Мнения: 31
Регистриран на: Пон Юли 07, 2008 3:23 am
Местоположение: София / Свищов
някой знае ли къде се намира 46 серия (баба меца). Баща ми казва че са били уникални и специално за наклона при Владая ,за теглене на тежки товарни влакове. А аз дори и снимки немога да открия. Дано не са претопени ... запоследно имаше един до бившия локомотивен ЖП завод София
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Останали са две и се намират в база Асеново.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

bdz46 написа:Останали са две и се намират в база Асеново.
Уточнение: двете машини са по една от двата типа - 46.03 (цвилинг) и 46.13 (дрилинг).
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Модератор
Мнения: 267
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 12:13 am
Местоположение: Шумен
Обратна връзка:
Аватар
Модератор

Мнение от pavkata_zaraboy86 »

Ето тук можете да видите много мои снимки от базата - конкретно съм снимал и тези 2 локомотива!

П.С. Интересното е, че на 46.03 като огняр е работил Никола Вапцаров.
Пътувай с влак - спаси природата!
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Впечатление ми направи тази снимка , която Павката я е озаглавил "neizvestna seriq zapad". Да не би на нея да е локомотив серия 46-00?
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

VESO написа:Впечатление ми направи тази снимка , която Павката я е озаглавил "neizvestna seriq zapad". Да не би на нея да е локомотив серия 46-00?
Преброй колоосите ,това е 36 серия.
http://photos.streamphoto.ru/4/2/4/0d1d ... 969424.jpg
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Останали са две и се намират в база Асеново.
И двете машини - 46-03 и 46-13 са в база Асеново под навеса и са в що - годе добро състояние. При повечко желание от страна на отдел "Музеен" при БДЖ, преспокойно едната(а защо не и двете) машина(и) може да се възстанови като стационарен експонат и да се предаде на Транспортния музей в Русе. Особено подходяща за това е 46-03, на която както не веднъж се спомена е работил като огняр поета Никола Вапцаров. Интересното е, че старите железничари разказват от уста на уста, че Вапцаров не си гледал съвестно работата и бил уволнен, но товая е друга дискусия.
64.19
Мнения: 57
Регистриран на: Нед Ное 28, 2010 2:19 pm
Местоположение: София

Мнение от misan_71 »

Вапцаров не е бил уволнен от БДЖ. Той е напуснал по собствено желание,защото си е намерил много по лесна и високоплатена работа в софийския екарисаж.
Със сигурност е бил и добър огняр. В противен случай просто нямаше да се справи с много тежката огнярска работа на серия 46. А той е работил основно на тези локомотиви.
Самия факт,че е работир редовно на тях,а не например на серия 47 или 48 доказва напълно неговите професионални способности.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Значи съм бил подведен, но в железницата се носят различни слухове и всеки втори казва коренно различна версия.

Иначе, за локомотивите серия 46 има сериозен интерес от австрийци(днес с доверен мой колега разговаряхме на тази тема) и би било редно една от тези машини(дали 46-03 или 46-13) да бъде възстановена и предложена за атракционни пътувания. Със сигурност ще се изплати бързо. Все пак подобни машини в Европа няма много, да не кажа въобще.
Мнения: 57
Регистриран на: Нед Ное 28, 2010 2:19 pm
Местоположение: София

Мнение от misan_71 »

Абсолютно съм съгласен с това. Възстановен локомотив от серия 46 ще предизвика световна сензация. Те са известни буквално в целия свят с уникалната си колоосна формула.Още повече , че 46-03 е и в сравнително добро състояние.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

За пътуване с 46-та серия има австрийски интерес и то сериозен, източника ми е сигурен и непоколебим. Група от поне 40 австрийски ЖП фенове на драго сърце ще платят за атракцион с такава машина. Но дали Дирекцията чете какво пишем тук... ?
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

То само с четене , няма да стане.За такова сериозно мероприятие би следвало да се постъпи по обичайния канален ред с писмено уведомление.
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Потвърждавам, че ще има интерес. Хората се интересуват от парни машини и въпреки, че имат достатъчно в служба, ще дадат мило и драго за да видят Мецана в действие.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 57
Регистриран на: Нед Ное 28, 2010 2:19 pm
Местоположение: София

Мнение от misan_71 »

Ще има огромен интерес.Между другото,серия 11 също е с уникална колоосна формула в световен мащаб. Освен нея в цялата история на локомотивостроенето има само още един единичен локомотив с колоосн формула 2-5-0 . Това е локомотива с име El Gobernator,произведен в САЩ в 60-години на 19 век.
46-13 е ужасно ограбена и на този етап ще е много трудно да се възстанови. Но 46-03 все още е достатъчно добре окоплектована
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

По сметки от преди 5 години за ремонта на 46.03 трябват грубо около 100,000 лв. Сега предвид поскъпването на почти всичко сумата би била по-голяма. А 46.13 ще иска в пъти повече. Освен туй и двете машини не са минали заводски ремонт и могат да изскочат всякакви изненади. Котелът им е еднакъв със серии 01 и 10 и проблеми с части няма да има, но за машината и екипажната част няма откъде да са вземе каквото и да било.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация