Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Двутръбната система за налягане, проектирана от Knorr - Bremse и основана на използването на регулиращ магнитен вентил RGV служи за външно управление на реле - вентила на кранмашиниста. Среща се изключително в комбинация с кранмашинисти, производство на Knorr - Bremse като например Кнор-Д2, Кнор-ЕЕ4 и др.

У нас двутръбната система за налягане се използва в комбинация с преустроен кранмашинист Кнор-Д2, като при преустройството условно се означава като система Д3, описана в темата "Как се ремонтира кранмашинист".

Двутръбна система Кнор-Д3

Двутръбната система Кнор-Д3 се използва в нашите електрически локомотиви от серии 44, 45 и 46 за да е възможно управлението на влаковата спирачка от системата за локомотивна сигнализация(АЛС). За целта, магнитната намотка MS на RGV получава захранване от блока на АЛС.

Пневмачитески, системата Д3 се състои в свързване на подмембранното пространство на мембраната Т на RGV с предмембранното пространство на мембранното бутало К2 на реле - вентила на кранмашиниста Д2 от една страна, означено като връзка "а" и от друга страна, свързване на изравнителния резервоар(ИР) с надмембранното пространство на мембраната Т на RGV(виж схема1). За да може обаче RGV да управлява релейната част на кранмашиниста, връзката на предмембранното пространство на К2 с ИР и подмембранното пространство на мембраната на регулатора К1, се запушва с винтова тапа М8. По този начин, управляващото налягане на К2 преминава първо през RGV и от там действа на буталото на К2. Ако машинистът с ръкохватката на кранмашиниста зададе степен на задържане, то регулиращата пружина ще разтовари мембраната К1, която под действието на подмембранното налягане от ИР ще се издигне нагоре и ще отвори горното лице на клапана V1, като въздух от ИР ще изтича в атмосферата, докато налягането на пружината се изравни с въздушното такова. Изпускайки въздух от ИР, надмембранното налягане на мембранното бутало Т на RGV също ще намалее, което ще домеде до отваряне на изпускателното лице V2 и въздухът от предмембранното пространство на буталото К2 на реле - вентила ще изтече през извода "Атмосфера" на RGV. Буталото К2 ще се премести напред под действието на налягането в главния въздухопровод, което ще доведе до отваряне на изпускателното лице(кухия стержен на К2) на V2 и въздух от ГВ ще започне да изтича в атмосферата. Когато налягането от двете страни на мембраната Т на RGV се изравни, изпускателя V2 ще се затвори и ще преустанови изтичането на въздух в атмосферата. Установило се е зададено налягане в предмембранното пространство на К2. Когато налягането от дмете страни на К2 се изравни, изпускателното лице на К2(кухия стержен) ще затвори връзката на ГВ с атмосферата и ще се преустанови задържането. В ГВ се е установило зададено налягане. Ако обаче във функцията на регулиране на скоростта от АЛС, RGV получи захранване, отговарящо на задаване на по - ниско налягане пред мембраната К2, това ще доведе до ново отваряне на изпускателя, този път чрез упражняване натиск върху Т мембраната и преместването и надолу, заедно с клапана V1. Разхлабването на спирачката става пак по пневматичен или електрически път. При пневматично управление, машинистът поставя въкохватката на КМ на положение "Пътуване", което предизвиква натиск върху мембраната К1 на регулатора и отваряне на долното лице на клапана V1, който ще пропусне въздух от въздухопровода за високо налягане към подмембранното пространство на К1 и оттам към ИР. Едновременно с това, въздух през извода "А" ще достигне до предмембранното пространство на мембраната Т и ще придвижи пълнителното бутало надолу без да премества мембраната Т. Ще се отвори и клапана V1 и въздух ще премине към предмембранното пространство на буталото К2 на кранмашиниста, което пък под действието на по - високото предмембранно налягане ще се придвижи наляво и ще отвори лицето на клапана V2, който ще пропусне въздух от въздухопровода за високо налягане към главния въздухопровод. Пълненето на ГВ ще престане когато налягането от двете страни на К2 се изравни. Пълненето по електрически път не се различава особено от вече описаното.

Изображение
Схема 1: Система "Кнор-Д3"

Изображение
Схема 2: Регулиращ магнитен вентил RGV

Двутръбна система SD4 с кранмашинист OERLIKON FV-4a

В разработка е адаптирането на кранмашинист OERLIKON FV-4а за работа с регулиращ магнитен вентил RGV. Сходната конструкция на основните детайли на кранмашиниста с тези при Кнор-Д2 помогна, разработката да достигне предмонтажен стадий за изключително кратко време. След обстойно и задълбочено изучаване на особеностите, конструкцията и документацията на кранмашиниста се установи, че адаптацията му с вентил RGV е лесна и не изисква някакво по - особено преустройство от това, извършвано при Кнор-Д2. Някои кранмашинисти FV-4а дори имат отвор на предмембранното пространство на условно означената като К2 мембрана на реле - вентила, който отвор е запушен с винтова тапа. За по - лесно четене на схемата, основните елементи съм означил с номерация както при кранмашиниста Кнор-Д2. Принципа на работа е сходен за това няма да давам подробно описание на системата, а при въпроси относно нея, ще допълвам направо тук в темата.

