Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
На базата на унифицирана целоносеща метална конструкция, през 1972 г. в ГДР се построява гама от различни по тип пътнически вагони за СССР. Те са конструирани с еднотипен кош и талиги, различават се по вътрешното си оборудване според предназначението им.

Пътническите безкупейни вагони със спални места се използват за вътрешно съобщение в страните от бившия СССР и имат девет прегради с по 4 спални места, разположени по схема 2+2 напречно и по две спални места надлъжно по стената на вагона. Означават се като тип ПН или "Плацкартьны".

Пътническите купейни вагони със спални места за международно съобщение и вътрешно съобщение на далечни разстояния са с девет купета с по 4 спални места и едно купе с две спални места. Вагонът тип ПК(фиг.1) е със страничен коридор, през който се влиза в купетата. В единия си край, вагонът има уред за подгряване на топла вода(фиг.2), разположен в котелното отделение 9. Санитарният възел 2 се намира срещу котелното отделение и в него се влиза през въртяща се врата. Входно - изходното преддверие служи за излизане навън от вагона през две въртящи се външни врати или за преминаване в съседен вагон през челно разположена въртяща се врата. Външните врати могат да се заключват с полусекретен ключ или триграмен ключ, а челните врати и вътрешните интериорни врати, затварящи коридорите 6 и 8 - само с триграмен ключ. В малкия коридор 8 е разположено служебно помещение 3, оборудвано за съпроводителя на вагона. В някои вагони там е разположена радиоуредба. Двуместното купе 4 се използва също от обслужващия вагона персонал. Оборудвано е с масичка, две легла, разположени едно над друго и шкафчета за принадлежности. Четириместните спални купета 5(фиг.3) са оборудвани с четири легла, разположени едно над друго по схема 2+2, маса и шкафче за принадлежности и тоалет.

Осветлението на купетата става чрез луминисцентни осветителни тела или крушки с нажежаема жичка за дежурното и сервизно осветление.

Отоплението на вагона е комбинирано. Електрическо от магистралния електропровод за отопление от електрически локомотив, локално на твърдо или дизелово гориво и парно отопление от магистрален паропровод система "Фридман".

Климатизацията и вентилацията на вагона се извършва от един вентилационно - охлаждащ агрегат, захранван от ел. инсталацията за магистрално ел. захранване от ел. локомотив. Охладителния агрегат е монтиран в подвагонен сандък, а компресорът му е окачен под коша въхру стоманена рамка.

Прозорците на спалните купета и тези в коридора срещу тях са отваряеми надолу чрез пантографен механизъм. От вътрешната част на вагона, рамката им е скрита от декоративна дървена такава, която при нужда от ремонт на прозореца се снема. Прозорците могат да бъдат заключени в затворено положение чрез триграмен ключ.

Вагоните от тип ПК се използват и за международно съобщение в някои държави, сред които и България. Основните им технически данни са следните:

Тип: ПК
Междурелсие: 1520/1435 mm
Височина от глава релса: 4 377 mm
Ширина: 3 105 mm
Дължина между автосцепките: 24 537 mm
База на вагона: 17 000 mm
База на талигата: 2 400 mm
Маса на вагона: 56 t
Максимална скорост: 160 km/h
Брой спални места: 36
Отопление: Комбинирано - електрическо, парно и собствено
Осветление: луминисцентни тела и лампи с нажежаема жичка
Спирачна система: МС
Тип на функционния вентил: 292-001
Електропневматична спирачка: 305-002
Година на производство на вагона: 1972 - 1980
Страна - производител: ГДР
СЕртифициран по RIC: НЕ

Изображение
фиг.1 Вагон ПК - разположение на оборудването

Изображение
фиг.2 Уред за подгряване на топла вода

Изображение
фиг.3 Спално четириместно купе

Изображение
фиг.4 Коридор
64.19

Обратно към “Техническа част | Technical part”

Информация