
Администратор
На 02.10. аз и колегата - модератор BR185 имахме щастието да посетим Есеннния технически панаир в Пловдив. Като цяло, изложението се радваше на голям интерес, пред касите за билети се виеха опашки. Самия панаир беше разделен на няколко изложения - "Елтех" - за ел. оборудване и електроника, "Инфотех" - за информационни технологии и компютри, "Машиностроене" - за различни видове машини, строителни, металообработващи, компоненти и възли за тях, "Аутотех" - за транспортни технологии, "Автомобилен салон" - изложбени площи на автомобили, както и палата на страната - партньор, която тази година беше Италия.
Особено впечатление още след първите крачки из панаирните площи ми направи щанда на "Белкомунмаш", която участваше с два прототипни тролейбуса. Ето снимки:
Малко странна форма са избрали за този
Същият екземпляр отвисоко
Интересно впечатление ми направи, че целият салон е с нисък под, а също така и, че платформата за инвалиди се сваля ръчно.
Вторият тролейбус изглеждаше малко по - семпло, но решенията в него също бяха интересни. Качината на водача разделя на две първата врата, като по този начин шофьорът няма никаква връзка с пътническия салон и лесно може да се кали или слезе дори при тъпканица. Пултът за управление е добре подреден, интересно решение на руснаците са наличието на волтметър за напрежението в КМ и сигналните лампи със светодиоди.
След дългата разходка из панаира забелязах нещо интересно. Талига за товарен вагон Y25 се мъдреше пред входа на 8-ма палата. По табелата разбрах, че производител е сръбският вагоностроителен завод GOŠA, с представители на който имах щастието да се запозная, да побъбрим на сръбски и да разменим координати за бъдещо сътрудничество, свързано с репортаж, показващ как се строи пътнически вагон. Господата от Сърбия бяха учудени, че съм един от двамата заинтересовани посетители на панаира. Вероятно интересът към ЖП транспорта е слаб.
Русенският производител на локомотиви "ЕКСПРЕС - СЕРВИЗ" ООД също присъстваше с павилион на открита площ 12, но този път имаше само презентация. Локомотив не бе докаран, поради факта, че коловоза е демонтиран. Новото от продукцията им е локомотивът MDD3, за който ще разкажа в отделна тема.
Разходката из палатите продължи и на една от откритите площи забелязах прототипния тролейбус на "Авторемонт - Дупница АД", който е изграден на базата на съчленен нископодов автобус "ЛИАЗ". Тъй като по незнайна причина снимката на тролея отвън се изгуби, ще ви покажа някои интериорни снимки:
Пулт за управление
Сигнални лампи
Салон
В Палата №3, щанд имаше и "Вагонен завод 99" - АД, гр. Септември, който бе изложил Колоос, винтов спряг и спирачен цилиндър. Предлагаха рекламна брошура с историята на завода и снимки. Подробности за ВРЗ - Септември ще пусна в отделна тема.
В Палата №7 ми направи силно впечатление немската фирма за ел. оборудване RHEINHAUSEN. На своя щанд тя бе показала Стъпален регулатор за превключване намотките на силов трансформатор. Познат сред жп. средите като автотрансформаторен плевключвател, регулаторът, показан на снимката служи за комутиране на големите трансформатори в подстанцията. Управлението на регулатора е събрано в блок заедно с моторното задвижване, като блока се окача на казана на трансформатора. Управляващия блок има указател на степените, електронен блок за управление и ръчно задвижване при повреда.
С това разходката из панаира приключи, и както се казва "Очи пълни - ръце празни", като изключим крупното количество каталози и брошури, взети от описаните по - горе фирми.
Особено впечатление още след първите крачки из панаирните площи ми направи щанда на "Белкомунмаш", която участваше с два прототипни тролейбуса. Ето снимки:
Малко странна форма са избрали за този
Същият екземпляр отвисоко
Интересно впечатление ми направи, че целият салон е с нисък под, а също така и, че платформата за инвалиди се сваля ръчно.
Вторият тролейбус изглеждаше малко по - семпло, но решенията в него също бяха интересни. Качината на водача разделя на две първата врата, като по този начин шофьорът няма никаква връзка с пътническия салон и лесно може да се кали или слезе дори при тъпканица. Пултът за управление е добре подреден, интересно решение на руснаците са наличието на волтметър за напрежението в КМ и сигналните лампи със светодиоди.
След дългата разходка из панаира забелязах нещо интересно. Талига за товарен вагон Y25 се мъдреше пред входа на 8-ма палата. По табелата разбрах, че производител е сръбският вагоностроителен завод GOŠA, с представители на който имах щастието да се запозная, да побъбрим на сръбски и да разменим координати за бъдещо сътрудничество, свързано с репортаж, показващ как се строи пътнически вагон. Господата от Сърбия бяха учудени, че съм един от двамата заинтересовани посетители на панаира. Вероятно интересът към ЖП транспорта е слаб.
Русенският производител на локомотиви "ЕКСПРЕС - СЕРВИЗ" ООД също присъстваше с павилион на открита площ 12, но този път имаше само презентация. Локомотив не бе докаран, поради факта, че коловоза е демонтиран. Новото от продукцията им е локомотивът MDD3, за който ще разкажа в отделна тема.