Изображение
Схема 3: Двутръбна система SD4, SD4-1 с кранмашинист OERLIKON-FV4a
64.19
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Имам 2 въпросчета.
Относно преустройството:
  • 1. От обяснението по преустройството става ясно, че връзката "а" в кранмашиниста започва от капака на вентила за високо налягане (конструктивно и схематично вдясно на кранмашиниста) и отива през някакви канали през целия корпус до командна камера "В" на реле-вентила, който реле-вентил е конструктивно и схематично в лявата противоположна страна на вентила за високо налягане и неговия капак. Очевидно тази връзка между капака на вентила за високо налягане и командна камера "В" на реле-вентила няма нищо общо с камерите на самия вентил за високо налягане. Въпроса е:
    защо за тази връзка е използван капака на конструктивно противоположен вентил, вместо да се ползва корпуса или капака на самия реле-вентила, за чиято командна камера "В" е предназначена въпросната връзка?
Относно означението:
  • 2. Нашето условното означение Knorr D3 не се ли повтаря с вече установено означение Knorr D3 за кранмашинист за ляво разположение на командния пулт на локомотива т.е. за ляво изпълнение на кранмашинист Knorr D3.? От превода на:
    KNORR-BREMSE написа:Knorr D3 - ältere Bauart der Linksausführung.
    дословно: стара конструкция на ляво изпълнение. Може да се тълкува и като кранмашинист за ляво ориентирани машинисти :lol: :lol:
    KNORR-BREMSE написа:Knorr D5 - mit gekröpftem Griff und Zahnkranz zum Ansteuern der dynamischen Lokomotivbremse, z.B. Baureihen 103, 110/139, 150/151, 215/218 und 232/234.
    KNORR-BREMSE написа:Knorr D6 - mit elektrischem Kontakt für die Ansteuerung der Magnetschienenbremse.
    и т.н.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Конструкцията на корпуса е такава, че каналите през него са с тясно сечение и с близко разположениие един до друг. Капака на реле - вентила не може да се използва, тъй като в задната му част се намира камера с високо налягане - тоест налягането от ГВР. За това в предната кухина на капака на вентила за високо налягане е ситуирана камерата "а", която е предвидена за разпробиване и навиване на нипел G3/8, което е уредено с документ - чертеж ориентировъчен и чертеж монтажен на фирмата Knorr-Bremse.

При кранмашиниста OERLIKON FV4a обаче има една много интересна особеност. Условно означената камера В на реле вентила има извод на задната част на корпуса, който нормално е затапен с винтова тапа. Това ме навежда на мисълта, че въпреки различните производители, адаптивността за двутръбна система е на лице, освен това всички функционални схеми на този кранмашинист потвърждават казаното от мен. Тук пътя от камера "а" до камера В на реле вентила е изключително малък - само нипела, избегнати са дългите и тесни канали, които преминават през корпуса на Кнор-Д2, което пък ще обуславя по - бърза реакция на реле - вентила на кранмашиниста. Именно поради тези особености, в ход е проект за свързване в двутръбна система на такъв кранмашинист, след което ще бъдат проведени всички изпитания, съгласно заводската документация.
64.19
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

А по втория ми въпрос за означението Knorr D3?
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

dido73 написа:А по втория ми въпрос за означението Knorr D3?
Системата Д-3 е означена по изисквания на БДЖ, съгласувано с производителите при внедряване на АЛС тип "Ериксон". В практиката се срещат много еднотипни означения като например Кнор-Д5, но без превключвателя за електродинамична и електропневматична спирачка.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Още някои допълнения за преустройството на кранмашинист OERLIKON FV3b/4a в двутръбна система SD4 или SD4-1.

За разлика от кранмашиниста Д2, тук изпълнението на на връзките ще бъде изпълнено с присъединители и проводи, производство на фирмата FESTO. Съединителя, който се навива на задната част на кранмашиниста е тип QS с резба 3/8, а този, койтосе изпобзва за връзката между изравнителния резервоар и извода "А" на RGV е тройник от серията CQ. Връзките между тях се изпълняват с гъвкав шлаух за максимално налягане 20 bar. Присъединителите FESTO дават големи възможности за оптимално разполагане на апаратите без оглед на пасване на тръби и др. БЪрзото свързване/прекъсване на връзките между отделните апарати пък повишава ремонтопригодността на изпълнението и удължава срока на експлоатация поради неналичието на резби и пасващи се детайли. Възникването на неплътности по веригата е напълно изключено от производителя.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Да внеса малко светлина по темата - в момента се работи по прототипния образец на двутръбна система SD4-1 с кранмашинист OERLIKON FV3b. Работите са на етап "монтаж" и се очаква до седмица да започнат стендовите изпитания и да се отразят първите резултати тук във форума.
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Информация