С тези снимки, най-сърдечно пожелавам на Марио много приятни мигове и успехи в новата му кариера!
Този петък в Локомотивно депо София, с неоспоримите и огромни усилия на Марио Евстатиев бяха монтирани 4 броя директни кранмашиниста Oerlikon FD1 за серии 55, 06 и 46 и кранмашинист за автоматична спирачка тип Д-2, след което всичките успешно бяха изпитани на специализиран стенд. Снимки от мястото на събитието:





С тези снимки, най-сърдечно пожелавам на Марио много приятни мигове и успехи в новата му кариера!
С тези снимки, най-сърдечно пожелавам на Марио много приятни мигове и успехи в новата му кариера!

Администратор
Ремонта на кранмашинистите тип FD1 беше проследен от rexkos, но нека внеса малко повече подробности:
Кранмашинист №10323 беше с пропуск на въздух от двуседалищния клапан, поради което се наложи замяна на същия с възстановен и боядисване с боя RAL 3071 според нормативите;
Кранмашинист № 699 бе възстановен от части в присъствието на rexkos след което бе боядисан с боя RAL 3071 съгласно нормативите;
Кранмашинист №016 също бе възстановен от части и боядисан съгласно нормативите с боя цвят 3071 по RAL;
Кранмашинист №10299 бе ревизиран след капитален ремонт и поставен като еталонен за отделението;
Кранмашинист Д-2 №6834 бе с пропуск на въздух от регулатора на налягане, като същият бе ремонтиран от мен и колегата Данаил и е поставен за готов. Утре е на боя 






64.19


NiKe_LOST она абсолютно заслуженная С такой скучной игрой никому из этих клубов не дал бы кубка!! В время дополнительных таймов подвернулась возможность в магаз. свалить, чтобы время быстрей прошло,
- +100000000000000
- +100000000000000
Последно промяна от марковІ на Нед Дек 20, 2009 11:09 pm, променено общо 2 пъти.

Администратор

Администратор
Днес лок 55-049 се сдоби с ремонтиран и боядисан от мен директен кранмашинист №015, а повреденият е при мен и утре ще му бъде извършен ремонт.
В същото време първото "бутиково" Д-2 е факт! Който не вярва, да заповяда и да гледа. Същия ден стана готов още един кранмашинист Д2, а на стенда замръкна Д2 №6476, на който извършвам капитален ремонт с разглобяване "до последната бурма". Очаква се утре същият да бъде изпитан на стенда и при добри показатели следва боядисването със синя боя цвят №505 по DIN. На гореизброените три броя Д2-та се монтираха също така пълни комплекти нови болтове - по стандарт и спецификация съгласно заводската документация.
В същото време първото "бутиково" Д-2 е факт! Който не вярва, да заповяда и да гледа. Същия ден стана готов още един кранмашинист Д2, а на стенда замръкна Д2 №6476, на който извършвам капитален ремонт с разглобяване "до последната бурма". Очаква се утре същият да бъде изпитан на стенда и при добри показатели следва боядисването със синя боя цвят №505 по DIN. На гореизброените три броя Д2-та се монтираха също така пълни комплекти нови болтове - по стандарт и спецификация съгласно заводската документация.
64.19

Администратор
Д-2 №6476 днес така и не стана по ред причини, къде зависещи, къде не от мен. Регулатора му е толкова неплътен, че може да духне носна кърпа ако я сложиш на извода за атмосферата. В момента се занимавам с този проблем - притриване и пак притриване, та дано стане.
Директния кранмашинист 016 на 55-049 бе свален след като се отлепи гумата на клапана и издадох съвсем нов сръбски клапан за него. Проблеми сега няма.
Директен кранмашинист 10323 пък има един малък проблем, който утре ще бъде отстранен и отива на 55-003.
В същото време пак от утре, стенда за изпитване на кранмашинисти ще е в годишна ревизия, която аз ще използвам да го постегна малко, от това все пак зависи какви кранмашинисти ще издам за експлоатация.
Директния кранмашинист 016 на 55-049 бе свален след като се отлепи гумата на клапана и издадох съвсем нов сръбски клапан за него. Проблеми сега няма.
Директен кранмашинист 10323 пък има един малък проблем, който утре ще бъде отстранен и отива на 55-003.
В същото време пак от утре, стенда за изпитване на кранмашинисти ще е в годишна ревизия, която аз ще използвам да го постегна малко, от това все пак зависи какви кранмашинисти ще издам за експлоатация.
64.19

