Още по темата FVE-406...
Ремонт и сглобяване
След като кранмашиниста е разглобен, детайлите, показани на фиг. 3 се почистват от стари смазки и се ревизират, износените такива се заменят с нови.
Корпуса на кранмашиниста се почиства с технически бензин и се шлифова при нужда. С бързосъхнеща боя(синя), корпуса се изпръсква два до три пъти през 40-50 мин за да добие боята добра покривност. Оставя се да изсъхне. Боядисаният корпус е показан на фиг.4.
Горната плоча, която е и легло на командната втулка се никелира, като преди това се шлифова до метален блясък и се почиства с технически бензин. Готовата плоча, заедно с командната втулка и ръкохватката е показана на фиг. 5.
Междинната плоча, в която лагерува зъбния механизъм за задвижване на ел. превключвателя и е монтиран микропрекъсвачът за контрол на положение "Пътуване" се обезмаслява, почиства и втулката на зъбния механизъм се гресира. След като се сглоби механизма, микропрекъсвачът се поставя на мястото си и се притяга с двата болта. Общ вид на междинната плоча е даден на фиг.6.
След като са готови основните възли, горната плоча се поставя в леглото си в горната част на корпуса, като се съблюдава отворите за двата клапана да съвпаднат. След като се постави горната плоча, отдолу се вкарва командната втулка, която предварително се намазва с грес. Поставя се ръкохватката за да не изпадне командната втулка и се монтират клапаните.
ВАЖНО!!! ПОЛОЖЕНИЕТО НА КОМАНДНАТА ВТУЛКА ТРЯБВА ДА Е ТАКОВА, ЧЕ ПРИ ПОСТАВЕНА РЪКОХВАТКА, СЪЩАТА ДА Е В ПОЛОЖЕНИЕ "БЛОКИРАНО"!!!
След като монтираме клапаните и затегнем капачките им, пристъпваме към монтаж на междинната плоча, като съблюдаваме резката на долната част на командната втулка да зъвпада с резката и червената линия на зъбното колело от механизма за задвижване на ел. превключвателя. Придържайки с ръка междинната плоча, нахлузваме двата дълги лимбусни болта в отворите на горната плоча и притягаме с шестограмен ключ 6мм. Монтираните вече механизми се проверяват, като се постави ръкохватката и се провери дали микропрекъсвача изключва на 2-ро положение и дали кллапаните се отварят и затварят правилно. Ако всичко е извършено както трябва, преминаваме към монтаж на ел. превключвателя, който в случая липсва.
Ръкохватка: Тя се разглобява, както бе показано на фиг. 3 и блокиращияти палец се обезмаслява, шлифова и никелира. МЕханизма за законтряне срещу изваждане се почиства и смазва с нова грес. Основната част на ръкохватката се почиства, шлифова и боядисва със сива боя. След като всички възли са готови, ръкохватката се сглобява, като пружинния механизъм на блокиращия зъб се гресира.

Фиг.4 Корпус на кранмашиниста

Фиг.5 Комплект: ръкохватка, горна плоча и командна втулка

Фиг.6 Междинна плоча

Фиг.7 Кранмашинист със свалена капачка на микропрекъсвача

Фиг. 8 Кранмашинист - сглобен