
Абсолютно нито един автобус не минава през гара Дамяница. Просто заради ританицата между БДЖ и община Сандански това не е заложено в транспортната схема. Това, което казва Наско най-вероятно е било инцидентно - може би специално е било уговорено с шефа на фирмата да се вземе някого. Като знам стопанина на автобусите за Мелник - МТК-Транс, дъщерна на Юнион Ивкони, те никога не биха направили връзка с влак, в добавка държат половината курсове София-Сандански. В същност в посока към селата и Мелник минават на 100-тина метра от нея, но не спират - то няма и спирка. Спирката е на около 200 метра по-рано - на разклона за с. Дамяница, а следващата - чак в Ново Делчево. На връщане най-близката спирка ви я казах - при Техномаркет Европа. Пак повтарям, просто няма начин да стигнете навреме до Мелник с 5621.
Рейсът Благоевград - Мелник минава през Сандански само в случай, че има слизащи в Сандански, иначе не се отбива от главния път и продължава директно за Мелник. Пътнически превози Благоевград не за всички автобуси са си платили разрешение за влизане в Сандански.
Рейсът Благоевград - Мелник минава през Сандански само в случай, че има слизащи в Сандански, иначе не се отбива от главния път и продължава директно за Мелник. Пътнически превози Благоевград не за всички автобуси са си платили разрешение за влизане в Сандански.
Наистина не си спомням кога беше, (може би са 2 или 3 години, а може и повече) но автобуса за Мелник минаваше през гара Дамяница и пътници от 5621 се качваха на него. Със сигурност и в обратната посока - пътници от Мелник са слизали за 5610.
Какво имаш предвид под ританица между БДЖ и община Сандански. Подозирах, че има нещо, защото скоро се интересувах от разписанието на градския автобус от гара Сандански и не успях нищо да открия в интернет. Един мой съученик работи в общината и ми изпрати сутрешните часове (само те ме интересуваха): 7:50, 9:30, 11:50. Какво излиза? Че ако пристигнеш в Сандански с 50131 в 7:07, ще чакаш автобуса 43 минути.
За 5621 автобуса поне е идеален. Недоумявам обаче за какво е автобуса в 9:30, след като 360 е в 9:45, а 361 е в 10:08.
Ако продължа с другите часове, (добре, че ги нямам) може да се предположи колко ще са удобни за пътниците.
А в Петрич пък, знаете - положението е по-зле - там няма и автобус до гарата. Писал съм преди за некадърно направените връзки в Генерал Тодоров - или се чака много, или няма връзка. Веднъж само исках да стигна в Петрич по-рано - с 50131, на Генерал Тодоров трябваше да чакам 30 минути за 52207. Това беше в ГДВ 2008, в сегашния се чака 25 минути. Можете ли да се досетите за причината? ЛТВ 50741 е с предимство тук.
Какво имаш предвид под ританица между БДЖ и община Сандански. Подозирах, че има нещо, защото скоро се интересувах от разписанието на градския автобус от гара Сандански и не успях нищо да открия в интернет. Един мой съученик работи в общината и ми изпрати сутрешните часове (само те ме интересуваха): 7:50, 9:30, 11:50. Какво излиза? Че ако пристигнеш в Сандански с 50131 в 7:07, ще чакаш автобуса 43 минути.


Ако продължа с другите часове, (добре, че ги нямам) може да се предположи колко ще са удобни за пътниците.
А в Петрич пък, знаете - положението е по-зле - там няма и автобус до гарата. Писал съм преди за некадърно направените връзки в Генерал Тодоров - или се чака много, или няма връзка. Веднъж само исках да стигна в Петрич по-рано - с 50131, на Генерал Тодоров трябваше да чакам 30 минути за 52207. Това беше в ГДВ 2008, в сегашния се чака 25 минути. Можете ли да се досетите за причината? ЛТВ 50741 е с предимство тук.