Администратор
Вчера бе светъл ден за отделение "Въздушни спирачки". Бяха намерени и доставени 3 комплекта чисто нови части за кранмашинист Д-2. Освен това са доставени и нови "пластини - затворителни" за ключалката.
След като стенда е готов от годишна ревизия, няколко кранмашиниста Д-2 ще преминат капитален ремонт с последващо отстраняване на старата боя и полагане на нова цвят 505 по DIN.
След като стенда е готов от годишна ревизия, няколко кранмашиниста Д-2 ще преминат капитален ремонт с последващо отстраняване на старата боя и полагане на нова цвят 505 по DIN.
64.19

Администратор
Д-2 №6476(унгарски корпус) днес премина ремонта и е боядисан в син цвят №505 по DIN. На кранмашиниста утре му предстоят довършителни работи, след което същият ще бъде предаден за качване на някой локомотив.
В същото време днес Д-2 №060(румънски корпус) също премина ремонт, като утре му предстоят някои довършителни работи и боядисване с цвят №505. На тези два кранмашиниста ще бъдат монтирани и нови затворителни пластини на ключалките(т.нар. сектор). Пластините са с фосфуресцираща линия за фиксиране на положенията. На въпросните кранмашинисти ще бъдат поставени и пълни комплекти нови крепежни елементи, съгласно стандарта DIN и заводската документация на Knorr - Bremse.
Д-2 №2320(немски корпус) пък е в процес на капитален ремонт, като днес корпуса бе измит на пароструйка и скоро предстои снемане на старата боя, повторна обработка с пароструйката, замяна на важните детайли и сглобяване, послевано от изпитване на стенда. Този кранмашинист също ще бъде окомплектован с пълната гама чисто нови крепежни елементи, както предишните два. Синята боя и новият сектор на ключалката не ги споменах, защото те са ясни
В същото време днес Д-2 №060(румънски корпус) също премина ремонт, като утре му предстоят някои довършителни работи и боядисване с цвят №505. На тези два кранмашиниста ще бъдат монтирани и нови затворителни пластини на ключалките(т.нар. сектор). Пластините са с фосфуресцираща линия за фиксиране на положенията. На въпросните кранмашинисти ще бъдат поставени и пълни комплекти нови крепежни елементи, съгласно стандарта DIN и заводската документация на Knorr - Bremse.
Д-2 №2320(немски корпус) пък е в процес на капитален ремонт, като днес корпуса бе измит на пароструйка и скоро предстои снемане на старата боя, повторна обработка с пароструйката, замяна на важните детайли и сглобяване, послевано от изпитване на стенда. Този кранмашинист също ще бъде окомплектован с пълната гама чисто нови крепежни елементи, както предишните два. Синята боя и новият сектор на ключалката не ги споменах, защото те са ясни

64.19

Администратор
Вчера в присъствието на rexkos се извърши ремонт на кранмашинист Д-2, който бе с повреда "пълни ГВ на 3-то положение" и препълва ГВ на второ. Оказа се, че е повреден клапана за високо налягане и същият е необходимо да бъде заменен. Ето операциите в снимки:
1. След като се свали капака на мембранното бутало К3, се запушва дюза 3 със специално приспособление и се проверява за пропуск на въздух от вентилната капачка на клапана за високо налягане чрез напръскване с пяна:


Проверката установи, че неплътност от капачката няма и се продължава с останалата част от ремонта, която включва разглобяване на вентилното легло на клапана за високо налягане:

2.След като свалим лицето, клапанът се изважда и се почиства леглото му от нечистотии. Новият клапан се поставя в леглото и се затяга наново лицето му.
3.След това, водещата втулка, която е и вентилна капачка на клапана за високо налягане, заедно със стержена на К3 се поставя обратно и се затяга:

4. Отново се извършва "сапунената" проба на плътност, след която се пристъпва към монтаж на мембранното бутало К3 и поставяне на капака:

5. Отремонтирания кранмашинист се подлага на пълна серия изпитвания, които включват:
-Проверка на пропуск на въздух от регулатора на налягането;
-Проверка за наличието на всички степени;
-Проверка за пад на налягането в ГВ на 3-то положение;
.Проверка за допълване на ГВ на 3-то положение;
-Проверка за правилната работа на КМ при следните параметри: налягане в ГВ на 2-ро положение 5 +/-0,2 bar, налягане в ГВ на първа позиция от областта на степенните задържания и разхлабвания - 4,8bar, налягане на последна позиция от областта на степенните задържания и разхлабвания - 3,4 bar.
-Проверка на времето за отстраняване на препълванията от ГВ;
-Пълнителен удар с високо налягане;
-Екстрено спиране;
Ако всички тези проверки дадат положителен резултат, кранмашинистът се счита за готов:

_________________________________________________
Пак вчера на два отремонтирани кранмашиниста бе извършено боядисване с цвят №505 по DIN:


_________________________________________________
Ето схема с изнесените възможни причини за пад на налягането в ГВ при 3-то положение на КМ Д-2:

Общ изглед в отделението:

Масата с повредени кранмашинистисами ги вижте какви идват):

Стенда за изпитване на спирачни апарати, който претърпя планов ремонт, а днес бе започнато и едно дългобленувано от мен усувършенстване:

1. След като се свали капака на мембранното бутало К3, се запушва дюза 3 със специално приспособление и се проверява за пропуск на въздух от вентилната капачка на клапана за високо налягане чрез напръскване с пяна:


Проверката установи, че неплътност от капачката няма и се продължава с останалата част от ремонта, която включва разглобяване на вентилното легло на клапана за високо налягане:

2.След като свалим лицето, клапанът се изважда и се почиства леглото му от нечистотии. Новият клапан се поставя в леглото и се затяга наново лицето му.
3.След това, водещата втулка, която е и вентилна капачка на клапана за високо налягане, заедно със стержена на К3 се поставя обратно и се затяга:

4. Отново се извършва "сапунената" проба на плътност, след която се пристъпва към монтаж на мембранното бутало К3 и поставяне на капака:

5. Отремонтирания кранмашинист се подлага на пълна серия изпитвания, които включват:
-Проверка на пропуск на въздух от регулатора на налягането;
-Проверка за наличието на всички степени;
-Проверка за пад на налягането в ГВ на 3-то положение;
.Проверка за допълване на ГВ на 3-то положение;
-Проверка за правилната работа на КМ при следните параметри: налягане в ГВ на 2-ро положение 5 +/-0,2 bar, налягане в ГВ на първа позиция от областта на степенните задържания и разхлабвания - 4,8bar, налягане на последна позиция от областта на степенните задържания и разхлабвания - 3,4 bar.
-Проверка на времето за отстраняване на препълванията от ГВ;
-Пълнителен удар с високо налягане;
-Екстрено спиране;
Ако всички тези проверки дадат положителен резултат, кранмашинистът се счита за готов:

_________________________________________________
Пак вчера на два отремонтирани кранмашиниста бе извършено боядисване с цвят №505 по DIN:


_________________________________________________
Ето схема с изнесените възможни причини за пад на налягането в ГВ при 3-то положение на КМ Д-2:

Общ изглед в отделението:

Масата с повредени кранмашинистисами ги вижте какви идват):

Стенда за изпитване на спирачни апарати, който претърпя планов ремонт, а днес бе започнато и едно дългобленувано от мен усувършенстване:

64.19

Администратор
Днес 16.12.2008 г. с цел повишаване качеството на ремонта на кранмашинистите в отделение "Въздушни спирачки" и увеличаване спектъра на типовете кранмашинисти, които могат да се изпитват на стенда, бе извършен планов ремонт на стенда и бе внедрена в експлоатация системата за диагностика и изпитване в реални работни условия на кранмашинисти Knorr D3. Същата бе изпитана и след като нямаше проблеми, се извърши и ремонт на първия кранмашинист D3, който е с фабр. №9937 и ще остане за еталонен към стенда.
64.19

Администратор

НЕИЗПРАВНОСТИ: На 3-то положение пълни ГВ, пропуск на въздух през извода "Атмосфера", пропуск на въздух от регулатора;
ИЗВЪРШЕНИ РЕМОНТИ: Демонтаж, ремонт и монтаж на регулатора, смяна клапан за високо налягане и гумен уплътнител на стержена на бутало К3. ремонт на клапана К2, смяна мембрана на К2, смяна вентил за екстрено спиране;
След като бяха извършени описаните ремонти, кранмашинистът бе регулиран и изпитан на стенд. Утре го чака боя.
64.19

Администратор

Администратор
Днес работата по кранмашинисти или по - точно по детайли от тях продължи в домашни условия, където на четири броя ключалки бе снета изцяло старата боя по химически метод, който не наранява метала, бяха обезмаслени частите от тях и по - късно корпусите на ключалките ще бъдат боядисани в синьо. Затворителните пластини пък идните дни ще бъдат боядисани с черно и ще бъде нанесена след това указателната черта с бял цвят. Готовите ключалки ще бъдат монтирани на кранмашинисти, които са в ремонт, а техните пък ще преминат гореописаната операция.
64.19
Информация
Модератори