Разходката из палатите продължи и на една от откритите площи забелязах прототипния тролейбус на "Авторемонт - Дупница АД", който е изграден на базата на съчленен нископодов автобус "ЛИАЗ". Тъй като по незнайна причина снимката на тролея отвън се изгуби, ще ви покажа някои интериорни снимки:
Пулт за управление
Сигнални лампи
Салон
В Палата №3, щанд имаше и "Вагонен завод 99" - АД, гр. Септември, който бе изложил Колоос, винтов спряг и спирачен цилиндър. Предлагаха рекламна брошура с историята на завода и снимки. Подробности за ВРЗ - Септември ще пусна в отделна тема.
В Палата №7 ми направи силно впечатление немската фирма за ел. оборудване RHEINHAUSEN. На своя щанд тя бе показала Стъпален регулатор за превключване намотките на силов трансформатор. Познат сред жп. средите като автотрансформаторен плевключвател, регулаторът, показан на снимката служи за комутиране на големите трансформатори в подстанцията. Управлението на регулатора е събрано в блок заедно с моторното задвижване, като блока се окача на казана на трансформатора. Управляващия блок има указател на степените, електронен блок за управление и ръчно задвижване при повреда.
С това разходката из панаира приключи, и както се казва "Очи пълни - ръце празни", като изключим крупното количество каталози и брошури, взети от описаните по - горе фирми.
64.19
Двата тролейбуса на "Белкомунмаш" меко казано бяха сделани с чук и тесла. При това теслата е била тъпа.
Веднага правят впечатления криви, неприлепнали и силно издраскани алуминиеви лайсни, несъвпадащи сглобки на вътрешната облицовка, стърчащи и разбити глави на рапидки, грубо боядисване, при което са зацапани околни повърхнини и др.
В брошурата пък са допуснати множество грешки при превода, които създават интересни бисери: "пиратска" спирачка, нисък таван, автоматично сваляне на токоприемниците при докосването им до проводника, оборудване за наблюдение на спецчастите
и др.
Някои модели се предлагат с контакторно-резисторно управление, но това допускам е предназначено за дълбоките джунгли, защото е максимално опростено.
Дупнишкият тролейбус е много по-добре направен външно.
Стъпалният регулатор за силов трансформатор е предназначен за превключване на първичната страна с цел поддържане на относително постоянно напрежение на вторичната. В случая не е автотрансформаторен, защото автотрансформатор няма. Такива регулатори има и на всички подстанции, както и в тяговите такива на железницата.
От Експрес-сервиз обещаха догодина да докарат локомотив заедно с едно релсово звено, защото коловозите макар и неизвадени са останали под новата настилка и това им е било казано в последния момент.
Веднага правят впечатления криви, неприлепнали и силно издраскани алуминиеви лайсни, несъвпадащи сглобки на вътрешната облицовка, стърчащи и разбити глави на рапидки, грубо боядисване, при което са зацапани околни повърхнини и др.
В брошурата пък са допуснати множество грешки при превода, които създават интересни бисери: "пиратска" спирачка, нисък таван, автоматично сваляне на токоприемниците при докосването им до проводника, оборудване за наблюдение на спецчастите

Някои модели се предлагат с контакторно-резисторно управление, но това допускам е предназначено за дълбоките джунгли, защото е максимално опростено.
Дупнишкият тролейбус е много по-добре направен външно.
Стъпалният регулатор за силов трансформатор е предназначен за превключване на първичната страна с цел поддържане на относително постоянно напрежение на вторичната. В случая не е автотрансформаторен, защото автотрансформатор няма. Такива регулатори има и на всички подстанции, както и в тяговите такива на железницата.
От Експрес-сервиз обещаха догодина да докарат локомотив заедно с едно релсово звено, защото коловозите макар и неизвадени са останали под новата настилка и това им е било казано в последния момент.


Администратор
Дупнишкия тролей е с инвертори, които са монтирани на покрива на първата секция. Захранването на помощните машини се извършва от друг спомагателен инвертор, който осигурява 400V за задвижването на двигател - компресора, състоящ се от трифазен асинхронен електродвигател, ремъчно задвижване и двуцилиндров редови бутален копресор. На изходящия вал на компресорния агрегат е куплирана маслената помпа за сервоуправлението на тройбуса. Инвертора се охлажда от един двигател - вентилатор. Веригите за отопление на салона се захранват с 600V и се комутират от двуполюсни електромагнитни контактори.Лъчо написа:Ще ми се да го видя този Дупнишки тролейбус.... предполагам е нещо като Трамкар-Кобрата или РТК Алпината
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
Прототипа няма климатик, но като опция е предвиден в зависимост от това дали ще бъде поръчан от дружеството, което ще закупи този тип тролейбуси. Но като цяло всичко друго му е на ниво, въпреки, че каросерията е от автобус "ЛИАЗ", който май е правен по лиценз на МАН или НЕОПЛАН.Labros написа:Климатик има ли?
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
"ЛИАЗ" са руски. Новото им производство обаче е силно повлияно от Западните технологии и дори голяма част от елементите са западно производство.Labros написа:"ЛИАЗ" не бяха ли руски автобуси?
Щом има разни опции за подобрение и удобства, това би трябвало да значи, че явно се чакат поръчки и от чужди фирми?
64.19
Информация
Модератори