Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
Тук ще помествам всички новини от България, свързани с железопътния транспорт.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

ВОДЯТ БДЖ-КОНЧАР КЪМ ФАЛИТ

Вестник "Стандарт" Брой от 03 Март 2007 г.

Печелившото допреди 2 месеца смесено хърватско-българско дружество за ремонт на локомотиви "БДЖ-Кончар" е пред фалит, научи "Стандарт". Фирмата, която е сертифицирана по ИСО 9001 и 18001, има поръчка за ремонт на 12 локомотива в базата си в София. Вместо да запретнат ръкави обаче, шефове в дружеството натискат работниците да излизат в неплатен отпуск.
Сегашният изпълнителен директор на "БДЖ-Кончар" Милко Милков придоби скандална известност през лятото на 2006 г. Медии свързаха името му с кражби на горива в Бургас по времето, когато е директор на "Техническо осигуряване" в БДЖ. От половин година Милков не е служител на железниците, но продължава да кара "Пежо 307" (С 77 49 ХН), собственост на "БДЖ" ЕАД, установи "Стандарт". Колата му е предоставена лично от директора на железниците Олег Петков. В "БДЖ-Кончар" Милков е от 30 август 2006 г., когато е назначен на длъжността "аналитик, ефективност на търговската дейност" със заплата 1300 лв. Трудовият му договор още не е прекратен.

Божидар Димитров

Линк към оригиналната публикация: ТУК
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

“Български държавни железници” ЕАД променят графика за движение на някои влакове

08/03/2007

С цел подобряване транспортното обслужване на пътниците, от 10-ти март “Български държавни железници” ЕАД удължават маршрута на един пътнически влак с работнически характер. Това е пътническият влак № 20133, който до момента се е движил по направление Мездра - Плевен. От 10-ти март този влак ще се движи по направление Враца – Плевен, като по този начин ще се осигури превоза до работното място на пътници от по-голям брой гари.

Според досегашното си разписание този влак заминава от Мездра в 07:10 ч. и пристига в Плевен в 09:05 ч. Новото разписание на влака, съобразено с нуждите на пътниците, е следното:

- Враца - заминава в 06:45 ч.;
- Руска бяла - пристига в 06:54 ч. и заминава в 06:56 ч.;
- Моравица - пристига в 07:00 ч. и заминава в 07:01 ч.;
- Мездра - пристига в 07:07 ч.

След гара Мездра влакът ще продължава да се движи до гара Плевен съгласно сегашния си график.

По технологични причини се въвеждат минимални корекции в разписанието на пътническия влак № 70101 (Мездра - Видин), който съгласно сегашния си график заминава от Мездра в 05:41 ч. и пристига в Видин в 09:30 ч. По новия си график този влак ще се движи с четири минути по-рано в участъка Мездра – Враца, като от началната си гара ще заминава в 05:37 ч. вместо в 05:41 ч. Разписанието на влака в участъка Враца – Видин ще остане непроменено.

Маркетинговите проучвания на “Български държавни железници” ЕАД показват, че в някои други пътнически влакове се возят минимален брой пътници, които заемат едва 1 % от седящите места във влака. Експлоатацията на такива влакове е икономически неефективна.

По тази причина се съкращава маршрута на два пътнически влака, които досега са се движили по направление Мездра – Горна Оряховица – Мездра, а съгласно новия си маршрут ще се движат само по направление Червен бряг – Горна Оряховица – Червен бряг, като в този участък се запазва досегашното им разписание. Това са следните два влака:

- пътнически влак № 20131, който съгласно сегашния си график заминава от Мездра в 04:35 ч. и пристига в Горна Оряховица в 08:18 ч.;
- пътнически влак № 20138, който съгласно сегашния си график заминава от Горна Оряховица в 16:20 ч. и пристига в Мездра в 20:15 ч.

Слабият пътникопоток налага да бъдат отменени шест пътнически влака, които по сегашното си разписание се движат по следния си график:

- пътнически влак № 24200 (Левски – Свищов) - заминава в 03:42 ч. и пристига в 04:36 ч.;
- пътнически влак № 24201 (Свищов – Левски) – заминава в 01:15 ч. и пристига в 02:09 ч.;
- пътнически влак № 24211 (Левски – Троян) – заминава в 03:45 ч. и пристига в 05:35 ч.;
- пътнически влак № 24212 (Троян – Левски) – заминава в 00:05 ч. и пристига в 02:12 ч.;
- пътнически влак № 70220 (Враца – Мездра) – заминава в 06:45 ч. и пристига в 07:04 ч.;
- пътнически влак № 70221 (Мездра – Враца) – заминава в 06:05 ч. и пристига в 06:24 ч.

Клиентите на „Български държавни железници” могат да получат подробна информация за промените в разписанията и маршрутите на влаковете от служителите на гишетата “Информация” и билетните каси в железопътните гари и бюра в страната.

Източник http://bdz.bg
64.19
Мнения: 33
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 11:11 am
Местоположение: София
Обратна връзка:
Уволнен шеф на железниците блокира работата на "Кончар" у нас
Теглят към дъното перлата на БДЖ
Прокурори и транспортни полицаи душат за нарушения във фирмата


Единственото печелившо звено в Българските държавни железници - смесеното хърватско-българско предприятие за модернизация и ремонт на локомотиви "БДЖ-Кончар", може да бъде разтурено. Това е заключението, до което стигат на последната си среща шефът на БДЖ Олег Петков и изпълнителният директор на "Кончар - Електрически локомотиви" Божидар Пилер, научи "Стандарт". За БДЖ ликвидацията на печелившия джойнт венчър би била пагубна. Вместо да печели милиони от ремонт на български, румънски, сръбски и македонски машини в София, затъналата ни в дългове железница ще трябва да се бърка по 240 хил. лева само за транспорт до Загреб на собствените си локомотиви. От година дружеството умишлено се води към фалит, твърдят в "БДЖ-Кончар". По случая вече са сезирани прокуратурата и транспортното министерство.

2001 е сред най-благодатните години за Българските държавни железници. За първи път пред традиционно губещото и дотирано от хазната предприятие се открива възможност за печеливша дейност. Хърватският концерн "Кончар" е готов да изнесе част от дейността си по модернизиране на локомотиви в София и предлага създаване на смесено хърватско-българско дружество.
Проектът е изключително примамлив. В Европа единствено хърватският гигант "Кончар" и германският "Сименс" имат патентовано ноу-хау за модернизиране на четириосни чешки локомотиви "Шкода" и на румънски шестосни локомотиви "Крайова", с каквито е пълен паркът на БДЖ. Цената на хърватите за обновяване на една машина обаче е над 2 пъти по-ниска от германската.
Плюсовете от джойнт венчъра с хърватите не свършват дотук. От ремонта у нас БДЖ ще
спестява по 240 000 лева на локомотив
само от това, че няма да го транспортира на студен ход до Загреб. По толкова БДЖ плаща за 8-те си машини, обновени до 2001 г. в Хърватска. Освен това България има шанса да се превърне в център за ремонт на турски, румънски, македонски и сръбски локомотиви. За съседите също е далеч по-изгодно да карат машините си в София, вместо в Хърватска.
Технологията на "Кончар" повишава значително сигурността и удължава пробега на машините почти 5 пъти. Локомотивите се преоборудват от диодни в теристорни, с компютърно управление и най-модерни системи. По норматив основният ремонт на "Шкода" и "Крайова" се прави на 200 000 км. Пробегът на модернизираните машини се удължава до 800 000 км. Ако към това се прибави и толерансът от 20% надпробег, който допуска българското Министерство на транспорта, обновените локомотиви безпроблемно могат да теглят вагони до 960 000 км, коментираха пред "Стандарт" експерти от железниците.
Идеята за смесеното дружество бързо се превръща в реалност. На 20 юли 2001 г. в Софийския градски съд е регистрирано акционерното дружество "БДЖ-Кончар". В него 51% от капитала държи "Кончар" чрез дъщерното си дружество "Конелл" (наименованието идва от "Кончар електрически локомотиви", б.а.). БДЖ е собственик на останалите 49% от акциите. В ръководните органи на дружеството превес има БДЖ. Хърватите поемат задължението
да предоставят своето ноу-хау
да обучат работници, да изготвят проект за оборудване на помещение и да инвестират 2 млн. евро за модернизиране на локомотиви. БДЖ се задължава да осигури подходяща сграда.
Работата стартира в началото на 2004 г. Тогава министърът на транспорта Николай Василев подписва заповед, с която на "БДЖ-Кончар" се предоставя хале в столичното жп депо "Подуяне". Определен е наем от 6000 лв. месечно. През юни същата година зам.-министър Анелия Крушкова пък обявява, че транспортното ведомството ще вложи 450 000 лв. за ремонт на халето.
На практика строително-монтажните работи се извършват с част от парите на "Кончар", заделени за обновяването на локомотиви. БДЖ участва в начинанието по формулата "ремонт срещу наем". Издава месечни фактури за по 6000 лв. на "БДЖ-Кончар" за предоставеното хале.
В началото на 2005 г. ремонтното помещение е готово и приема първите български локомотиви. Пристига оферта и за обновяване на 3 сръбски машини. От Белград обаче поставят условие: ще изпратят машините си, само ако халето бъде оборудвано с бояджийско и трансформаторно отделение. Няколко месеца по-късно условието е изпълнено (отново с пари за ремонт на локомотиви) и сръбските машини са ремонтирани и преоборудвани.
Междувременно "БДЖ-Кончар"
получава сертификат за качество
по ИСО 9001 и 18001. Идва и нова поръчка за ремонт на 12 други локомотива. Всичко изглежда перфектно. Точно в този момент се оказва, че предприятието е пред финансов колапс.
Половината от средствата за ремонт на локомотиви са инвестирани в оборудването на производствените помещения. За да се спази законът за ДДС, сумите са преведени от "Кончар" на БДЖ и инвестирани от името на железниците.
От "БДЖ-Кончар" настояват ремонтните помещения да бъдат включени в дълготрайните материални активи на БДЖ и с това да се изчистят финансовите неразбории. Това така и не се случва.
Липсата на пари рязко нарушава ритъма на работа. Изпълнението на поръчките започва да закъснява и заради факта, че получател на вносните резервни части е БДЖ, а за освобождаването им от митницата трябват пари, разказват от "БДЖ-Кончар". Така при забавяне на частите се блокира работата на дружеството. А заради незавършени в срок ремонти е
блокирано и подписването на анекс
към основния договор за ремонт на още 12 локомотива. Въпреки че подготовката на Анекс 12 бе стартирала в средата на 2006 г., едва преди десетина дни му е дадена зелена улица. Но само за половината от машините.
Нещата рязко тръгват надолу през 2006 г., когато за изпълнителен директор на "БДЖ-Кончар" е назначен Милко Милков. Той е бивш служител в БДЖ. Бил е директор на материално и техническо оборудване. Уволнен е обаче безславно, след като е
уличен за участие в кражба на горива
от жп базата в Бургас. По това време, а и до днес, Милков е съсобственик в частната фирма за търговия с горива "Бул ойл", сочи електронният фирмен регистър.
В "БДЖ-Кончар" Милков идва по лична препоръка на шефа на БДЖ Олег Петков. Първоначално е назначен като "аналитик по ефективност на търговската дейност". Скоро, пак по настояване на Олег Петков, е издигнат до изпълнителен директор. Назначението му на поста е в нарушение на устава на дружество, според който изпълнителният директор трябва да е действащ служител в БДЖ. Милков е пенсионер, въпреки това от БДЖ му е предоставено персонално "Пежо 307", установи "Стандарт" още преди 2 месеца.
С идването си като шеф Милков въвежда строги мерки за икономии в дружеството. Ликвидира системата за електронен достъп и видеонаблюдение на предприятието, съкращава част от работниците и натиска останалите да излязат в принудителен неплатен отпуск, разказват във фирмата. Много от решенията са били взети еднолично, без да се съгласуват с борда на директорите, добавят от там.

Източник: в-к Стандарт
http://www.standartnews.com/bg/article. ... cle=196346
Изображение
Мнения: 33
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 11:11 am
Местоположение: София
Обратна връзка:
Наши бизнесмени в битка за хърватското ноу-хау
Откраднали лаптоп с тайни на “БДЖ-Кончар”
Васил Божков поискал акции в смесеното дружество


"БДЖ-Кончар" има всички шансове да печели и да спестява пари на закъсалите български железници. Във вчерашния брой показахме как противно на всяка логика обаче то е тласкано към ликвидация. Колкото и абсурдна да изглежда съдбата на хърватско-българското дружество за модернизация на локомотиви, тя не е нетипична, коментират дългогодишни служители в БДЖ. Ако дружеството бъде ликвидирано и се обяви нов търг за ремонт на локомотиви у нас, конкурсът вероятно пак ще бъде спечелен от гиганта "Кончар". Хърватската технология гарантира качество и надеждност, но и ниски цени за модернизиране на машини "Шкода" и "Крайова". Ноу-хау за това в Европа има единствено концернът "Сименс". Германците обаче взимат доста по-скъпо.
Никой не иска да гони хърватите от България, битката е кой да се намести като техен подизпълнител, коментират запознати със ситуацията около "БДЖ-Кончар". Иначе казано - някой иска да яхне технологията им, осигуряваща дългогодишна работа и гарантирана печалба.

Две срещи на бизнесмени оставят задълго невидим отпечатък върху съдбата на хърватско-българския джойнт венчър "БДЖ-Кончар". Те са през 2004 г. и по време съвпадат с дните, когато в "Подуяне" е започнала трескава работа по оборудване на халето за модернизация на локомотиви по технологията на "Кончар".
Първата знакова среща е по искане на Орлин Хаджиянков, член на ръководството на "БДЖ-Трансимпекс". Хаджиянков разговаря с някои от шефовете в "БДЖ-Кончар" от българска и хърватска страна. "БДЖ-Трансимпекс" АД е регистрирано малко преди срещата - на 26 март 2004 г., а предметът на дейност е производство на локомотиви, мотриси и вагони. Дружеството е част от кръга фирми "Трансимпекс", контролирани от смятания за най-богат бизнесмен в държавата Васил Божков.
Орлин Хаджиянков предлага "БДЖ-Трансимпекс" да се включи в хърватско-българското дружество като трета страна - стратегически инвеститор. Отговорът на съдружниците в българо-хърватската фирма е недвусмислен. Те нямат против включването на нов стратегически инвеститор, но това практически е невъзможно. "БДЖ-Кончар" е създадено с подписа на министъра на транспорта и
всяка промяна е възможна само с министерския параф
Пречка е и клаузата в устава на смесеното дружество, според която делът на учредителите - БДЖ и "Кончар", не може да се намали под 34% за всеки от тях.
Втората среща събира на една маса бившия шеф на БДЖ Владимир Дунчев, представителя на "Кончар" в България Гинчо Павлов и бизнесмена Божков. Дунчев завежда Гинчо Павлов в сградата на "Трансимпекс" на бул. "Скобелев". Тема на разговора е отново включването на "БДЖ-Трансимпекс" в смесеното предприятие като стратегически инвеститор.
"БДЖ-"Кончар" отправя питане до ръководството на хърватския концерн. Отговорът от Загреб е отрицателен. Това не е първият отказ на хърватите към български бизнесмени. Преди няколко години по същите причини те отказват доставката на турбогенератори за мощна бизнес групировка, обясняват решението на концерна от "БДЖ-Кончар".
Любопитното е, че председател на управителния съвет на "БДЖ-Трансимпекс" става Веселин Василев - бивш директор на дирекция "Локомотиви" в БДЖ. В качеството си на началник в железниците той няколко години е и председател на Управителния съвет на "БДЖ-Кончар". Скоро след като е освободен от БДЖ и от смесеното хърватско-българско дружество, Василев участва в създаването на "БДЖ-Трансимпекс" АД.
Дали е случайно или не, малко след появата на новото дружество от офиса на "БДЖ-Кончар" е откраднат лаптоп с фирмени тайни на хърватската компания. СДВР месеци наред издирва крадците, но те остават неразкрити. От "Кончар" обаче са категорични, че данните са били с надеждна защита и са останали скрити. Експерти твърдят, че е
възможно информацията да се е самоизтрила
още при първия опит за отварянето на файловете.
В "БДЖ-Трансимпекс" железниците влизат с апортна вноска от 1/5 от жп завода в София, а "Трансимпекс" - с пари. Дружеството започва да предлага на клиентите си "технически условия за модернизация", които според твърденията на експерти от фирмата са получени от чешките заводи "Шкода". Не след дълго лично чешкият транспортен министър заявява, че "Шкода" няма нищо общо с българското дружество "Трансимпекс" и че подобни "технически условия" са патентовани само от концерна "Кончар".
"Трансимпекс" иска 1,3 млн. евро за ремонт на един локомотив. "БДЖ-Кончар" извършва услугата за 945 000 евро, като тази цена не е променяна от 2001 г. насам.
"Империята" на Васил Божков не е единствената, която е проявила досега здрав интерес към хърватско-българското дружество, твърдят хора от "кухнята" в държавните ни железници. Нито Орлин Хаджиянков е единственият бивш ръководител в "БДЖ-Кончар", който сега е в конкурентна фирма, добавят те.
Кой има интерес да се включи или да поеме в свои ръце модернизацията на локомотиви в България, засега не се казва открито. Слухове свързват с това различни служители на ръководни постове.
Министерството на транспорта е запознато с проблемите на "БДЖ-Кончар", всички те са решими, каза пред "Стандарт" вчера отговорен служител във ведомството. Като стъпка в тази посока е подписването на "Анекс 12" към основния договор на дружеството, с който се дава зелена улица за
ремонт на нови 6 локомотива
от дружеството. С поръчката "БДЖ-Кончар" ще може да покрие пасивът от неизплатените от БДЖ пари за ремонта на производственото хале в "Подуяне".
"За всичките си проблеми в България хърватите са си виновни сами. Откакто стъпиха у нас, не са дали никому една куна рушвет (1 хърватска куна се равнява на 22 стотинки - б. р.), шегуват се служители в железниците.

Източник: в-к Стандарт
http://www.standartnews.com/bg/article. ... cle=196435
Изображение
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Паднал далекопровод върху контактната мрежа прекъсна движение на влакове
27/07/2007

Паднал далекопровод върху контактната мрежа прекъсна движение на влакове

В 4:20 ч. тази сутрин бе прекъснато движението на влаковете в участък от Искърското дефиле между гарите Своге и Бов. Причината за спирането на движението на влаковете е паднал далекопровод върху контактната мрежа. Три бързи и три пътнически влака, които са се движили от различни точки в Северна България към София, са престояли в различни гари в близост до района на прекъсване на движението. Един пътнически влак от София в посока Червен бряг не е отпътувал.

«Български държавни железници» ЕАД създадоха необходимата организация за превозване на пътниците с автобуси в участъка между Своге и Бов, но в 7.20 часа аварийните екипи на Национална компания “Железопътна инфраструктура” успяха да възстановят движението на влакове по едната железопътна линия в участъка и не се наложи пътниците да бъдат транспортирани с автобуси.

В момента влаковете в Искърското дефиле се движат, но със закъснения.


Повреда в контактната мрежа доведе до запалване на кабели в кабината на дизелова мотриса „Дезиро”
27/07/2007

Повреда в контактната мрежа доведе до запалване на кабели в кабината на дизелова мотриса „Дезиро”


Провисване на контактна мрежа в участъка Димитровград Север – Меричлери доведе до запалване на кабели в кабината на машиниста на дизелова мотриса „Дезиро”. Мотрисата е обслужвала пътнически влак № 40141, пътуващ по маршрут Димитровград – Михайлово. В 06:05ч. влакът се е ударил в провисналия контактен проводник. Машинистите на мотрисата са успели да потушат запалването с пожарогасители.

Национална компания “Железопътна инфраструктура”, която е собственик на контактната мрежа, е изпратила специализирана техника, която да възстанови провисналия контактен проводник.

Контактната мрежа в участъка е възстановена в 09:25 ч. и мотрисата е изтеглена с дизелов локомотив до крайната гара на своя маршрут – гара Михайлово.