Ританицата се състои в това, че комисията по транспорт към общината няма да заложи курсове на автобуса до гарата за международните влакове докато последните не започнат да обслужват пътници от/за Сандански с цел Благоевград и София. Абсолютно поради същата причина маршрутите на селските и мелнишките рейсове не е заложено да преминават през гара Дамяница. Дори се говореше за изцяло спиране на градския автобус за гарата, но се уплашиха, че пътуващите с влак баби и дядовци ще вдигнат патърдия до небето. Има много малко хора, отиващи на работа с този автобус, понеже повечето работещи предприятия са в посока гарата, но малко наистина, защото фирмите-собственици са осигурили служебни автобуси. За автобусните превозвачи всичко това е добре дошло, тъй като си правят връзки с автобусите от/за София. Пакетите линии от общинската транспортна схема и от републиканската квота на община Сандански са така определени и отдадени на концесия, че в тях влизат и силно натоварени и печеливши курсове до София, и такива до селата. Демек не може една фирма да налапа всичко за София, а друга да лангърка само празни селски рейсове.
Ето тук я има транспортната схема, но много от курсовете са закрити и не се изпълняват от превозвачите, понеже няма кой да пътува.
http://www.sandanskibg.org/news/search. ... %E2%E8%E5=
Ето тук я има транспортната схема, но много от курсовете са закрити и не се изпълняват от превозвачите, понеже няма кой да пътува.
http://www.sandanskibg.org/news/search. ... %E2%E8%E5=
Както се бях настроил срещу общината... сега вече е ясно, че БДЖ-то е виновно. Проследих цялата ти одисея с влаковете 36х и се надявам най-после да настъпи промяна. Но пък явно трябва и всички общини в югозапада (от Благоевград до Петрич) да се погрижат за това, да има повече влакове по пета линия, така, както на други места в страната са се преборили за това. И да не излезе някой пак с оправданието, че нямало пътници? Пътници има и сега, ама не се отчитат, защото парите им за билети не отиват в БДЖ. Отделно ще има повече пътници, ако има повече влакове с удобни връзки и удобни часове на заминаване/пристигане. Бързите да са бързи, но да има и пътнически. Как да не ме е яд, като мина през участъка Перник-София и видя флотилията от мотриси?

Има и нещо друго. Автобусът до гарата се обслужва от фирма ЕТ Руми със собственик Румен Пачов. Специално тази фирма държи само крайградско-селски линии - до Левуново, Склаве, Ласкарево, Струма, Лебница, Катунци...тоест без курсове до Благоевград и София. С една дума все автобуси, които би трябвало да минават през гарите и да вземат пътниците от влаковете. Румен Пачов освен това е общински съветник и дори зам. председател на въпросната общинска постоянна комисия, отговаряща за транспорта. По принцип тази комисия контактува с БДЖ за това какви влакове са нужни, в колко часа, къде да спират на територията на общината и т.н. Румен е взел присърце проблема с международните влакове и докато на БДЖ не им дойде акъла, връзки за влаковете няма да има, ще остане само градският автобус за гара Сандански, колкото да не е без хич. Това е положението. Така и трябва, докато темерутите от пътническите превози не се осъзнаят.
Имам въпрос.Последният автобус от ж.п. гара Сандански до града събира пътниците , слезли от 50133.Когато ходих там , попаднах на това.Питам се за такъв влак като 362 осигурен ли е превоз , или пътниците ги чакат с коли? Все пак говорим за хора , които с тежки чанти и багаж слизат от екскурзия или разхода в Гърция.

Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm
Самите гари в Сандански и Петрич са доста на отдалечено разстояние, затова много мои познати изобщо не се занимават с БДЖ, хващат си автобуса и право на центъра. А дали Сандански изобщо има градски транспорт - това едруг въпрос, предполагам, ако има е по-зле и от нашият в БгVESO написа:Имам въпрос.Последният автобус от ж.п. гара Сандански до града събира пътниците , слезли от 50133.Когато ходих там , попаднах на това.Питам се за такъв влак като 362 осигурен ли е превоз , или пътниците ги чакат с коли? Все пак говорим за хора , които с тежки чанти и багаж слизат от екскурзия или разхода в Гърция.


Веско, прочети внимателно предишните постове - надълго и нашироко обясних защо за международните няма автобус. Та както казваш - вариантът е или някой да те чака, или с такси. Автобус ще има, когато от БДЖ - Пътнически превози си оправят гламотиите с пишман-международното съобщение. Ти работиш в областта на правото и като прочетеш закона за автомобилните превози и наредбата на МТ за обществен превоз на пътници ще видиш, че абсолютно никой не задължава общинските комисии по транспорт, които определят маршрутите на автобусните линии на територията на съответната община, броят на курсове по тях и самите разписания, да се съобразяват с БДЖ. После фирмите-превозвачи се явяват на конкурс за отделните пакети и който спечели, поема съответния пакет за срок от 5 години и го изпълнява в съответствие с маршрута и разписанието. Конкретно в случая има определено разписание, което се спазва от превозвача и толкова. Градският транспорт на Сандански се състои само от тази линия, автобусът по маршрута е само един и минава от дъжд на вятър - само когато има влак изключая международните и сутрин и вечер по един курс за работниците. Единият автобус е този МАН, който си показал, а другият - един Мерцедес 0 305 и се въртят през ден, като единият е на линия, а другият - резерва. В Петрич дори и това няма.

