Мнения: 51
Регистриран на: Вто Юли 29, 2008 8:38 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от зироко »

Aз съм закърмен с тези мотриси, дядо ми беше машинист на тях и като дете ме е вземал със себе си, помня пак като дете, се возех с него по линията -Г.О.-Златарица-Елена, с едни по-малки от 2 вагона. Мисля че това са 03 серия (23)
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

14 008.7 я видях наскоро някъде между Курило и София север (не си спомням точно), но беше забутана на коловоз със стари цистерни. Май преди Илиянци беше, но в отвратително състояние. :x
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:14 008.7 я видях наскоро някъде между Курило и София север (не си спомням точно), но беше забутана на коловоз със стари цистерни. Май преди Илиянци беше, но в отвратително състояние. :x
Мотрисата се намира в техническия парк на НК "ЖИ" ЖП Секция София ІІ. ЗА нея трябваше да се правят план - сметки за възстановяване като служебна мотриса на Секцията, но нещата се разсъхнаха поради липсата на пари, която е дългогодишно оправдание на редица началници от среден и висок ранг.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:http://bgphoto.net/photos/1565/o633806097576795000.jpg
Точно за това място говоря. Намира се в гърловината страна СФВ на гара Илиянци. Преди това беше в новата ремонтно - техническа пбаза за механизация, намираща се до ФАЕ - София(зад ремиза).
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Марио , в другия форум , много правилно бе посочил какво трябва да стане с нея.Ако имаш възможност , накратко посочи в общи линии плановете за тази мотриса , за които тогава за изписаха няколко страници.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Марио , в другия форум , много правилно бе посочил какво трябва да стане с нея.Ако имаш възможност , накратко посочи в общи линии плановете за тази мотриса , за които тогава за изписаха няколко страници.
В другия форум бях представил някои общи виждания за ремонта, набелязани след оглед на състоянието на мотрисата. Както е подобаващо и традиционно за онзи форум, бях нападнат, обруган и естествено заплашен от традиционните лица, поради което и преустанових всякаква дейност оттатък. Но стига толкова за онова място... Не си заслужава.

Общо взето по мотрисата трябва доста работа:

1. Цялостно разкомплектоване с последващо песъкоструене на коша, рамата и всички метални елементи;
2. Възстановителни заваръчни работи, дефектоскопия на талигите и рамата;
3. Изграждане на нова спирачна инсталация с нова спирачна система - Florian предложи система с електропневматично управление от MZT - Hepos, която е доста добра като идея и е компактна;
4. Ремоторизация и замяна на колоосните редуктори с нови;
5. Изграждане на нов пулт за управление, съобразен с нововъведенията по мотрисата, ориентиране на пулта отдясно;
6. Салонното оборудване се изгражда според желанието на възложителя, там вече НК "ЖИ" имат думата;

Като цяло това е накратко - общо взето запазваме автентичния външен вид, извършваме промени само по машинно - апаратната част поради липса на оригинални части. А и не е такава болка - мотрисите серия 14 са ремоторизирани вече веднъж :lol: С култовия двигател SKODA RTO-706(от автобус "ЧАВДАР" 11Г5, М3).
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Добре , а целта на възстановяването каква ще бъде по отношение на мотрисата - служебно ползване (както е било досега) , атракционни пътувания (както бе посочен пример в Африка с подобен Тр.П.С.) , или .....?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Добре , а целта на възстановяването каква ще бъде по отношение на мотрисата - служебно ползване (както е било досега) , атракционни пътувания (както бе посочен пример в Африка с подобен Тр.П.С.) , или .....?
Мотрисата е предадена на НК "ЖИ" за възстановяване за служебно ползване при извършване на проверките по гарите. Условието на БДЖ отдел "Музеен" е да се запази автентичен външния вид на возилото. Слъгласно това, екип на "КНОР СЕРВИЗ" огледа и направи проучване за изграждане на нова спирачка с нови апарати - вариантите бяха система "Кнор" или система "Оерликон"(MZT). След като обаче НК "ЖИ" го закъса - нямаха пари за едно ГРСС, камо ли за това, нещата се замразиха и мотрисата се закара в Илиянци, а господата от "КНОР СЕРВИЗ" си имат готов проект за спирачка на дизелова мотриса серия 14 :lol:
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

lok45111 написа:
VESO написа:http://bgphoto.net/photos/1565/o633806097576795000.jpg
Точно за това място говоря. Намира се в гърловината страна СФВ на гара Илиянци. Преди това беше в новата ремонтно - техническа пбаза за механизация, намираща се до ФАЕ - София(зад ремиза).
Там я видях и аз... там си отлежава... ще видим до кога... :cry:
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Според мене трябва да направите един Проект и да я снимате.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

От проект за 14 008.7 няма нужда и смисъл.

Първо, мотрисата е в изключително окаяно състояние и въпреки не веднъж наливането на акъл в закостенелите инфраструктурни глави, така си я и изоставиха.

Второ - за възстановяване на този етап никой не мисли, бяха решили да я купуват за служебна, купиха я и след което я зарязаха на произвола на Съдбата.

Трето - както писах вече, мотрисата е в Илиянци, вижда се при влизане откъм София Север. Няма проблем да се отиде да се снима, но това, което ще видим(те) е трагично и покъртително.

Четвърто - според мен би трябвало БДЖ да си изискат мотрисата и да бъде намерен начин да се възстанови поне във вид, годен за музея в Русе. Това с проекти не става - трябва писане до "високо".
64.19
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

:( Жалко наистина.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

И да продължа по темата!

От името на всички радетели за запазване музейното богатство на БДЖ, членуващи във форум "Локомотиви" възнамерявам ако се съгласите да се напише протестно писмо с копие до национални медии, подписано от всеки един включил се в него. В писмото възнамерявам да се разкаже историята на тези мотриси, съдбата на 14 008 и да се изтъкнат голите обещания от НК "ЖИ" за възстановяване със запазване на външния вид. Нито ме е страх, нито ще се крия - готов съм да орезиля НК "ЖИ" дотолкова, че Гинев да се покрие като мишка! Защото вече две години лъжат, че ще възстановят "Фиатката". Дори една русенска база за ремонти производство на ТПС беше готова да направи чудесна реставрация :twisted:

В раздела "Форумни мероприятия и събития" е публикувана тема, свързана с организиране на протестната нота!
64.19
Мнения: 118
Регистриран на: Пон Мар 10, 2008 11:22 am
Местоположение: София

Мнение от refil »

Публикувай отговор

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация