
Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm
Според вас съществува ли някаква техническа възможност, дори и минимална, за възстановяване на два или три локомотива 42 с цел обслужване на КПВ или ЛТВ?

Администратор
Съществува голяма възможност! Проблем обаче са вземанията на пари "под масата" от висши чиновници в министерства и дирекции, като така нещата се докарват главно до кривата круша. Да не забравяме, че все пак Чешките Железници експлоатират електрически локомотиви серия 230, които са напълно сходни с нашите 42-ки и ги поддържат образцово. Още повече, че при тях се поддържат голям брой локомотиви.
При нас като цяло не се запази нито една машина в напълно оригинален вид, което не говори добре за музейната политика на БДЖ. Единствената машина, която е с оригинален кош и оборудване, това е 42 072.9, която се намира в двора на Транспортния университет в София и възможността за възстановяването и като действащ музеен локомотив е сравнително голяма, но оня катили няма да я дадат за нищо, защото това за тях е "златна мина" за гнусната им популяризация и "пиар" акции как те запазват историята на железницата.
При нас като цяло не се запази нито една машина в напълно оригинален вид, което не говори добре за музейната политика на БДЖ. Единствената машина, която е с оригинален кош и оборудване, това е 42 072.9, която се намира в двора на Транспортния университет в София и възможността за възстановяването и като действащ музеен локомотив е сравнително голяма, но оня катили няма да я дадат за нищо, защото това за тях е "златна мина" за гнусната им популяризация и "пиар" акции как те запазват историята на железницата.
64.19

Глобален модератор
Не забравяйте варналийката 42.081. Тя е обявена за музейна. Добре е, че работи, защото ако нещо й се случи, съдбата й ще е ясна. От друга страна пък като работи може да й се случи нещо, което да я извади от строя и тогава я чака пак същата съдба. Така че не знам..... Трябва да се опази някак. Дайте идея как и какво може скромната ни група да направи в тая насока. То пък срамота - от 90 машини да остане една с оригиналния си шлифер!lok45111 написа:Съществува голяма възможност! Проблем обаче са вземанията на пари "под масата" от висши чиновници в министерства и дирекции, като така нещата се докарват главно до кривата круша. Да не забравяме, че все пак Чешките Железници експлоатират електрически локомотиви серия 230, които са напълно сходни с нашите 42-ки и ги поддържат образцово. Още повече, че при тях се поддържат голям брой локомотиви.
При нас като цяло не се запази нито една машина в напълно оригинален вид, което не говори добре за музейната политика на БДЖ. Единствената машина, която е с оригинален кош и оборудване, това е 42 072.9, която се намира в двора на Транспортния университет в София и възможността за възстановяването и като действащ музеен локомотив е сравнително голяма, но оня катили няма да я дадат за нищо, защото това за тях е "златна мина" за гнусната им популяризация и "пиар" акции как те запазват историята на железницата.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Глобален модератор
Досега с молитва и дъжд не е докаран, камо ли нещо по-съществено. Дай друга идея - действане на ниво дирекция "Локомотиви", Главна дирекция, намиране на връзки и т.н. Аз както знаете действам по въпроса с парните машини и ще ми дойде много да се залавям и с електрическите, макар и да ми се иска.KRAKOMOBILA написа:Аз мисля че 081 може да работи много време!Но ние можем само да се молим да не и се случи нещо
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.


Глобален модератор
Естествено, че не е по силите на един човек. Нали знаеш поговорката: "Сам човек е само за в клозета". Но ако се организира групичка, която да си разпредели задачите, ще потръгне работата. Бавно и трудно, но ще потръгне. Важното е упоритост, нахалство и да не се чака облага.KRAKOMOBILA написа:Нямам си и на представа тя дори не е на депо СФ !Просто не ми е по силите иначе бих направил така че да се пази се едно това е единствения локомотив на БДЖ
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Администратор
По въпроса с 42-ките с оригинален кош си спомням премеждията ми с катедра "ЕОЖТ" в ВТУ. Там един от многото "магнитини указатели"(въртят се според това как име е удобно) на име Андрей Семизоров ми създаде ред спънки за да не си свърша работата по оправянето на захранващото устройство 48V и частично възстановяване на някои схеми. Да не говориме, че тази машина гние на плаца на ВТУ без никакви грижи. И двете кабини, и машинното текат, поради което пода в последното се е надул и е изгнил. Аз смятам, че не е редно да се позволява такова нехайство от страна на властимащите, когато е засегнато музейното богатство на БДЖ.
64.19

Глобален модератор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Администратор

Администратор
Да, колега, прав си за 42 081. Но има вариант да се възстанови една действаща с части от 42 054 и 42 072, но дали това ще стане някога не се знаеdisell написа:42.081 не е напълно оригинална , така че не е много подходяща за деистващ музеен експонат ( пултовете и управлението на спомагателните машини са като на 43 сериия )

64.19
Информация
Модератори