Кран- машинистът е автоматичен тип, което означава, че ще допълва загубите в СЦ до налягането, установено с ръкохватката.
УСТРОЙСТВО
Устройството на кран - машиниста FD1 е следното(схема 1). В метален корпус е поставен двуседалищният клапан 1(2), който свързва провода за високо налягане от ГВР със спирачните цилиндри. Управлението на отварянето и затварянето на този клапан се извършва от регулатора на налягане, който се състои от мембраната 3 с кух клапан, който ляга върху личето на клапана 1, пружина 4 и командна втулка с ръкохватка 5. Командната втулка 5 е навита на специален профил резба, а ходът на ръкохватката се опраничава от фиксатори на крайните положения, непоказани на фигурата.
ДЕЙСТВИЕ
Когато завъртим ръкохватката към положение задържане, ние ще притиснем пружината 4, посредством горната и шапка и тя ще упражни натиск върху мембраната 3. Тя от своя страна ще отвори клапана 1 и въздух ще постъпва към спирачните цилиндри до тогава, докато налягането на въздуха под мембраната не преодолее натиска на пружината 4 и не повдигне мембраната в горно положение. Тогава клапанът ще се затвори и в СЦ ще се установи съотнетното налягане. Когато пропуските в СЦ намалят налягането, пружината отново ще притисне мембраната и ще отвори клапана 1, който ще дозареди загубите до ново изравняване на механичното налягане на пружината и въздушното под мембраната. Когато върнем ръхокватката в крайно предно положение "Разхлабено" ние ще намалм натиска на пружината, а въздухът под мембраната ще я издигне в крайно горно положение и ще отдели кухия клапан от лицето на клапана 1. По тази връзка, въздухът от СЦ ще излезе в атмосферата.
С кран-машиниста могат да се правят произволни степени на задържане и разхлабване, като независимо от положението на задържане, налягането в СЦ ще се поддържа автоматично.

Схема 1: Кран - машинист FD1

Фиг.1 Кран - машинист разглобен

Фиг.2 Общ вид на кран - машиниста