При аварията няма пострадали пътници и служители на железницата.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

rexkos написа:Повреда в контактната мрежа доведе до запалване на кабели в кабината на дизелова мотриса „Дезиро”
27/07/2007

Повреда в контактната мрежа доведе до запалване на кабели в кабината на дизелова мотриса „Дезиро”


Провисване на контактна мрежа в участъка Димитровград Север – Меричлери доведе до запалване на кабели в кабината на машиниста на дизелова мотриса „Дезиро”. Мотрисата е обслужвала пътнически влак № 40141, пътуващ по маршрут Димитровград – Михайлово. В 06:05ч. влакът се е ударил в провисналия контактен проводник. Машинистите на мотрисата са успели да потушат запалването с пожарогасители.
В сайта на БДЖ пише,че влака е номер 40241 и не пътува по маршрут Димитровград-Михайлово,а по Стара Загора-Димитровград.Още повече,че влак с номер 40141 не съществува или ако съществува аз не знам да има.Поправете ме ако греша. ;)
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Още два пътнически влака между Пещера и Пловдив се движат с мотриса “Дезиро”
27/07/2007

Още два пътнически влака между Пещера и Пловдив се движат с мотриса “Дезиро”

С цел подобряване на транспортното обслужване на своите клиенти, от 1-ви август 2007 г. „Български държавни железници” ЕАД ще променят съставите на два пътнически влака по направление Пловдив – Пещера - Пловдив. Досега тези два влака се движат в състав от локомотив и пътнически вагони, а от 1-ви август ще бъдат обслужвани с мотриса „Дезиро”.

За удобство на пътниците в разписанието на тези два влака от 1-ви август ще бъдат въведени следните промени:
• пътнически влак № 18208 от Пловдив до Пещера, който тръгва по сегашното си разписание в 14:10 ч., от 1- ви август ще тръгва от Пловдив в 15:10 ч. и ще пристига в Пещера в 16:09 ч. .

• пътнически влак № 18207 от Пещера до Пловдив, който тръгва по сегашното си разписание в 17:25 ч., от 1- ви август ще тръгва от Пещера в 17:28 ч. и ще пристига в Пловдив в 18:30 ч.

Промените в разписанието на тези два влака със съгласувани с кметовете на населените места по маршрута.

До момента, по това направление общо 8 влака на ден бяха обслужвани с новите дизелови мотриси „Дезиро”. От 1-ви август всичките десет влака на ден между Пловдив и Пещера ще се движат с мотриси „Дезиро”.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Възстановено е движението на влакове в участъка Своге – Бов.
27/07/2007

Възстановено е движението на влакове в участъка Своге – Бов

В 14:05 ч. бе напълно възстановено движението на влаковете и по двете железопътни линии в участъка между Своге и Бов. Постепенно започва да се регулира графика за движение на влаковете, които преминават през Искърското дефиле, но някои от тях се движат известни закъснения.

***
Движението на влаковете беше спряно рано сутринта, поради паднал далекопровод върху контактната мрежа. В 07:20 ч. аварийните екипи на Национална компания “Железопътна инфраструктура” успяха да възстановят влаковия трафик по едната железопътна линия в участъка. Поради необходимостта да се движат само по единия железен път, влаковете между Своге и Бов трябваше да се изчакват, за да могат да преминат през участъка, което доведе до закъснения в тяхното движение.
Мнения: 61
Регистриран на: Нед Сеп 03, 2006 8:18 pm

Мнение от shadal »

Товарна композиция дерайлира в тунел край Буново

Изображение

В 11:30 ч. при излизане на товарен влак от тунел в железопътния участък Мирково - Буново са дерайлирали седем вагона.

Товарната композиция се е състояла от двадесет вагона.
Шест от дерайлиралите вагони са били натоварени с алуминиеви отливки, а седмият е цистерна, превозваща дизелово гориво.

По първоначални данни няма теч на гориво от железопътната цистерна. Четири от дерайлиралите вагони, както и останалите дванадесет вагона в края на композицията, са в тунела, съобщават от БДЖ.

При инцидента няма пострадали служители на железниците. Транспортна полиция е уведомена за случая. Причините за произшествието се изясняват.

Във връзка с инцидента с товарната композиция временно е преустановено движението на влакове в железопътния участък Мирково - Долно Камарци.

За момента прекъсването на движението в този участък не се отразява върху редовния график на останалите влакове, тъй като в ранните следобедни часове няма пътнически влакове, които по разписание трябва да преминат през мястото на инцидента.

В случай че аварийните екипи на Национална компания „Железопътна инфраструктура" не успеят да възстановят нормалното движение между Мирково и Долно Камарци в следобедните часове, "Български държавни железници" ЕАД ще осигурят автобуси за пътниците от всички пътнически влакове, които по разписание трябва да преминат този участък.

Железопътният превозвач има готовност да пренасочи през Пловдив ускорените бързи и бързите влакове, които по график се движат по тази линия.

„Български държавни железници" ЕАД своевременно ще уведомят своите клиенти, в случай че се наложат допълнителни промени в разписанието и маршрута на други влакове по тази железопътна линия.
Мнения: 33
Регистриран на: Пон Яну 30, 2006 11:11 am
Местоположение: София
Обратна връзка:
БДЖ съди радио BBC

Мнение от ozzy »

БДЖ съди радио BBC

Британското радио BBC Radio 2 предизвика вчера гнева на българските железничари, като съобщи, че ходят по малка нужда през прозорците на локомотивите.
Българските влакови машинисти имат проблеми с ходенето по малка нужда, защото в повечето локомотиви няма тоалетни, съобщи радиото. Според британската медиа липсата на отходни места в локомотивите водела до често спиране на влаковете между гарите и до неспазване на разписанието, тъй като машинистите трябвало да търсят тоалетни. Много от тях обаче се облекчавали направо през прозорците.
Британското радио твърди, че българските власти са намерили решение на проблема, като са раздали на машинистите въртящи се столчета, за да могат да се облекчават през вратата, без да спират или да напускат работното си място.
Вчера синдикатът на служителите в БДЖ изригна.
Профсъюзният лидер на българските локомотивни машинисти Йордан Манов заяви, че ще съди автора на излъчения материал по британското радио.
Ще подам искова молба за обидата, закани се той. Текстът е написан подигравателно към труда ни и в по-голямата си част е откровена лъжа, възмутен беше Манов.

Източник: E-Reporter.net
Изображение
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

БДЖ спасява от мизерия бивша своя служителка

Марио Евстатиев

Потресаващата история на 39-годишната Галя Петрова от Горна Оряховица и двете и деца, разказана в днешния брой на в. "Труд" шокира страната. Семейството остава без дом, след като мъжът на Галя проиграва на комар апартамента им, а тя остава без работа. Майката и двете клети деца заживяват в землянка в покрайнините на Горна Оряховица в гориста местност зад градския стадион. Втрещени от гледката граждани сигнализират за изнемогващото семейство на полицията, която заедно с Общинската управа реагира светкавично и в момента Галя и децата и са настанени в общежитие. Покъртителната история във факти ще разкажа по долу.

Истинска житейска драма иживя 39-годишната Галя Петкова от Горна Оряховица, която заедно с двете си деца, 18-годишната Гергана и брат и Александър бяха принудени да заживеят в землянка в покрайнините на града, след като майката била съкратена от работа, а семейното им жилище било проиграно на покер от мъжът на Галя, който в последствие починал.

Галя работила като кондуктор пътнически влакове в ППП-Горна Оряховица, но била съкратена и така останала без доход и препитание. Въпреки това, силната жена не се отказала да се бори и наскоро се записала на организираните от Бюрото по труда курсове по английски език и готварство с надеждата да си намери работа.

Двете деца на Галя били ученолюбиви и мирни деца, сподели за "Труд" пък директорката на местното училище Светла Драганова. Тя сподели, че децата не са споменали и дума и не са давали признак за тежкия живот, който водят. Тя бе категорична, че няма да ги остави и ще свика учителския съвет извънредно за да се обмислят варианти да им се помогне. В същото време на на пролет Гергана ще бъде абитуриентка и учители и ученици вече подготвят бала на клетото момиче.

За неволите на семейството сигнализирали хора от близкото зведение, намиращо се до градския стадион и преди 2 дни полицаи и общинари отишли на мястото и останали потресени. "Къщата", направена от найлони, балатум и дъски била буквално вкопана в земята. Отоплявали се с открито огнище.

Кметската управа на Горна Оряховица се заела със случая и Галя Петрова и децата и вече са настанени в общежитие с нормални условия за живот.

След като от БДЖ получили писмо от Кмета на Горна Оряховица, те са заявили категорично, че в най - кратки срокове Галя ще бъде възстановена на работа като кондуктор и ще и бъде отпусната финансова помощ. Този жест на милосърдие от родните железници може само да докаже, че в страната ни все още има добри хора.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Гръмотевици парализираха Столицата, Шумен и Варна се тресат

06/ 08/ 2009 г.

Марио Евстатиев

Истински апокалипсис преживя вчера България. Докато в Столицата и Западната част на страната се изляха поройни дъждове, съпроводени с мощни гръмотевични бури, на Изток земята се люля около 2 минути в 10:30 сутринта. Вчерашния гняв на природата бе водеща новина за много от печатните медии днес.

София

Обилни валежи, достигащи на места 50 л/кв.м., придружени от мощни гръмотевични бури се изсипаха над Столицата и Западната част на страната вчера. В София, мощната буря започна в 4 часа сутринта и продължи до късно снощи, като предизвика наводнения на подлези, мазета и улици. Подлези по бул. Ботевградско Шосе се бяха превърнали в езера, на пл. Сточна Гара по стара традиция също имаше наводнение, причинено от непочистени шахти. Гръмотевичната буря причини смущения в електрозахранването, гръмотевица удари тролейбус, движещ се по линия №2 в кв. Паджи Димитър. За щастие, инцидента се размина без жертви, пострада само захранващата електроника на тролейбуса. Без телевизия, интернет и за кракто телефонни комуникации останаха кварталите "Подуяне", "Сухата Река", "Хаджи Димитър" и "Левски". Аварийни екипи до късния следобед днес отстраняваха повредите. Множество сигнали за паднали дървета пък имаше в Западната част на страната - паднало дърво на цирковата площадка в Кюстендил вдигна на крак пожарната в града, в Монтана и Враца имаше прекършени клони и наводнени подлези. По време на бурята не е имало сериозни смущения в железопътния транспорт

Шумен - Варна

Докато на Запад, страната се давеше в обилните валежи, слънчев Шумен бе неприятно изненадан от земетресение с епицентър в Черно МОре на 15 км навътре , източно от Каварна. Земетресението е продължило две минути и е причинило материални щети - счупени комини, пукнатини по стените, падане и разместване на мебели. Земетресението е усетено и в Русе, Плевен, Горна Оряховица и Монтана. Според данни на Европейския - средиземноморски сеизмологичен център, трусът е бил хоризонтален с дълбочина 10 километра. В Шумен, веднага след труса са евакуирани гостите и служителите на общината, както и работещите по високите етажи в града. По - възрастните жители на града също са напуснали домовете си в страх от последващи трусове. Според данни на геофизичния институт на БАН, това е най - силното земетресение в региона от 20 години насам. Последния мощен трусе бил с магнитуд 5,7 по Рихтер през 1986 г., когато са причинени значителни материални щети във Варна, Шумен и Стражица.

Карта на епицентъра на труса според EMSC http://www.emsc-csem.org

Изображение
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Метрото тръгва от Младост до Люлин на 7-ми Септември

14/ 08/ 2009

Марио Евстатиев

Идва краят на висенето по задръствания за живеещите в Младост и работещи в Центъра, Люлин и Обеля столичани. Приятна и не предизборна изненада поднесе вчера и.д. кмет на София г-н Минко Герджиков в присъствието на Премиера на Република България Бойко Борисов. Г-н Герджиков увери,2 че с 10 дни предсрочно ще бъде открит участъка от Стадион "Васил Левски" до Метростанция "Сердика", с което окончателно ще се свържат Младост, Мусагеница, Дървеница и Изток с Западен Парк, Красна Поляна, Люлин и Обеля. Така столичани ще пътуват от Младост 1 до Обеля само за 20 минути, а пътуването от двете крайни станции на метрото до Центъра ще трае не повече от 10 минути. 40 влака дневно с капацитет над 1000 пътника ще се движат всеки ден в интервал от 4 минути. Цената на билета за пътуване с метрото ще остане непроменена, обеща и.д. кметът. С пускането на този участък се очаква значително облекчаване на автомобилния трафик в Столицата. Кметът припомни на Столичани, че по - бързо и по - удобно е пътуването с метрополитена, освен това излиза и по - евтино. Във връзка с пускането на новото трасе, в графика за движение на колите на Столичния градски транспорт ще настъпят промени, съобщиха от Столична община. Промените ще бъдат оповестени на сайта на ЦЕнтъра за градска мобилност и в медиите.
64.19
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Министерството оряза 40-те милиона за рециклиране на вагони

Изображение
Изображение

Източник: 100 Вести
Заключено

Обратно към “Архив "Новини и статии"”