Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

07 написа:От 75-77 ма серия двигатели няма ли да са по-подходящи за 04?
Двигателя на серия 75 е подходящ, но зацепването не съм сигурен дали ще съвпадне. Но според мен, най - удачен е двигател от "Фау", в София има достатъчно бройки - аз знам поне за два годни оборотни двигателя.
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Двигателите от 75 не са ли идентични с тези на 04?
Мнения: 245
Регистриран на: Сря Фев 01, 2006 11:04 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от pavel »

Не са. Сещам се за възможност за доставка на що-годе годни оригинални двигатели от Австрия. Австрийската серия 2143, която не знам дали все още се експлоатира, е точно със същите двигатели - Т12. Да не се бърка обаче с по-масовата серия 2043, която е почти идентична на 2143, но с друг вид двигатели. Ама мангизи откъде....
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

lok45111 написа:
07 написа:От 75-77 ма серия двигатели няма ли да са по-подходящи за 04?
Двигателя на серия 75 е подходящ, но зацепването не съм сигурен дали ще съвпадне. Но според мен, най - удачен е двигател от "Фау", в София има достатъчно бройки - аз знам поне за два годни оборотни двигателя.
Кое зацепване - ДВГ с трансмисията ли?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

ДВГ с хидропредавката и ходообръщателя. Абе то ако се реши пак да се подхване възстановяването на 04 012-1 лесно ще и намерим ДД, тя да влезе в цеха и да се почне работа по нея.
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

lok45111 написа:ДВГ с хидропредавката и ходообръщателя. Абе то ако се реши пак да се подхване възстановяването на 04 012-1 лесно ще и намерим ДД, тя да влезе в цеха и да се почне работа по нея.
Ако ДД е бил годен, може да го стегнем, ако има други двигатели като цяло негодни - можем да успеем да изстискаме 12 годни БЦГ - преди години така спасихме от рязане една шкода RTO - от бракувани двигатели събрахме годен КВ и 6 годни БЦГ.........
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

И тази идея не е лоша, въпроса е колко ДД има запазени. И този вариант с възстановяване е идея, въпроса е колко пари ще струва и дали БДЖ - ЕАД ще се съгласи на това нещо.
64.19
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Това възстановяване си има и лоша страна - изобщо не се знае какъв ресурс има така възстановения двигател....
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Да се надяваме да се получи нещо. Имам много добро предчувствие, но няма да казвам повече засега. Само ще напиша цифрата 2020. ;)
SGP
Мнения: 7
Регистриран на: Сря Авг 30, 2006 8:14 am

Мнение от SGP »

ДВГ от 2020.01? Интересно... Има ли такъв шанс? Защо все си мисля, че австрийците по-скоро биха си направили 2020.01, отколкото да ни дават ДВГ... Пък може и да греша... Дано има положително развитие, определено ме заинтригувахте!

Доколкото си спомням 2020.01 е претърпяла авария в едната дизелмоторна група и до последно /1980 г./ се е движила само с един ДВГ. Поправете ме, ако бъркам.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

SGP написа:ДВГ от 2020.01? Интересно... Има ли такъв шанс? Защо все си мисля, че австрийците по-скоро биха си направили 2020.01, отколкото да ни дават ДВГ... Пък може и да греша... Дано има положително развитие, определено ме заинтригувахте!
Не визираме вземане на ДВГ от машината, а по - скоро възстановяване и на двете машини. Преди години, австрийците искаха да вземат двете наши 04-ки, като 012 възстановят и върнат, а 025 използват за части за 2020.01, което в последствие не стана, а 012 и 025 бяха значително разграбени, особено 025, която кажи - речи е гол кош на талиги. ЗА 012 и 2020.01 може да се приложи експеримент с двигатели от 52-ра серия, стига да се намери начин за пасване с ХПК и ХО.
SGP написа:Доколкото си спомням 2020.01 е претърпяла авария в едната дизелмоторна група и до последно /1980 г./ се е движила само с един ДВГ. Поправете ме, ако бъркам.
2020.01 е претърпяла авария в дизелмоторна група, не грешиш. След като бива бракувана и извадена от експлоатация, машината бива поставена на звено в западната гара на Виена, където и до днес се съхранява. Използва се като локомотив - паметник.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Онзи ден се качвах в 04 012.1 или по - точно в остатъците от нея. Втреших се от видяното. Двигателите са разглобени, вероятно с цел да се извлече цветния метал от тях. И двете кабини са доста изтърбушени, контролера в първа кабина незнайно защо се намира на земята. Директните спирачки са разглобени и от тях липсва месинговия шибър. За кабелаж няма да говорим - ясно е, че го няма. Дори и номерните табели липсват!

Въобще жалка картинка! Ако се реши някой ден възстановяване, то надали ще е възможно при тази степен на унищожаване на локомотива. Изключително болно ми е, че по този начин съсипваме музейните си експонати, но това е горчивата истина!
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

А 025 по - ограбена ли е , или от нея и 012 може да се сглоби нещо?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:А 025 по - ограбена ли е , или от нея и 012 може да се сглоби нещо?
04 025.3 е гол кош на оригинални талиги вече. Машината е набутана в "Моргата" в депо София и общо взето не става от нея нищо друго освен скрап. Преди, когато имаше нещо в нея, не съумяха да я опазят, сега ще си чупим главите, че нямаме запазен екземпляр. В склада има нови контролери и разни други чаркове за 04-ки, но важни агрегати не могат да се намерят.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Вижте на какви снимки попаднах в един сайт:

Изображение

Изображение

Изображение

А сайтът е този.
Публикувай отговор

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация