Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:Това е много добре. Вярвам, че 077 ще тръгне. 8) Оттам нататък нещата и с 081 ще се наредят. :P НО 081 не трябва да се оставя на варненци, а евентуално да се даде на депо Русе или по документи да си е варненска, но да се съхранява на друго място както 077 е русенска, пък е в Долапите. :)
Няма проблем 42 081.0 да си остане варненска. В депото там има много хора, които са за запазване на машината, освен това те я познават най - добре като особености. Ремонта се ръководи от млад и амбициозен човек, който ще я направи кукла, стига от Дирекцията да му отпуснат нужните материали и резервни части.

За 42 077.8 се знае, че рано или късно ще тръгне, просто няма причина, поради която да не се възстанови. Тя можеби ще стане най - лесно възстановения музеен локомотив в БДЖ поради факта, че някой се е сетил да я скрие в строгоохранявания Държавен резерв в Долапите. Така поне е преживяла времето, когато 42-ра серия ставаха трупни донори до като ги опоскат до кош и свършваха разпределени между "Софияпласт" и "Кремиковци"...
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

lok45111 написа:
Nikss написа:Това е много добре. Вярвам, че 077 ще тръгне. 8) Оттам нататък нещата и с 081 ще се наредят. :P НО 081 не трябва да се оставя на варненци, а евентуално да се даде на депо Русе или по документи да си е варненска, но да се съхранява на друго място както 077 е русенска, пък е в Долапите. :)
Няма проблем 42 081.0 да си остане варненска. В депото там има много хора, които са за запазване на машината, освен това те я познават най - добре като особености. Ремонта се ръководи от млад и амбициозен човек, който ще я направи кукла, стига от Дирекцията да му отпуснат нужните материали и резервни части.

За 42 077.8 се знае, че рано или късно ще тръгне, просто няма причина, поради която да не се възстанови. Тя можеби ще стане най - лесно възстановения музеен локомотив в БДЖ поради факта, че някой се е сетил да я скрие в строгоохранявания Държавен резерв в Долапите. Така поне е преживяла времето, когато 42-ра серия ставаха трупни донори до като ги опоскат до кош и свършваха разпределени между "Софияпласт" и "Кремиковци"...
За съжаление положението някога беше едно, а сега е друго, много ме е яд за 42 054.7 ... можеше или да прехвърлят частите от 081 на нея или от 054 да вземат за 081 каквото трябва, за да стане напълно оригинална, а по една или друга случайност всички бракувани и нарязани в последствие електровози серия 42 бяха спряни за бандажи... ако бяха за ремонт щяха да издържат поне още 2-3 години, но бандажи интересно защо не са се намирали и машините първо са ставали донори, а след това и кошовете са били нарязвани вандалски. :evil:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

42 054.7 отдавна стана на легени, кофи, пластмасови лъжички, тръби и други... НАрязаха я след като подобаващо бе ограбена в продължение на цели 2 години. Накрая взеха нейните талиги за една от "подводниците" във Варна и 054 отиде на кино... ЧУдеха се какво да я правят и накрая им дойде премъдрата мисъл да захранят мощностите на "Софияпласт" с коша и кабините и, а "Кремиковци" да се облажи с металните части от нея...

За 42 072.9 също е тъпо и малоумно как е дадена с лека ръка на транспортното училище в Слатина... Поне някой там да полагаше за нея известни грижи, а не Андрей Семизоров(фамилията му показва отношението към 072) да се тупа в гърдите и в края на крайщата да я остави да се разпада отпред. В машинното става езеро когато вали, кабините също текат и двете. Общо взето трябва да се потърси отговорност кой я подари на ВТУ "Т. Каблешков" и кой разреши въпросният някой да я подари, след като беше докарана в Подуяне през 2003 г. от Русе с цел възстановяване за нуждите на депо Дупница...

С оглед стеклите се обстоятелства, за сега единствено 42 077.8 остава като вариант за възстановяване като действаща и има всички налични причини това да стане. Ако трябва форума ще купи едни батерии и боя :lol:
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Няма проблем. За 077 винаги съм насреща. Само казвате и ще съберем левчета. :D :lol: Пък после искаме да се повозим на атракционен влак, теглен от нея. 8) Ако трябва ще помогнем с каквото можем. :) 2006-та година 42 130, 42 140, 42 141, 42 184 и още няколко ДЛ бяха обявени за продан като цената беше към 1 300 000 - 1 400 000 лв за електровозите и към 600 000 за дизелите (доколкото си спомням шестаци някакви от По се продаваха). :D
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:Няма проблем. За 077 винаги съм насреща. Само казвате и ще съберем левчета. :D :lol: Пък после искаме да се повозим на атракционен влак, теглен от нея. 8) Ако трябва ще помогнем с каквото можем. :) 2006-та година 42 130, 42 140, 42 141, 42 184 и още няколко ДЛ бяха обявени за продан като цената беше към 1 300 000 - 1 400 000 лв за електровозите и към 600 000 за дизелите (доколкото си спомням шестаци някакви от По се продаваха). :D
42 140, 42 141 и 42 184 не се продадоха. 42 130 е нарязана вече.

Ако ще се възстановява 42 077.8, то това трябва да бъде уредено първо със заповед на Директор "Тягов подвижен състав", след което тази заповед да се сведе до знанието на депото, което е определено да извърши въвеждането в експлоатация.

Сформиране на доброволна бригада е един голям плюс и би наклонило в полза на машината везните, но при всички случаи подобно начинание няма да изисква пари от нас самите - нашата помощ ще се състои в труд, който или ще бъде компенсиран с карти за пътуване или по друг нефинансов начин. С директора на депо Русе е разискан вчера такъв вариант за създаване на доброволна младежка бригада, ръководена от мен и съставена обаче само от пълнолетни лица, които ще преминат инструктаж по безопасни уесловия на труд. ЗА сега обаче това е разискано само като вариант и не е взето никакво решение, нито съм получил увелдомление, че такава бригада ще е нужна.

На първо време утре или вдруги ден ще се депозират при Директор "ТПС", докладите от огледа и снимките на локомотива и ще се проведе неофициален разговор за възможностите за евентуално възстановяване на 42 077.8 като действащ експонат. След това ще трябва да се изчака известно време за да се проучи възможността и евентуално да се определи кое локомотивно депо ще извърши операциите по възстановяване и лицензиране за експлоатация на машината.

Ако се стигне до възстановителни работи, то в план - сметките за ремонта може да бъде заложено отчисление от сумата за труд поради сформиране на доброволна бригада, което също ще намали разходите за въвеждане на локомотива. Във всички случаи обаче, форумът ще лобира за възстановяване на локомотива!
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Не се продадоха, защото никой нямаше сметка от това. А от един лок, предаден за вторични суровини 80 тона по изкупната цена на желязото (0,40 лв) излиза 32 000 лв, а ако приемем, че има и други ценни метали спечелената сума не може да достигне 100 000 лв и в крайна сметка си останаха само с обявата, а в последствие бяха дадени уж на депо Сф, а накрая отидоха в Дупница.

Относно 077 въвеждането в експлоатация, лицензирането и възстановяването е ясно, че ще бъдат извършени в депо Русе. Друг не вярвам да се наеме, освен това лок си е на депо Р и е най-редно всичко относно възстановяването и въвеждането в експлоатация да стане в него. Те най-добре си поддържат и познават локомотивите. Няма какво да го мислят.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

И аз подкрепям становището локомотивът след въвеждането си в експлоатация да бъде зачислен в депо Русе.Тъкмо с Варна и Дупница ще останат депата , експлоатирали тази серия локомотиви.А и освен това , ако го засечем на влак , ще бъде интересно.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:И аз подкрепям становището локомотивът след въвеждането си в експлоатация да бъде зачислен в депо Русе.Тъкмо с Варна и Дупница ще останат депата , експлоатирали тази серия локомотиви.А и освен това , ако го засечем на влак , ще бъде интересно.
Дори и да се възстанови като действащ, аз съм против пускането на 42 077.8 в редовна експлоатация, бързо ще си развали хубавия външен вид. Идеята е да се възстанови и да излиза само при обслужване на атракционни влакове. Дори моето мнение е да се направи УЗД на рамата на локомотива, да се изпрати парче метал за химически анализ, да се сложат нови колооси, амортисьори, сайлент блокове на тягите и локомотива да се вдигне до 110 км/час, с което спокойно би могъл да кара и "Ориент ЕКСПРЕС" от Русе до Варна поне. Мисля, че не е толкова трудно да започнем да печелим от музейното си богатство вместо да го разрушаваме и унищожаваме.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Още две снимки на кабината, които направих с фотоапарата на колегата Иван Кацев - неговия обектив беше широкоъгълен и визията бе по - обстойна:

Изображение

Изображение
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Пътуването беше пълен успех. Машината е в перфектно състояние наистина, аха да и чуеш вентилаторите. Работещи контролери, реверсори, кран-машинисти, директни, запазен пулт. Талигите, бяха в добро състояние на вид, машината е спряна за бандажи. Е Хаслер нямаше, но какво от това - има ел. скоростомер. Била е до 80.

Просто всеки усетил миризмата в кабината на 42 знае за какво става въпрос, а пък с прекрасно Шуменско пиво хептен :)

Хората заслужават похвала, за това, което са направили!

Снимките после, че имам малко техническа невъзможност!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ето още една снимка на 42 077.8, направена от малко по - високо място и на която се вижда що - годе общото състояние на ма локомотива.

Изображение
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Хайде красавичката да я видите ;)

Изображение
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Добре си я хванал откъм "Ганц"-а. Можеше да се направят и по - хубави снимки ако не беше набутана между талигите от 07-ма серия и дизелите отзад. А и халето е доста просторно и осветено. Но все пак да се надяваме, че до края на годината ще започне нейното възстановяване за движение като локомотив за атракционни и туристически пътувания. Не са малки шансовете за това, особено след като на "Вазов №3" имат и снимките и информацията, че локомотива е напълно годен за възстановяване с изключително малки капиталовложения. Сега остава само Дирекция "ТПС - Локомотиви" да спусне заповедта и да започнат работите по въвеждане в експлоатация.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Всички на това се надяваме, но мисля, че няма да има проблеми със заповедта. Всичко ще мине гладко... е, ако малко се забави няма да е нещо необичайно, но все пак ще има даден изход за действие. 8)
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

За възстановяването не трябват много средства. Това е още един плюс.
Заключено

Обратно към “ПРОЕКТИ | Forum projects”

Информация