
някой знае ли къде се намира 46 серия (баба меца). Баща ми казва че са били уникални и специално за наклона при Владая ,за теглене на тежки товарни влакове. А аз дори и снимки немога да открия. Дано не са претопени ... запоследно имаше един до бившия локомотивен ЖП завод София

Глобален модератор
Ето тук можете да видите много мои снимки от базата - конкретно съм снимал и тези 2 локомотива!
П.С. Интересното е, че на 46.03 като огняр е работил Никола Вапцаров.
П.С. Интересното е, че на 46.03 като огняр е работил Никола Вапцаров.
Пътувай с влак - спаси природата!
Впечатление ми направи тази снимка , която Павката я е озаглавил "neizvestna seriq zapad". Да не би на нея да е локомотив серия 46-00?
Преброй колоосите ,това е 36 серия.VESO написа:Впечатление ми направи тази снимка , която Павката я е озаглавил "neizvestna seriq zapad". Да не би на нея да е локомотив серия 46-00?
http://photos.streamphoto.ru/4/2/4/0d1d ... 969424.jpg

Администратор
И двете машини - 46-03 и 46-13 са в база Асеново под навеса и са в що - годе добро състояние. При повечко желание от страна на отдел "Музеен" при БДЖ, преспокойно едната(а защо не и двете) машина(и) може да се възстанови като стационарен експонат и да се предаде на Транспортния музей в Русе. Особено подходяща за това е 46-03, на която както не веднъж се спомена е работил като огняр поета Никола Вапцаров. Интересното е, че старите железничари разказват от уста на уста, че Вапцаров не си гледал съвестно работата и бил уволнен, но товая е друга дискусия.bdz46 написа:Останали са две и се намират в база Асеново.
64.19

Вапцаров не е бил уволнен от БДЖ. Той е напуснал по собствено желание,защото си е намерил много по лесна и високоплатена работа в софийския екарисаж.
Със сигурност е бил и добър огняр. В противен случай просто нямаше да се справи с много тежката огнярска работа на серия 46. А той е работил основно на тези локомотиви.
Самия факт,че е работир редовно на тях,а не например на серия 47 или 48 доказва напълно неговите професионални способности.
Със сигурност е бил и добър огняр. В противен случай просто нямаше да се справи с много тежката огнярска работа на серия 46. А той е работил основно на тези локомотиви.
Самия факт,че е работир редовно на тях,а не например на серия 47 или 48 доказва напълно неговите професионални способности.

Администратор
Значи съм бил подведен, но в железницата се носят различни слухове и всеки втори казва коренно различна версия.
Иначе, за локомотивите серия 46 има сериозен интерес от австрийци(днес с доверен мой колега разговаряхме на тази тема) и би било редно една от тези машини(дали 46-03 или 46-13) да бъде възстановена и предложена за атракционни пътувания. Със сигурност ще се изплати бързо. Все пак подобни машини в Европа няма много, да не кажа въобще.
Иначе, за локомотивите серия 46 има сериозен интерес от австрийци(днес с доверен мой колега разговаряхме на тази тема) и би било редно една от тези машини(дали 46-03 или 46-13) да бъде възстановена и предложена за атракционни пътувания. Със сигурност ще се изплати бързо. Все пак подобни машини в Европа няма много, да не кажа въобще.


Администратор

Ще има огромен интерес.Между другото,серия 11 също е с уникална колоосна формула в световен мащаб. Освен нея в цялата история на локомотивостроенето има само още един единичен локомотив с колоосн формула 2-5-0 . Това е локомотива с име El Gobernator,произведен в САЩ в 60-години на 19 век.
46-13 е ужасно ограбена и на този етап ще е много трудно да се възстанови. Но 46-03 все още е достатъчно добре окоплектована
46-13 е ужасно ограбена и на този етап ще е много трудно да се възстанови. Но 46-03 все още е достатъчно добре окоплектована

Глобален модератор
По сметки от преди 5 години за ремонта на 46.03 трябват грубо около 100,000 лв. Сега предвид поскъпването на почти всичко сумата би била по-голяма. А 46.13 ще иска в пъти повече. Освен туй и двете машини не са минали заводски ремонт и могат да изскочат всякакви изненади. Котелът им е еднакъв със серии 01 и 10 и проблеми с части няма да има, но за машината и екипажната част няма откъде да са вземе каквото и да било.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Информация
Модератори