxd2x500mm
h610mm
D1106mm
P10kgf/cm2
R2,2m2
Q(Qr)50,65t
A13,75t
Zr10340kgf
Tender
Type3T9,5
K5,0t
W9,5m3
Qt26,7t
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

Много бързо са си испеяли песента само за 26 години сигурно ремонтът им е бил труден щом са ги бракували преждевременно.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

veselintodorov написа:Много бързо са си испеяли песента само за 26 години сигурно ремонтът им е бил труден щом са ги бракували преждевременно.
Причината за изваждане на тези локомотиви е по - скоро ускорената доставка на по - съвременни конструкции парни локомотиви с по - голяма мощност.
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация