Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Чудесни снимки! Стрелча успя ли да я снимаш , понеже не я виждам? :D
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Забравих да снимам Стрелча. Направи ми впечатление, че същата не е със статут на гара, а спирка, въпреки че в Книжките Разписания е отразена като гара. Сега междугарието е Съединение-Панагюрище с дължина 50,1 km и е най-дългото междугарие в мрежата на НКЖИ. На долните две позиции се нареждат Исперих-Дулово и Кюстендил-Гюешево.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Ето 2 снимки от Стрелча , които направих последния път , когато минах оттам.Съвсем ясно се вижда , че има стрелки и коловозно развитие:
снимка 1;
снимка 2.
Не знам защо я дават като спирка.В последния график , преди да спрат линията за пътническо движение , я даваха като гара.
Овчеполци също някога е била гара.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Гара Батановци:
Изображение
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

В 9.00 часа на 30.09.2008 се закрива РП Вълчин. Новото междугарие ще е Карнобат-Лозарево с дължина 16.9 km.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Днес започна освежителен ремонт на гара Костинброд.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

В тази тема ще пусна впечатления от една гара , отиваща си бавно , но сигурно в небитието и само снимките от нея ще навяват спомени.За много жители тя одавна вече е история , като повечето от тях едвам си спомнят последното идване на влак тук в периода 2001 / 2002 г.Населението одавна използва в своите придвижвания автобуси и маршрутки , като надеждите да се възстанови преминаването на влак в този район от година на година стават все по - минимални , а шансовете - все по - далечни.

Това е гара Елхово - крайна за линията , идваща от Ямбол.Описание на отсечката съм пуснал тук , а днес се разходих из района.Пристигнах рано в Ямбол и без да чакам градската "1"-ца , хванах такси за автогарата.Маршрутката за Елхово в 11:00 бе почти празна , някъде за около 45 минути пристигнахме в малкия градец , а гарата се намира точно зад автогарата.Първото , с което започнах бяха входните стрелки страна Ямбол , няколко фотографии от тази част на гарата:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
снимка 4;
снимка 5;
постът;
стрелка 1;
стрелка 2;
Тук линията отива към Ямбол , а поредством стрелката се отклоняват други линии , отиващи към близкото предприятие.A eто на какво попаднах в една къщичка.
От този момент започва гаровият район.Eлхово има 5 коловоза , като втори е главен и на него са се приемали и изпращали влаковете.
Фотографии от перона и приемното сдание:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
снимка 4;
снимка 5;
снимка 6;
табелата я няма , а лампата сигурно одавна не свети;
на таблото вместо някогашното разписание , сега се мъдрят некролози на железничари;
изглед към пероните;
приемното сдание , гледано отзад;

Фотография от южната страна на гарата;
ето къде свършва линията;
обща снимка на гаровия район и една от перона.

Докато правех снимките , минаха един човек с малко дете и се заприказвахме.Оказа се , че те живеят в къща , точно срещу гарата.Поразпитах ги малко и установих , че товарен влак тук не е стъпвал може би повече от година. За това свидетелстват и релсите , по които си личи , че не е минавало нищо.Преди време гарата била обитавана - имало си пазач , който живеел вътре и преди е работил като рък. движение.Със спирането на пътническите влакове , неговата длъжност станала излишна и затова бил преназначен поне да охранява имуществото от набези и престъпни посегателства.Имало и кантонер , който всяка сутрин обикалял до близките спирки , но от известно време и той изчезнал.След разговора ни , фотографирах стоящите на 4-ти коловоз цистерни
http://bgphoto.net/photos/1565/o633771511084553750.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633771510635022500.jpg
и се отправих към автогарата , понеже маршрутката за Ямбол тръгваше само след 5 минути.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Контактната мрежа на гари Солна Мина, Джулюница, Лесичери и Каменец е махната на отклонителните коловози. На Лесичери даже демонтират железния път на единия отклонителен коловоз.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Първоначално линията до къде е била предвидена да стига? Защото Елхово е крайна гара, но не е челна, което ме навежда на тая мисъл...
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Labros написа:Първоначално линията до къде е била предвидена да стига? Защото Елхово е крайна гара, но не е челна, което ме навежда на тая мисъл...
Защото изобщо не е предвиждана за крайна - трябвало е да има връзка със линията Симеоновград - Тополовград - Грудово ( Средец ) - Д. Езерово - Д.Чифлик (която не е посторена въпреки че е започната)
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Ако трябва с една дума да характеризирам цяла една гара (приемно сдание , коловози , перони , гаров район...) , то това ще бъде "ЗАБРАВА".В най - конкретния смисъл на думата.Невероятно , но със следващите редове ще покажа последните мигове на едно забвение , един спомен , едно място , отиващо си постепенно и невъзратимо в небитието.При един най - обичаен оглед единственото чувство е уплах , примесен с потресаващ поглед , от който пълните със сълзи очи дори и не мигат на парцали.Двама души , онемели пред гледката , разкриваща се пред тях и с безмълвни движения постарали се да направят достояние на форума един миг от българската действителност.

Гара Лясковец , 23-ти май.Жаркото обедно слънце завари двама представители на форум "Локомотиви" с чанти на рамо да слизат от препълнената маршрутка от Горна Оряховица за Елена точно в центъра на града.С Rexkos поехме по една уличка в северна посока от центъра.Хората , които попитахме къде се е намирала някогашната ж.п. гара направиха такива изражения на лицата , все едно никога не са чували за влак , а една възрасна жена се досети за какво питаме и ни упъти.За по - малко от 10 минути вече бяхме пред приемното сдание и ето как изглежда то откъм шосето.

Гледките откъм перона бяха покъртителни.Това , което с доста усилия , газейки в бурените и борейки се храстите успяхме:
изглед към 3-ти и 4-ти коловоз;
уточнявам (това , което най - ясно се вижда) - перонът откъм втори коловоз;
трети коловоз;
тук вече гадайте сами;
сред зеленината;
четвърти коловоз;
някогашната магазия;
табелата липсва.

На места храстите бяха толкова високи , че Rexkos спокойно може да се скрие в тях (а и не само да се скрие , но да вземе при него и Ванчо от Русе. ) (ни най - малко не е смешно)

Изглед към приемното сдание откъм коловозите:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
снимка 4.

Попаднахме на някогашен кантар , 2 снимки на него:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633787106959751250.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633787107411470000.jpg

Общ вид на гаровия район:
фотография 1;
фотография 2;
фотография 3.

За финал си направихме 2 снимки за спомен:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633787107816157500.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633787107891782500.jpg

Тъжната равносметка на днешния оглед все още е жива в паметта ми и тези картини , които видях днес , ще ги запомня завинаги.Само 7 години са изминали от спирането на влака по тези места и една от най - кокетните някога гарички , вече тъне в дълбок зимен сън.Ще се събуди ли някога? Ще се чуе ли глъчката на слизащи и качващите се пътници? Ще огласи ли локомотивна свирка отново този район , или единствено тихото шумолене на тополите наоколо ще напомня за участта на някогашната ж.п. гара Лясковец? Въпроси , които остават без отговор......

Албумът със снимки е ТУК.Не ви пожелавам "Приятно гледане!" , защото гледките от някогашната гара действително не са приятни.Те показват до къде може да стигне човешката мисъл за закриването на една линия.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

И ний се пишем за "европейци" и чертаем "светло европейско бъдеще на железницата"...
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

По теснопътната линия Септември - Добринище също се извършва усилен ремонт на гарови приемни здания и прилежащите им площи. В момента се работи по Варвара, Аврамово, Якоруда, Белица, Разлог и Банско. Гарите Велинград и Добринище са ремонтирани и имат много свеж вид.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Затихващите шумове от потеглянето на 462 от гара Благоевград се чуват вече приглушено , светлините на последния вагон стават все повече далечни и с всяка изминала секунда тласъците утихват постепенно.На гарата след разотиването на пътниците и прибирането на рък. движение в стаичката си , са останали 3-ма представители на форума , които да се полюбуват на нощната красота.Аз и Vladyar седнахме на една пейка край чешмата и се вслушахме в шума на близките борове , докато Rexkos отиде до машината за кафе.
Времето стана доста хладно , лекият ветрец , започнал още от Ген. Тодоров сега се е усилил и ако не си на завет , те кара леко да потрепериш.Няколко снимки от гара Бг в този ранен час:
приемното сдание;
перонът откъм страна Кулата;
светлинното табло в чакалнята;
Както от снимката се вижда , вагоните на първи коловоз са от състава на 5625 / 5620 , по - известен сред спотърските среди като "Благоевградската прелест" , с който щяхме да се прибираме към София.
Вятърът поутихна малко , а няколко души се появиха по перона.Само минути по - късно по уредбите съобщиха пристигането на 50131 , а още няколко хора излязоха от чакалнята.Учудващо за такъв ранен час , преброих 18 пътници , които чакаха на перона.Само минута след излизането на рък. движение , се появиха светлини и влакът плавно пристигна на 2-ри коловоз.Една снимка при установяването на перона , втора от другата страна и трета в секундата преди потегляне.Когато композицията мина покрай нас , установихме , че във втория вагон нямаше свободно купе , а в първия почти и 3-те отделения бяха със заети седалки.Минути след заминаването , вятърът отново се засили и ние седнахме на пейката.
От близкия бор се чуха крясъци на прилеп , а рък. движение излезе отново на перона.На втори коловоз се появи машината за 5620 , която както знаем идва изолирана от Дупница.След кратък разговор с машинистите , рък. движение се прибра , а локомотивът се върна назад към стрелките и след съотвената маневра се закачи за вагоните на първи коловоз.
Тъмнината все повече изчезва.С развиделяването величествено се откроиха мрачните силуети на близките дървета.Борът , под който стояхме , сега изглеждаше монументален и заплашително разклащаше клоните си под напора на вятъра.Включиха светлините във вагоните и ние тръгнахме към тях.Докато вървяхме по перона , се сетихме , че не сме закусвали и запрашихме към близката будка.Взехме си топли баници , току що докарани от фурна и седнахме да похапнем.
Става все по - светло.Няколко човека , който стояха досега в чакалнята се отправиха мълчаливо към влака.Ние също тръгнахме , но преди да се качим , направихме кратка фотосесия на композицията:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3.

А ето ни и нас - трима спотъри - представители на форума , дошли просто да се полюбуват на един необикновен благоевградски изгрев.
Изображение

Щом вече четете тези редове , значи поредната импресия ви е поне малко заинтригувала. :D
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Дочух преди време, че щели да спират товарните влакове на Огняново. Една част от персонала- съкратена, а друга- в неплатен отпуск.
Апропо- онзи ден като пътувах с 491 ми направи впечатление, че Садово е вече спирка.
Публикувай отговор

Обратно към “Инфраструктура | Railway Infrastructure”

Информация