Мнения: 15
Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 11:10 am
Местоположение: Монтана
Много ми е чудно какво представлява функцията 'опесъчаване' или нещо подобно при локомотивите. Търсих инфо за това, но не намерих. Дори и в МСТС има такава функция (наречена 'Sander').
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Пясък се подава през специални тръби чрез педал, монтиран в кабините за управление на локомотивите. Целта на това пясъкоподаване е да се избегне боксуването. Това е най-общо казано накратко. :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Пясък се подава пред всяка първа по посока на движението колоос във всяка талига и се извършва по различен начин при различните серии и конструкции локомотиви. По - старите серии имат педал или бутон с електрическо или въздушно действие, които влиаят на пясъчните бункери, разположени на рамите на талигите или ситуирани в кухини на локомотивната рама. Когато се подаде въздух в бункера, през пясъчните дюзи се подава пясък към тръби, ориентирани така, че да попада под колооста, когато тя е по посока на движението. При по - новите серии локомотиви пясъчната уредба е с електропневматично действие и с възможност за автоматично командване при боксуване и плъзгане. Бутона и/или педала си ги има обаче.
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Благодаря и на двамата че разяснихте,понеже и аз отдавна се чудих какво е това "sander". Ето че вече знам :)
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
пясък

Мнение от shotik »

Освен пясък за подобряване на сцеплението между релси и бандажи и против боксуване на лок.серия 06-00 има реле против боксуване и бутон на контролера за задействане ръчно на лок.спирачка до 0.5-0.7 бара.По този начин калодките задържат бандажите,а мотора намалява оборотите, генератора намалява възбуждането.След като всички колооси се въртят с едни обороти се изключва противобуксовъчната спирачка.Автоматичното включване става на принципа на потенциална разлика в напрежение на две точки,т.е.когато електромоторите от дадена двойка се въртят еднакво няма разлика,щом едно колело забуксува и елмотора се завърти с по големи обороти от другото се явява потенциална разлика и при 29 волта се задейства релето и става както съм описал по горе.При спиране на буксуването и падане под 24 волта релето изключва и се възстановява нормалната работа на агрегатите.
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 9:24 am
Местоположение: Сф

Мнение от icobdz »

При екстрено спиране също е удачно подаване на пясък.
Публикувай отговор

Обратно към “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Информация