
Администратор
"ВИТОША ЕКСПРЕС" е влак, съставен от 10 вагона, произведени по поръчка на Правителството на Народна Република България през 1975 г. в завода VEB Waggonbau - Gorlitz. Вагоните са изпълнени с талиги Gorlitz V, с динамогенераторна уредба и позволяват максимална скорост от 160 км/час.
Малко история
Композицията е закупена след като при своята визита в Германия, Тодор Живков остава очарован от правителствения влак на Ерих Хонекер. След завръщането си у нас, той възлага на Политбюро да проучи и направи постъпления за доставката на влак, който да осигурява пълна автономност на пътуващите и да дава възможност за ръководене "от разстояние". За не повече от 2 г. е поръчан и доставен влакът, като същият бива зачислен в Правителствения ремиз на гара София. Поддръжката и обслужването на влака е възложена на тамошния персонал, като достъпа до Ремиза и бил ограничен, а охраната възложена на УБО. У нас "ВИТОША ЕКСПРЕС" е изпълнявал редица пътувания с наши и чужди делегации, като не един и два са случаите, в които само отделен вагон от състава се прикача към обикновен влак - това е ставало предимно по искане на Петър Младенов, който често е пътувал на лов по Шуменското плато.
Братска дружба или пътуването с Ким Ир Сен
При визитата на Ким Ир Сен в НРБ, "ВИТОША ЕКСПРЕС" е прикачен към неговия правителствен влак и внушителната композиция от над 20 вагона поема от Димитровград ЮЖ към София, а след това и Хисар. По време на пътуването, Ким Ир Сен прави визита и среща с Първия в личния му салон - вагон, за което ще стане дума по - надолу в темата.
От Виена до Москва
Пътувалите като обслужващ персонал с "ВИТОША ЕКСПРЕС" с охота споделят за пътувания на правителствената композиция до Виена, Белград, Будапеща и дори Москва. Вагоните на правителствения влак са пригодени за пътуване с талиги за междурелсие 1520 мм и възможност за монтиране на автосцепка СА-3, като тези възможности са използвани. Влакът е пътувал с политическа делегация за конгрес в Москва.
____________________________________
Съставът
Както се спомена в темата, "ВИТОША ЕКСПРЕС" е съставен от 10 вагона, които по долу ще опиша по номер, тип, предназначение и някои интересни факти:
51 52 99 40 070-2 Салон - вагон, предназначен за Тодор Живков и най - високопоставените му гости. Вагонът разполага с две лични спални помещения, като според слуховете едното е било предназначено за Мара Малеева, която обаче така и не е пътувала с този влак;
51 52 99 40 071-0 Салон - вагон за Външния министър или гости от чужди делегации. Обикновено с този вагон е пътувал Петър Младенов, но не рядко е използван и от други високопоставени лица;
51 52 99 40 072-8 Салон - вагон за гости на Първия. Вагонът е идентичен по оборудване с 071, като не рядко е използван от Политбюро при пътувания.
51 52 99 40 073-6 Вагон за обслужващ персонал и по - нископоставени правителствени служители. В този вагон са пътували и охранителите от УБО, както и задължителните за онова време служители на ДС;
51 52 99 40 074-4 Вагон, идентичен с 073, използван със същото предназначение.
51 52 99 40 075-1 Вагон - ресторант без кухния. Предлага 36 седящи места в две помещения - малко и голямо.
51 52 99 40 076-9 Вагон - кухня, оборудван с всичко необходимо за съхранението и приготвянето на пълната гама ресторантски ястия.
51 52 99 40 077-7 Радио - свързочен вагон. Този вагон е бил на подчинение на УБО и в него са допускани само служители на тази структура или на Армията. Вагонът е интересен с това, че покрива е от пластмаса и на горната му част е монтирана приемо - предавателна антена. Радиооборудването във вагона е производство на RFT.
51 52 99 40 078-5 Служебен вагон с дизелов генератор, помещение за началник - влака и фургонно отделение за багажи.
51 52 99 40 079-3 Служебен вагон за превоз на автомобилите на Първия, в който има гаражно отделение с възможност за товарене от челната стена или през голяма врата на страницата, както и помещения за пътуване на шофьорите и други обслужващи лица.
Малко история
Композицията е закупена след като при своята визита в Германия, Тодор Живков остава очарован от правителствения влак на Ерих Хонекер. След завръщането си у нас, той възлага на Политбюро да проучи и направи постъпления за доставката на влак, който да осигурява пълна автономност на пътуващите и да дава възможност за ръководене "от разстояние". За не повече от 2 г. е поръчан и доставен влакът, като същият бива зачислен в Правителствения ремиз на гара София. Поддръжката и обслужването на влака е възложена на тамошния персонал, като достъпа до Ремиза и бил ограничен, а охраната възложена на УБО. У нас "ВИТОША ЕКСПРЕС" е изпълнявал редица пътувания с наши и чужди делегации, като не един и два са случаите, в които само отделен вагон от състава се прикача към обикновен влак - това е ставало предимно по искане на Петър Младенов, който често е пътувал на лов по Шуменското плато.
