
където c = 0,85 (за тези страни, България - 0,75)- коефициент,
p - налягане в котела,
d - диаметър на буталото на цилиндъра,
h - дължина на хода на буталото,
D - диаметър на задвижваните колела.
Тази формула е за машина с просто разчирение, с 2 цилиндъра, при три цилиндъра резултата се умножава по 1,5, при 4 по две.
Интересува ме: 1 - как се определя теглителната допирателна сила по мажина за машините тип компаунд (вупреки че за британските машини мисля че зная как),
2 - какви са коефициентите в другите държави, защото дадените стойности na Zr показват различни коефициенти дори за една държава когато ги смятам за да открия коефициента,
3 - на каква теглителна сила за другите типове ликомотиви отговаря тя, доколко на продължителната която е важната за определяне на параметрите
ще възникнат и други въпроси по време на дискусията, най-вече за мощността и връзката с теглителната сила