То там дефакто никога не е имало нормален такъв. В Сандански навремето имаше цели 9 (девет) градски автобусни линии, като 4 от тях си бяха чисто градски, а другите хем обслужваха града, хем близките села. Сега остана само двойката от дъжд на вятър, а навремето по нея се движеха съчленени автобуси на всеки 7 минути! В Петрич имаше 6 автобусни линии, но всичките бяха две по две обиколни (общ обиколен маршрут, но с противоположна посока) с начална и крайна спирка площада пред гарата. Пояснявам - по трите обиколни маршрута единицата обикаляше в едната посока, двойката в другата. По същия начин бяха 3 и 4, както и 5 и 6. По всяка от линиите се движеше само по един единичен автобус да обира пътниците, който се чакаше горе-долу по един час. Сега няма нищо.
Ако има воля от страна на БДЖ, въпросът много лесно се решава - взема се един тривагонен ЕМВ Дезиро, което да пътува два пъти дневно от Благоевград до Петрич, като на Благоевград прави връзка с международните (които ще са с повече вагони естествено), също и на Сандански с малко чакане и спира на всяка керемидка по маршрута. Дори може от Ген. Тодоров първо да отива до Петрич, а после да се връща и да отива до Кулата. Хем вълкът сит, хем агнето цяло... Ама кой да се сети.....
Ако има воля от страна на БДЖ, въпросът много лесно се решава - взема се един тривагонен ЕМВ Дезиро, което да пътува два пъти дневно от Благоевград до Петрич, като на Благоевград прави връзка с международните (които ще са с повече вагони естествено), също и на Сандански с малко чакане и спира на всяка керемидка по маршрута. Дори може от Ген. Тодоров първо да отива до Петрич, а после да се връща и да отива до Кулата. Хем вълкът сит, хем агнето цяло... Ама кой да се сети.....

Може, да. Автобусът е частен петрички. Кулата е към община Петрич, не Сандански. Сега хич не знам къде спират петричките селски рейсове, понеже автогарата я разтуриха - щяха да строят хипермаркет на нейно място, но проектът беше замразен и призрачната сграда стана свърталище на наркомани, понеже не я събориха до края. Предполагам, че някъде около центъра. Ще строят нова автогара, но нямам информация кога и къде ще бъде.

Сравних времепътуванията за 2010 г. на някои от влаковете по пета линия със сегашния ГДВ. Ето какво излиза:
МБВ 360 +7'
МБВ 361 -4'
МБВ 362 -3'
МБВ 363 -0
БВ 5610 -12'
БВ 5611 +5'
БВ 5620 +2'
БВ 5621 +1'
БВ 5622 -1'
БВ 5623 +2'
БВ 5624 +3'
БВ 5625 -16'
ПВ 50110 -11'
ПВ 50110 -15'
ПВ 50131 +11'
ПВ 50132 -4'
ПВ 50133 +1'
ПВ 50134 +3'
Изводите са ясни:
360 е разтегнат за сметка на 361, явно през ГДВ 2010 360 ще чака за среща 361, мястото би трябвало отново да е Кресна.
362 обаче и през новата година ще чака за среща 363 на Генерал Тодоров.
5610 и 5625 са понатегнати малко, но 5622 си остава разтегнат. 5621 явно пак ще си виси на Благоевград най-малко 10 минути за среща с 360, който пък почти винаги закъснява.
Пътническите между София и Благоевград са ускорени доста, но пък 50131 са го издокарали - сигурно ще виси за срещи с 462 и 5622.
МБВ 360 +7'
МБВ 361 -4'
МБВ 362 -3'
МБВ 363 -0

БВ 5610 -12'

БВ 5611 +5'
БВ 5620 +2'
БВ 5621 +1'
БВ 5622 -1'
БВ 5623 +2'
БВ 5624 +3'
БВ 5625 -16'

ПВ 50110 -11'
ПВ 50110 -15'

ПВ 50131 +11'

ПВ 50132 -4'
ПВ 50133 +1'
ПВ 50134 +3'
Изводите са ясни:
360 е разтегнат за сметка на 361, явно през ГДВ 2010 360 ще чака за среща 361, мястото би трябвало отново да е Кресна.
362 обаче и през новата година ще чака за среща 363 на Генерал Тодоров.
5610 и 5625 са понатегнати малко, но 5622 си остава разтегнат. 5621 явно пак ще си виси на Благоевград най-малко 10 минути за среща с 360, който пък почти винаги закъснява.
Пътническите между София и Благоевград са ускорени доста, но пък 50131 са го издокарали - сигурно ще виси за срещи с 462 и 5622.

Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm
Информация
Модератори