Братска дружба или пътуването с Ким Ир Сен
При визитата на Ким Ир Сен в НРБ, "ВИТОША ЕКСПРЕС" е прикачен към неговия правителствен влак и внушителната композиция от над 20 вагона поема от Димитровград ЮЖ към София, а след това и Хисар. По време на пътуването, Ким Ир Сен прави визита и среща с Първия в личния му салон - вагон, за което ще стане дума по - надолу в темата.
От Виена до Москва
Пътувалите като обслужващ персонал с "ВИТОША ЕКСПРЕС" с охота споделят за пътувания на правителствената композиция до Виена, Белград, Будапеща и дори Москва. Вагоните на правителствения влак са пригодени за пътуване с талиги за междурелсие 1520 мм и възможност за монтиране на автосцепка СА-3, като тези възможности са използвани. Влакът е пътувал с политическа делегация за конгрес в Москва.
____________________________________
Съставът
Както се спомена в темата, "ВИТОША ЕКСПРЕС" е съставен от 10 вагона, които по долу ще опиша по номер, тип, предназначение и някои интересни факти:
51 52 99 40 070-2 Салон - вагон, предназначен за Тодор Живков и най - високопоставените му гости. Вагонът разполага с две лични спални помещения, като според слуховете едното е било предназначено за Мара Малеева, която обаче така и не е пътувала с този влак;
51 52 99 40 071-0 Салон - вагон за Външния министър или гости от чужди делегации. Обикновено с този вагон е пътувал Петър Младенов, но не рядко е използван и от други високопоставени лица;
51 52 99 40 072-8 Салон - вагон за гости на Първия. Вагонът е идентичен по оборудване с 071, като не рядко е използван от Политбюро при пътувания.
51 52 99 40 073-6 Вагон за обслужващ персонал и по - нископоставени правителствени служители. В този вагон са пътували и охранителите от УБО, както и задължителните за онова време служители на ДС;
51 52 99 40 074-4 Вагон, идентичен с 073, използван със същото предназначение.
51 52 99 40 075-1 Вагон - ресторант без кухния. Предлага 36 седящи места в две помещения - малко и голямо.
51 52 99 40 076-9 Вагон - кухня, оборудван с всичко необходимо за съхранението и приготвянето на пълната гама ресторантски ястия.
51 52 99 40 077-7 Радио - свързочен вагон. Този вагон е бил на подчинение на УБО и в него са допускани само служители на тази структура или на Армията. Вагонът е интересен с това, че покрива е от пластмаса и на горната му част е монтирана приемо - предавателна антена. Радиооборудването във вагона е производство на RFT.
51 52 99 40 078-5 Служебен вагон с дизелов генератор, помещение за началник - влака и фургонно отделение за багажи.
51 52 99 40 079-3 Служебен вагон за превоз на автомобилите на Първия, в който има гаражно отделение с възможност за товарене от челната стена или през голяма врата на страницата, както и помещения за пътуване на шофьорите и други обслужващи лица.
64.19


Администратор
Нека да споделя още нещо. В момента, съставът ан "ВИТОША ЕКСПРЕС" се отдава за атракционни, фирмени и други пътувания по специална тарифа на БДЖ - Пътнически превози ЕООД. На разположение на желаещите са вагони 070, 071, 072, 073, 074, 075, 076 и в случаите на пътуване по неелектрифициран участък и вагон - машинния 078. Съгласно претенциите на клиента могат да бъдат включени или всички описани вагони, или определени от Клиента след получаване на офертата.Nikss написа:Браво, нека ни е честит новия раздел, страхотни теми.
Вагоните с номера 077 и 079 не се включват в атракционни и туристически пътувания по разбираеми причини - първият е радио-свързочния вагон, който все още е собственост на НСО, а вторият - поради малкия си капацитет за пътуващи лица и специалното си приложение.
Вагон 079 може да бъде включен при желаие от страна на Клиента да бъдат превозени един или два автомобила - обикновено това би се случило при фирмено или друг вид бизнес - пътуване.
За повече информация относно условията, цените и подробностите по наемането на влака: БДЖ - ЕАД, Централно управление, Г-жа Недялка Райкова, Директор Маркетинг и тарифи при Дирекция "Пътнически превози"
64.19
Вече имаме и първите въпроси за тези вагони.Днес сутринта получих два писма по електронната поща , в едно от които пишеше следното:
Dear Veselin,
.................
see on the railfaneurope website your pictures from the Bulgarien salon carriages/goverment train-called Vitosha express. in which station/Depot in Sofia stands this carriages? Can you tell me an individual contacts for this place? I have a special quеstion. 1984 year travels the korean präsident Kim Il Sung with his nordkoren san/Gouvernement train to Russia and eastern Europe. Exist es pictures or news paperarticel from this train ride in the archive from the goverment depot or by BDZ is from Vitosha express? Can you read over this question with the personal/carrige stewards from this train. Which BDZ- carriages runs in this train from Russe/Giurgiu to Sofia and back?
Thanks
Heiko Müller
Сега се чудя как да отговоря на човека. Какво е било това идване на корейския президент в Източна Европа и какъв влак е ползвал , още повече , че един от добавените файлове в писмото изглежда така:
http://www.foto.bg/data/1847/Scannen0012.jpg
Нека някой , който разбира немския да преведе за какво става дума в този изрязък от вестник (предполагам).
Dear Veselin,
.................
see on the railfaneurope website your pictures from the Bulgarien salon carriages/goverment train-called Vitosha express. in which station/Depot in Sofia stands this carriages? Can you tell me an individual contacts for this place? I have a special quеstion. 1984 year travels the korean präsident Kim Il Sung with his nordkoren san/Gouvernement train to Russia and eastern Europe. Exist es pictures or news paperarticel from this train ride in the archive from the goverment depot or by BDZ is from Vitosha express? Can you read over this question with the personal/carrige stewards from this train. Which BDZ- carriages runs in this train from Russe/Giurgiu to Sofia and back?
Thanks
Heiko Müller
Сега се чудя как да отговоря на човека. Какво е било това идване на корейския президент в Източна Европа и какъв влак е ползвал , още повече , че един от добавените файлове в писмото изглежда така:
http://www.foto.bg/data/1847/Scannen0012.jpg
Нека някой , който разбира немския да преведе за какво става дума в този изрязък от вестник (предполагам).

Администратор
Като гледам вагона на снимката, това си е вагон от влака на Ким Ир Сен. Вагоните са произведени също в ГДР, но са правени по тертипа на руските вагони за международно съобщение.
У нас, при визитата на Ким Ир Сен, влакът му е прикачен към "Витоша"-та и заедно са пътували из България.
А иначе не е лошо, Веско да преведеш писмото с въпросите за "ВИТОША ЕКСПРЕС", може и да намерим отговори на тях
У нас, при визитата на Ким Ир Сен, влакът му е прикачен към "Витоша"-та и заедно са пътували из България.
А иначе не е лошо, Веско да преведеш писмото с въпросите за "ВИТОША ЕКСПРЕС", може и да намерим отговори на тях

64.19
Значи от това , което човекът ми е писал , иска да разбере няколко неща.lok45111 написа:Като гледам вагона на снимката, това си е вагон от влака на Ким Ир Сен. Вагоните са произведени също в ГДР, но са правени по тертипа на руските вагони за международно съобщение.
У нас, при визитата на Ким Ир Сен, влакът му е прикачен към "Витоша"-та и заедно са пътували из България.
А иначе не е лошо, Веско да преведеш писмото с въпросите за "ВИТОША ЕКСПРЕС", може и да намерим отговори на тях
1. къде се намират вагоните (тук няма проблем , "Ремиз" ще му го преведа на английски) , но освен това иска и телефони за контакти.Тук Марио не се и съмнявам , че ще помогне , но представи си се звънне , а служителят на Ремиза не разбира английски.И каква конкретна информация може да даде? Тогава какво правим? Знам , че в Германия има фирми , отделно от държавната железница , които освен , че стопанисват въпросните халета и композициите с тях , организират атракционни пътувания и дори се заминават с туроператорски бизнес , извън границите на техните "правомощия".Пример - една фирма , която стопанисва хале , в което има ретро вагони , организира екскурзии из Европа с автобуси - нещо , съвсем различно , но телефоните за контакти са едни и на тях можеш да получиш както информация в колко часа заминава автобус за Виена , така и кога можеш да организираш атракционно пътуване из страната с влаковата композиция.
2. това , което иска е малко сложно.Казва ми , че знае за пътешествието на Ким Ир Сен в Европа , но пита дали има снимки от това събитие , отразени у нас.Може би предполага , че на тях ще се виждат вагоните на "Витоша Експрес" , прикачени към корейския влак.Аз лично не знам как да помогна , а ми се иска , понеже човекът е свестен и няколко пъти ми подава информация за движение на вагони към нашата страна - инфото за серии 71 и 76 ми го каза именно той.
3. в добавка към горното искане , той пита дали мога да задам въпроса му към "personal/carrige stewards from this train." , като тук може би има предвид тези , които стопанисват в момента вагоните.Евентуално дали разполагат със снимки от въпросното пътуване и кои точно от вагоните на "Витоша"-та са ходили до Русе и Гюргево.
Тоест e-mail-ът ти е:NiGhtPiSH написа:Веско прати ми файла на мейла, че не ми отваря от тук foto.bg за да го видя и преведа.
bgracer2010 at gmail dot com
bgracer2010@gmail.com.
Няма проблем , сега ще ти ги изпратя.

Администратор

Администратор
След проведен разговор с началника на служба "Ремиз" давам информация относно пътуването на Ким Ир Сен у нас:
От София, няколко вагона от "ВИТОША ЕКСПРЕС" заминават с локомотив серия 04 на чело към Димитровград ЮЖ. Във влака пътува Пенчо Кубадински. На гара Димитровград ЮЖ, влакът на Ким Ир Сен, който се е състоял от 12 вагона - по конструкция на коша идентични с масовите руски вагони, се прикача към нашия състав и с два локомотива серия 04 заминават към София, където влака се гарира на коловоз в служба "Ремиз" за да се зареди с вода, гориво и да се включи на зарядно за акумулаторните батерии. На следващия ден, отново същата сдвоена композиция заминава към гара Хисар, където Ким Ир Сен и Пенчо Кубадински отсядат в почивната станция на ЦК на БКП. Влакът поради малката дължина на хисарските коловози е разделен на три части и гариран на двата отклонителни коловоза и на парчето откъм прелеза. Охранява се денонощно от УБО и Народна милиция. Ким Ир Сен престоява три дни до датата на насрочената среща с Тодор Живков, когато цялата композиция отново се събира и пристига в гара София, където веднага след срещата, корейския лидер отпътува към Румъния. Снимки на това пътуване не успяхме да намерим, вероятно тогава не е било актуално за медиите да снимат самия влак.
Що се касае до контакт за пътуване, най - добре е да се свърже с г-жа Недялка Райкова, директор отдел "Маркетинг и тарифи" при "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД.
Друга подробност в момента е, че вагоните на "ВИТОША ЕКСПРЕС" се консервират за зимния сезон, тоест явно няма клиентела за тях. Ще е хубаво да се намери работа, че без вода и запаси напролет може и да не могат да ги екипират, утайките и зимата ще им разкажат играта.
Що се касае до това, кои вагони могат да пътуват - отговора е цялата композиция без радиосвързочния вагон 99 40-077-7. Всички други според нуждите на клиента могат да бъдат включени в състава на атракционен или фирмен влак според действащата Тарифа за специални и атракционни пътувания.
От София, няколко вагона от "ВИТОША ЕКСПРЕС" заминават с локомотив серия 04 на чело към Димитровград ЮЖ. Във влака пътува Пенчо Кубадински. На гара Димитровград ЮЖ, влакът на Ким Ир Сен, който се е състоял от 12 вагона - по конструкция на коша идентични с масовите руски вагони, се прикача към нашия състав и с два локомотива серия 04 заминават към София, където влака се гарира на коловоз в служба "Ремиз" за да се зареди с вода, гориво и да се включи на зарядно за акумулаторните батерии. На следващия ден, отново същата сдвоена композиция заминава към гара Хисар, където Ким Ир Сен и Пенчо Кубадински отсядат в почивната станция на ЦК на БКП. Влакът поради малката дължина на хисарските коловози е разделен на три части и гариран на двата отклонителни коловоза и на парчето откъм прелеза. Охранява се денонощно от УБО и Народна милиция. Ким Ир Сен престоява три дни до датата на насрочената среща с Тодор Живков, когато цялата композиция отново се събира и пристига в гара София, където веднага след срещата, корейския лидер отпътува към Румъния. Снимки на това пътуване не успяхме да намерим, вероятно тогава не е било актуално за медиите да снимат самия влак.
Що се касае до контакт за пътуване, най - добре е да се свърже с г-жа Недялка Райкова, директор отдел "Маркетинг и тарифи" при "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД.
Друга подробност в момента е, че вагоните на "ВИТОША ЕКСПРЕС" се консервират за зимния сезон, тоест явно няма клиентела за тях. Ще е хубаво да се намери работа, че без вода и запаси напролет може и да не могат да ги екипират, утайките и зимата ще им разкажат играта.
Що се касае до това, кои вагони могат да пътуват - отговора е цялата композиция без радиосвързочния вагон 99 40-077-7. Всички други според нуждите на клиента могат да бъдат включени в състава на атракционен или фирмен влак според действащата Тарифа за специални и атракционни пътувания.
64.19

Администратор
Снимки са правени, но не са налични в момента. Пътуването е преминало при изключително строга охрана и медиите е било изключено да фотографират. УБО са душили навсякъде.VESO написа:Благодаря за изчерпателната информация! Ще напиша на човека това , за което пита с уточнението , че у нас не са правени снимки при посещението на корейският лидер.
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Информация
Модератори